תקשורת ומדיה

העיתונאים יחרימו את דוברות המשטרה: "פועלת במחשכים, ומייחצנת את דנינו"

תא כתבי המשטרה הפיץ אחרה"צ מכתב נגד התנהלות המשטרה, והוצאת צווי איסור הפרסום הגורפת. הודיע כי לא יסקר את סיכום עבודת המשטרה ל-2012
תא כתבי המטה הארצי של המשטרה, החליט להימנע מסיקור סיכום עבודת המשטרה לשנת 2012 ברמה הארצית - כך נודע לאייס. העיתונאים החליטו כי במידה ויתקיים טקס במטה הארצי לסיכום השנה, הם יחרימו אותו ויסקרו את עבודת המשטרה רק ברמה המחוזית, כאשר הקרדיט על העשייה יהיה לאנשי המחוז וללא קרדיט לאנשי המטה הארצי ומפכ\"ל המשטרה יוחנן דנינו.
היום (יום ג\') אחר הצהריים, הופץ בקבוצת הווטסאפ של תא הכתבים, מכתב מטעמם של הכתבים - יניב קובוביץ\' מ\'הארץ\', עדי מאירי מקול ישראל, הדס שטייף מגלי צה\"ל, אבי אשכנזי ממעריב, ירון דורון מידיעות אחרונות, דורון הרמן מערוץ 10, איציק סבן מישראל היום, ומור שמעוני מוואלה, בו הם תקפו קשות את התנהלות המשטרה. בקבוצה זו חברים גם כל דוברי המשטרה למיניהם, ואליהם הופנה המכתב.
\"בחודשים האחרונים התנהלות משטרת ישראל בזירה התקשורתית מדאיגה\", נכתב בפתחו של המכתב. \"נדמה שהמשטרה עשתה לה נוהג לפעול במחשכים מבלי שהציבור יידע על הנעשה בתחום אחריותה ומבלי שתהיה לפרשיות גדולות שעשויות להשפיע על חיינו ביקורת ושיח ציבורי, בין השאר באמצעות צווי איסור פרסום גורפים. פרשיות הרב פינטו, שר החינוך גדעון סער, העציר הפלסטיני שמת בכלא מגידו, קבלני קולות בבית היהודי, מניעת דוחות ביקורת ונתוני אמת על מצב הפשיעה - הם רק חלק מהסיפורים בעלי ערך ציבורי שהמשטרה מעלימה מעיני הציבור. היא עושה זאת על ידי ביצוע החקירות בחדרים סגורים ומסוגרים, כשבמקביל נשלחות עשרות הודעות לכתבים על חקירות ומעצרים של אזרחים מהשורה, שלא זוכים לכבוד מלכים שמעניקה המשטרה לנבחרי הציבור ובעלי ההון\".
העיתונאים טוענים כי הם \"נאלצים להתמודד עם חטיבת דוברות לא מקצועית שאין בינה לבין התקשורת שום קשר. חוסר המקצועיות של בעלי התפקידים - מהעומד בראשה ועד לאחרון הדוברים שיושבים במטה הארצי מעמידה את התקשורת הישראלית בבעיה, משום שלא מתקבלות תשובות ברורות לגבי עניינים בעלי ערך לאזרחי ישראל. דוברי המחוזות שנאלצים להתמודד עם ההשלכות של כשלי מפקדי חטיבת הדוברות, הפכו בעל כורחם כתובת יחידה עבורנו\".
במכתב מצוין כי חטיבת הדוברות שלחה בשבוע האחרון לכתבים תמונות מחגיגות פורים של המפכ\"ל דנינו ושל ילדי השוטרים שהחליפו את הוריהם, וכי הם התבקשנו לפרסם את התמונות בכלי התקשורת. \"לא לשם כך בחרנו את המקצוע\", כתבו העיתונאים במכתב. \"הגיע הזמן לעשות מעשה ולדווח לאזרחי ישראל על הדברים החשובים באמת שקוראים במדינה\".
אחד הכתבים אמר לפני שעה קלה לאייס, כי זעמם מופנה למשטרה בשל שורה של חקירות שמתקיימות במשך תקופה ארוכה ומוסתרות מהציבור, וגם כאשר הן יוצאות החוצה ומתפרסמות - המשטרה ודוברה, אלון לבבי, נוהגים במדיניות של הסתרה, כולל הפעלת לחץ על המשרד לביטחון הפנים שלא לחשוף דוחות ביקורת על המשטרה\".
מהמשטרה טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בושה
    אזרח 02/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח שיסתירו מציבור. צריך לבטל את הצווי איסור פרסום האלה ולפרסם לציבור כל דבר שקורה במשטרה לא משנה מה
    סגור
  • 5.
    חוטאים בחטא עליו הם מלינים.
    בושה של עיתונאים 02/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובלי קשר, דין מתאמי סיקורים כדין מתאמי מחירים אם יש עניין לציבור הם צריכים לסקר
    סגור
  • 4.
    בוקר טוב אליהו,אביהו,יניביהו.
    אלימלך זורקין 02/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי לאחרונה ישב מפכ"ל משטרה בטלוויזיה והתראיין לשיחה קשה ולא על פארפרזות ואיחולי שנה טובה??? מתי אי פעם עומת מפכ"ל בישראל עם שאלות קטנות גורל,המטרידות את הציבור טיפה יותר מעד המדינה?! ענין האכיפה בדרכים,מצלמות בשירות האוצר,גניבות ופריצות לבתים וכו. הרי כל רצח מסוקר למרות שאינו נוגע למרבית הציבור,לעומת זאת ענייני תנועה ופשיעה מקומית,הן המטרד הגדול של הציבור,שכיסו וביתו נשדדים על בסיס יומי
    סגור
  • 3.
    אוי לנו.
    נער הייתי וגם זקנתי. 02/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונאים המצהירים על תלותם בדוברים אינם ראויים לתפקידם. לכו ותבנו לכם מאגרים של מקורות ומדליפים וצפצפו על הדוברים-למיניהם. מהנסיון - דובר הוא בד"כ שקרן ומניפולטור; רדו לשטח, או חפשו מקצוע אחר.
    סגור
  • אם היתה לך הבנת הנקרא לא היית כותב את השטויות
    אני 02/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קראת? המשטרה מטילה צו איסור פרסום!!!!! זה לא שאין לכתבים את המידע, זה לא שהם צריכים את תגובת המשטרה וזה לא שהם צריכים שהדובר יגיד להם מה קרה. העניין הוא שעל כל החקירות המעניינות הם מטילים צו איסור פרסום ושולחים את דנינו במסיבת פורים ומבקשים שזה יכנס לעיתון. הבנת ברוך???
    סגור
  • כל צו נועד להפרה.
    אז מה? 02/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צוי איסור פרסום ממש "מבקשים" להיות מופרים. קצת תחכום וקשרים, קצת מאמצים עיתונאיים ותחקיריים. קחו כרכים ישנים של "העולם הזה" ותקראו איך פורסם כל "העסק ביש" ופרשת לבון על אף האיסורים. היו גם "אגדות הילידים" באחד מעיתוני הערב שחשפו בזמנם את האסור-לפרסום-עעלק. לכו לעבוד, בטלנים.
    סגור
  • 2.
    דנינו הוא דוגמן, ראו להלן, "השיטה" יוטיוב (ל"ת)
    רוני 02/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בושה של משטרה (ל"ת)
    אייל 02/2013/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור