תקשורת ומדיה

under 40: "כולם באו לראות מי זה אורן זריף, אולי יציאת הליהוק הכי מקורית שלי"

המלהק שחתום על 'גוללסטאר', מורן מרציאנו, הוא האורח השבוע באייס. על הפספוס עם סער שיינפיין, הכישלון של 'בובות', והתיאטרון הקווקאזי באשדוד
נועה שנהב |  11
המלהק מהעסוקים בתעשיית הטלוויזיה הישראלית, מורן מרציאנו, הוא האורח בפינה השבועית של אייס under 40. מרציאנו, שבנוסף להיותו מלהק, הוא גם איש תוכן עם אספירציה לבימוי, החל את דרכו בתחום בגיל 25.
.
1. מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
המלהק עצמו אנדר רייטד. בהוליווד נותנים למלהק את הקרדיט הראשון. בארץ הרבה פעמים אתה צריך לחפש את הקרדיט שלך אחרי עוזר התאורה הראשון. כל ההתייחסות למלהקים פה בארץ היא קצת מובנת מאליה, בייחוד בתחום הדרמות. בתחום הדרמה הרבה חברות הפקה חושבות שמלהק הוא סוג של פקיד שמזמן את השחקנים לאודישן. לפי תפיסתי, רוב חברותיי המלהקות מנסות לעשות שינוי. ליהוק זה דבר קריטי מעין כמוהו. תחשבי כמה עובר שחקן עד שהוא מגיע לאודישן: בהתחלה עושה הסוכנות סינון ראשוני, ואחר כך המלהק. לעוז זהבי מ\'עספור\' לא יכולתי לזמן 200 שחקנים, זימנתי רק 40. ליוצרים הראתי רק 4 מתוכם. אם אתה מלהק מספיק טוב, ההחלטה היא קריטית.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
בריאליטי הרבה פעמים מחפשים את הסיפור של הבחורה שעברה טראומה, או את הגבר שאחיו נהרג, מחפשים את הדרמה המרגשת וסוחטת הדמעות. זה כמובן חשוב בעיניי, אבל זה בדרך כלל מספיק רק כדי להחזיק את הפרק הראשון. אם אין לך בן אדם שיצליח לרגש, להצחיק או להשניא את עצמו במשך עונה שלמה, זה לא ילך.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
אני חושב שהליהוק של \'עספור\' מהצד של הדרמה, הוא ההישג הכי גדול שלי. היה משהו אמיץ בהחלטה לקחת שחקנים לא מוכרים יחסית כמו אפרת דור למשל, לדמות הנשית. גם היוצרים של הסדרה היו חבר\'ה אנונימיים. נוצר שם אנסבל מרתק.
בתחום של הריאליטי, אני חושב שההישג הכי גדול היה הליהוק של העונה הראשונה של \'הישרדות\' שניסחה את הכללים לליהוק מגה-ריאליטי. הליהוק של העונה הזאת הפך לתנ\"ך של המלהקים, ששאלו עצמם \"מי יהיה הדן מנו והנועם טור של העונה?\". 5 שנים אחרי, המינוחים הם אחרים. היום כולם מחפשים את ה\"אלירז\".
ליהוק נוסף שאני מאוד גאה בו הוא \'גוללסטאר\'. יש שם תמהיל מעולה של אנשים שיצרו קומדיה שכולם יכולים להתחבר אליה. האינטלקטואלים באו לראות מה קובי אוז עושה שם, הבנות באו לראות את תום קשתי, וכולם באו לראות מי זה אורן זריף - אולי יציאת הליהוק הכי מקורית שלי בכל הזמנים.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אם להיות כנה, אז \'בובות\'. זו סדרה שלא לוהקה נכון. מלבד גל גדות, שהיא באמת הדבר היחיד הטוב שקרה שם, היו הרבה טעויות בסדרה הזאת, וזה חבל כי היא יכלה להיות מרתקת יותר. חלק מרכזי באשמה היה הליהוק. אבל גם את הסדרה הזאת לא הייתי רוצה למחוק. לכל איש מקצוע צריך פלופים ברקע, ומבחינתי \'בובות\' זה פרויקט שאני פחות גאה בו.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
ניגנתי בס ב\'פסטיבל אכזיב\' 2004 עם מיכה שטרית וארקדי דוכין על אותה במה.
6. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
בעבודה שלנו שעות העבודה הן לא שעות, אתה צריך להתאים את עצמך ללו\"זים של שחקנים, אנשי הפקה ומשרדי פרסום. לכן כשיש לי זמן פנוי, אני בעיקר משתדל להיות עם הילדה שלי בת השנה וחצי. אני גם אוהב מאד סרטים וטלוויזיה, וללמוד משם. הדבר החם האחרון שאני מנסה להראות לשחקנים בארץ, זה לקחת דוגמא מלאונרדו דיקפריו בסרט החדש של טרנטינו \'ג\'אנגו ללא מעצורים\', שהסכים לעשות תפקיד אורח ושהפרצוף שלו יופיע אחרי שעה. אם במאי קורא לך לתפקיד מגניב, גם אם הוא רק תפקיד אורח, תנסה להבין איך זה משרת את הקריירה שלך, גם אם בסוף לא תהיה ראשון ברולר.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
להיות אנושי כלפי האדם שיושב מולך בחדר, בין אם הוא שחקן או מתמודד ריאליטי. אני תמיד מנסה להבין את המצב המלחיץ והמעיק שבו הם נמצאים. גם כשאין לי סבלנות, אני תמיד משתדל לתת למי שיוצא מחדר האודישן, את התחושה שהיתה לי סבלנות. זה אתגר אדיר כאשר עושים את אותה סצנה עם 30 שחקנים ביום אחד, או כששואלים 30 פעם ביום \"מה הדברים הראשון שתעשה כשתגיע לאי\", וזה לא יום אחד, אלא ימים ארוכים ורצופים.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אם מישהו יחליט לעשות \'הסמויה - באר שבע\', אשמח להיות המלהק. אני תמיד שמח ללהק דרמות חדשות וגם אשמח ללהק את האבולוציה הבאה של הריאליטי, שאנחנו בטח עוד לא יודעים מהו. אני מודה שבזמן האחרון אני גם חושב על בימוי.
9. פרגן למתחרים
אסתר קלינג עשתה ליהוק מעולה ב\'חממה\'. הילה יובל עשתה עבודה מצוינת ב\'חטופים\', וגם ב\'אופוריה\' היה קאסט מעולה.
10. המקום הכי הזוי שחיפשת בו אנשים לליהוק
היו הרבה מאוד מקומות הזויים: תיאטרון קווקאזי באשדוד בו חיפשתי שחקנים לסדרה של שלום אסייג, חוות אורגניות שחיפשתי בהם אנשים רוחניים, חיפשתי בדואים ברהט, ופעם אפילו פעם עשיתי אודישן בבית של מישהו שמגדל תנינים, כאשר ברקע עבר במבי בפריים במהלך האודישן...
ולסיום, הליהוק שאתה מצטער שפספסת
סער שיינפיין היה באודישנים של העונה השנייה של \'הישרדות\', והוחלט לא לקבל אותו. אחר כך הוא הלך ל\'האח הגדול\' ועשה יופי של עונה. הוא אחלה בחור ואחלה דמות, וכנראה שפספסנו אותו.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הבן אדם הכי מדהים בעולם.. אישיות ונשמה גבוהה!
    יא 02/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפרגן עוזר ומוביל את השחקן לאמת עלה והצלח!!!!
    סגור
  • 7.
    אדם חביב שהשתן קצת עלה לו לראש
    אורנה 02/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושכח מהיכן הוא הגיע
    סגור
  • 6.
    אם סער שיינפין הוא הפיספוס של הקריירה שלך
    O-o 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אומר הרבה על הקריירה שלך.
    סגור
  • 5.
    הכי אנושי שאני מכירה
    אביגיל 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשיתי אצלו המון אודישנים.. הוא אחד האנשים הכי אנושיים שאני מכירה. כייף גדול לעבוד מולו. מגיע לו כל הפרגון שבעולם..
    סגור
  • 4.
    כשחקן אני מודה שהוא המלהק הכי אנושי (ל"ת)
    אייל 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • המלהקת הכי אנושית ללא ספק-מירב נחום.חולה עליה (ל"ת)
    מה זה משנה 02/2013/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שולמית 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם הזה גאון!!!!! אין מילים.
    סגור
  • 2.
    במילה אחת
    kfir 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתטי.
    סגור
  • מה פטתי? אי אפשר לפרגן לאדם שמגיע לו? (ל"ת)
    רוני 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וב-2 מילים: למה פתטי? (ל"ת)
    אייל 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אכן היציאה של השנה עם אורן זריף (ל"ת)
    גילי 02/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור