תקשורת ומדיה

פרשת מדידת הרייטינג: הוועדה למדרוג מבקשת מביהמ"ש לדחות עתירת ערוץ 9

טענה כי טענת הערוץ שנתוני הרייטינג מקפחים אותו - היא "מופרכת", והוסיפה חוות דעת מומחה שגרס כי "לא נפל דופי בהתנהלות הוועדה למדרוג"
הגיעו להבנות. מנכ"לית הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן חי-שגב ומנכ"ל ערוץ 9 לאוניד בלחמן (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
הוועדה למדרוג מבקשת לדחות את עתירת של ערוץ 9 נגדה . בכתב תשובה שהגישה אתמול (יום א\') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוענים בוועדה כי נתוני מדידת הרייטינג מהימנים וכי לא נפל בהם דופי.
כבר בחודש נובמבר 2010 פנה ערוץ 9 לוועדה וטען כי ישנה ירידה בסך הצפייה של בתי העולים בפאנל, כלומר ירידה בהיקף הצפייה של העולים החדשים בטלוויזיה. בעקבות כך ביצעה הוועדה בדיקות מקיפות בסיוע היועץ הסטטיסטי מטעמה, פרופ\' צבי גילולה מהאוניברסיטה העברית ואוניברסיטת שיקגו, ובכולן לא נמצא פגם או כשל במערכת או בנתוני הצפייה המפורסמים על ידה.
במהלך ולאחר טורניר היורו שהתקיים בחודש יוני 2012, המשיכו בערוץ 9 (וגם בחברת צ\'רלטון) לטעון כי נתוני הוועדה ממשיכים לקפח אותם. בסוף חודש דצמבר עתר הערוץ לבית המשפט באמצעות עו\"ד דב אברמוביץ, ודרש למנות נאמן בלתי תלוי שיבדוק את מהימנות נתוני הרייטינג המתפרסמים מדי יום.
בתשובה שהוגשה אתמול, טענה הוועדה באמצעות עורכי הידן יאיר עשהאל ויניב שבו ממשרד אברמזון ושות\', כי בכל הבדיקות שנעשו מאז פנה ערוץ 9 לוועדה, לא נמצא פגם או כשל. בתשובה נטען עוד כי הוועדה הגדילה לעשות ופנתה לפרופ\' רון קנת, נשיא האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה ומומחה ישראלי בעל שם עולמי בסטטיסטיקה, שהגיש לבית המשפט חוות דעת מומחה שכללה בדיקה של הנתונים ושל התנהלות הוועדה. פרופ\' קנת קבע בחוות דעתו כי לא נפל כל פגם ביישום ההחלטות והכללים שלפיהם פועלת הוועדה למדרוג.
לדברי הוועדה, פרופ\' קנת הוסיף וקבע כי הוועדה ערכה בדיקות רבות ולא חסכה כל מאמץ כדי לבדוק את עצמה כאשר בכל הבדיקות לא נמצא פגם כלשהו במערכת או בנתונים. בנוסף קבע פרופ\' קנת כי לנוכח חלוף הזמן מאז העלייה המאסיבית מברית המועצות לשעבר, נראה שיש מקום לבדוק את הגדרת \"עולה חדש\" במתכונתה הנוכחית וכן את מספרם של בתי העולים בפאנל.
מעבר לממצאיו של המומחה, נטען בתשובה מטעם הוועדה כי יש לדחות את בקשת ערוץ 9 על הסף, הן לאור ממצאי חוות הדעת של המומחה והן לאור טענות משפטיות שהעלתה הוועדה בתגובתה.
מנכ\"לית הוועדה למדרוג, ד\"ר יפעת בן-חי שגב, מסרה בתגובה: \"כעולה מהתגובה שהוגשה ומחוות דעתו של פרופ\' קנת, הוועדה פועלת כראוי לבדיקת כל פנייה או השגה שמופנית אליה בקשר לנתוני מערכת המדרוג וכך נעשה גם במקרה של ערוץ 9. מדובר בתביעה מיותרת, שעדיף היה אילו לא הוגשה כלל\".
מערוץ 9 נמסר: \"רק היום הגיעה לידינו תגובתה של הוועדה למדרוג, ועל כן טרם הספקנו ללמוד אותו כראוי. מעיון ראשוני אנו מתרשמים כי השאלות העיקריות שהצבנו בבקשתנו עומדות בעינן. יתרה מכך, לא ברור מדוע הוועדה אינה מוכנה להכפיף עצמה לביקורת מקצועית אובייקטיבית, כמו כל גוף אחר במדינה\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם גם דופקים את ערוץ 1 ,דרבי רק 13%? (ל"ת)
    לירון 02/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יוחזרו המסרקים לוועדת המדרוג ! (ל"ת)
    מישל 02/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קודם כל שיחקרו את פרשת השיער של ההיא בראשית (ל"ת)
    אנונימי 02/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור