תקשורת ומדיה

בגלל הכדורים הפסיכ' ונתן אשל: הנה 7 העיתונאים שעשו את השנה בתקשורת

רז שכניק ודני אדינו מ'ידיעות', הדס שטייף וספי עובדיה מגל"צ, וגם ישי כהן, עמרי אסנהיים, אוהד גרינוולד, נבחרו ע"י 'מוצש' של מקור ראשון. סיכום שנה
לכבוד השנה החדשה, ערך מגזין \'מוצש\' בשיתוף עם מחלקת החדשות של עיתון \'מקור ראשון\', גיליון סיכום שנה בתקשורת הישראלית. הנה 7 העיתונאים שעשו את השנה החולפת - עם הסיפורים הכי גדולים של השנה.
רז שכניק: כתב תרבות וסגן עורך הכלכלה ב\'ידיעות אחרונות\'.
למה הוא עשה את השנה: חשף את פרשיית הכדורים הפסיכיאטריים בבית \'האח הגדול\'. עם פרסום סדרת הכתבות על פרשת הכדורים ב\'האח הגדול\', היה ברור שהפעם מדובר בסיפור שפורץ את גבולות מוספי התרבות, ושהסקופ הזה משפיע על כל ענף התקשורת בישראל - אפילו יותר מכך. גם הרשות השנייה ו-ועדות שונות בכנסת התעוררו בעקבות הפרסום של שכניק, שחשף כי סער שיינפיין ומתמודדים נוספים בתוכנית התלוננו כי הפסיכיאטר ד\"ר אילן רבינוביץ\' נתן להם כדורים פסיכיאטריים כדי שיתנהגו בצורה \"מעניינת\" יותר עבור קהל הצופים. בעקבות הפרשה, התוכנית לא קיבלה בינתיים אישור שידור מטעם הרשות השנייה, ומשרד הבריאות בוחן את מצבן של כלל תכניות הריאליטי בהיבט הנפשי-בריאותי.
ספי עובדיה: כתב פרלמנטרי בגלי צה\"ל.
למה הוא עשה אתה השנה: חשף את פרשיית נתן אשל שטלטלה את לשכת ראש הממשלה. החשיפה לא רק הכתה גלים בתקשורת הישראלית, אלא בעיקר זעזעה את לשכת ראש הממשלה, שכמעט התפרקה לחלוטין עם עזיבתו של ראש הלשכה נתן אשל, החשוד בהטרדות, וגם בעזיבתו של ראש מערך ההסברה יועז הנדל, שהיה מיוזמי הדיווח על החשדות ליועץ המשפטי לממשלה וננזף בשל כך על ידי נתניהו. בעקבות החשיפה, זכה עובדיה בפרס מפקד גל\"צ לשנת 2012.
הדס שטייף: כתבת לענייני פלילי בגלי צה\"ל.
למה היא עשתה את השנה: שטייף כתבה מאמר נוקב נגד הקולגות בתקשורת בנושא ההטרדות המיניות בעולם העיתונות, שעורר מהומה גדולה. בשנה האחרונה הקימה הדס את \"תא העיתונאיות\", וסביב ההשקה כתבה מאמר חריף על מצב ההטרדות המיניות בענף התקשורת: \"אחדים מאנשי התקשורת בישראל יושבים מדי יום ומשדרים ביומני החדשות סיפור על תקיפה מינית או מעצר נוסף של חשוד בהטרדות - והציבור לא יודע שגם ביניהם יושבים פושעים כאלה בדיוק\", כתבה בבלוג שלה, והברנז\'ה כולה התעוררה.
אוהד גרינוולד: כתב ספורט, מסקר את מכבי תל אביב בכדורסל עבור אתר וואלה.
למה הוא עשה את השנה: גרינוולד הוא העיתונאי היחיד שהצליח לפרוץ את החומה הצהובה והמבוצרת של מכבי תל אביב ולפרסם סיפורים ונתונים מהפכניים, בהם הדרמה של השחקן יוגב אוחיון מול הקבוצה. אוחיון סיפר להנהלת הקבוצה שהוא יוצא לחופשה בארה\"ב, אך גרינוולד חשף כי השחקן לא ממש יצא לבלות בניו יורק או בלאס וגאס, אלא טס בחשאי למוסקבה, שם חתם על חוזה אסטרונומי עם הקבוצה הרוסית.
ישי כהן: כתב באתר \'כיכר השבת\' וקו החשיפות של \'הקול החרדי\' בטלפון (\'נייעס\').
למה הוא עשה את השנה: כהן פרסם סדרת כתבות אמיצה על פדופיליה במגזר החרדי. מאז מהפכת האינטרנט ועלייתם של אתרים חרדים כמו \'כיכר השבת\' ו\'בחדרי חרדים\' העולם המסוגר של התקשורת החרדית נפתח אט אט. כהן הוא הכתב הראשון שחשף את נושא הפדופילים בעולם החרדי. למרות שהכתבה משכה לא מעט תשומת לב, לא היה אף לא כלי תקשורת חרדי אחד שפרסם כתבה בעקבות חשיפתו הנועזת של כהן. כהן כתב סדרה של 20 כתבות בנושא, וממשיך לחקור אותו. למרות העבודה שהנושא לא קיבל סיקור במקומות אחרים הוא יודע שאכן הצליח להשפיע.
דני אדינו אבבה: כתב לענייני תפוצות, עלייה וקליטה וירושלים ב\'ידיעות אחרונות\'.
למה הוא עשה את השנה: אבבה התחפש למסתנן אריתראי וחי במשך שבוע בגן לוינסקי בתל אביב. כבן לעדה האתיופית, היה לו חשוב לסקר את נושא המסתננים בתל אביב. אבבה פנה לעורכי העיתון והציע להם שיתחפש לאחד מהמסתננים מאריתראה, כי איתם יוכל לתקשר באמהרית. הוא בילה עם מסתננים שבוע שלם ופרסם כתבת מגזין מיוחדת במינה.
עמרי אסנהיים: כתב ותחקירן בתכנית \'עובדה\' של \'קשת\' בערוץ 2.
למה הוא עשה את השנה: אסנהיים הביא את סיפורי העומק והתחקיר הטלוויזיוניים הטובים ביותר של השנה: תיעוד של אסון הסלוקי, חשיפת בית הספר ללוביסטים ותיעוד מחדר החקירות של מוסטפא דיראני בעניין רון ארד. רגישותו של אסנהיים באה לידי ביטוי בכל כתבותיו, אך אין ספק שהיא הכי בולטת ב\'סלוקי\', סרט קצר ששודר ביום הזיכרון ובו חזר לימיו כחייל ביחידת 669. הסרט מתעד את האסון שאירע בקיץ 1997, כשכוח גולני נלכד בתוך להבות אש ופגזים, 5 לוחמים נהרגו אז ו-5 נפצעו. אסנהיים, ששירת ביחידת החילוץ באותה תקופה, ליווה את הלוחמים ומשפחותיהם 15 שנים לאחר האסון, ושילב גם את זיכרונותיו האישיים.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מרגש. רק לתקן עיוות קטן. לא אני הקמתי את תא
    הדס שטייף. 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אני הקמתי את תא העיתונאיות. אני רק חלק ממנו... וגאה בו.
    סגור
  • 6.
    אסנהיים הוא כוכב!
    שרון 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמרי אסנהיים הוא כתב מדהים! רגיש, רהוט ומביא זווית אחרת, אישית ומיוחדת. מאוד אוהב אותו.
    סגור
  • 5.
    חתיכת אמפריה נהיה לנו מקור ראשון... (ל"ת)
    מעריבון 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    גרינוולד!!!
    פרגנך' 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונאי הספורט הכי טוב שהיה כאן.
    סגור
  • גרינוולד צבוע באדום
    דני ירושלים 09/2012/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנאה יוקדת למכב"י תל אביב. מנסה להיות אובייקטיבי, אבל הערס ניתז בכל פינה.
    סגור
  • 3.
    שכניק הפך ליחצן של ידיעות
    ציצו 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשם בטאבו על שמו את השער האחורי של ידיעות עם כל ידיעות יחסי הציבור, הופעות וקונצרטים למינויי העיתון וקידום אינטרסים מסחריים אחרים של מוזס. עיתונאי הוא לא.
    סגור
  • 2.
    רז שכניק
    kfir 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הפדיחה של ידיעות. מביך שבשנת 2012 הוא מכונה בכלל עיתונאי. הרי ברור לכולם שהוא הפה והלוע של מוזס. וכל הכתבות ההם על קשת והכדורים עשו טוב לקשת. כמה שזה נשמע מוזר. מה שנקרא עשה את האפקט ההפוך. ולא שקשת הם תלית שכולה תכלת. אבל עדיין.
    סגור
  • 1.
    רז שכניק מלך ואיש מדהים (ל"ת)
    דנינו 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רז תתבייש לך מטקבק על עצמך (ל"ת)
    אסף 09/2012/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור