תקשורת ומדיה

כ-500 עיתונאים ילוו את ביקור אובמה: בריאן ויליאמס מ'חדשות NBC' צפוי להגיע

בלע"מ מעריכים כי 200 עיתונאי הבית הלבן יגיעו ארצה ונערכים בהתאם, עם מרכז תקשורת מיוחד. 'מזמור' תצלם בפול את הביקור, NBC ישדר מהארץ
לשכת העיתונות הממשלתית (לע\"מ) מדווחת על צפייה ל-500 עיתונאים שצפויים להתלוות לביקורו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה, בשבוע הבא בישראל. לדברי לע\"מ, כ-200 עיתונאי הבית הלבן יגיעו בטיסת צ\'רטר מיוחדת מוושינגטון ערב הגעת הנשיא, ועוד כ-300 יגיעו משאר העולם.
\"תשומת הלב העולמית תופנה באותם ימים למדינת ישראל, ואנחנו בלע\"מ נערכים להעניק לעיתונאים את הטיפול הפרטני הכי טוב שאפשר עוד בטרם הגעתם לארץ ועד לרגע עזיבתם\", אמר מנהל לע\"מ, ניצן חן.
מאידך, גורמים בשוק התקשורת טוענים כי בהשוואה ל-2 ביקורי הנשיא בוש בישראל בשלהי הקדנציה שלו בשנת 2008, ביקור אובמה אינו באותו היקף תקשורתי, בין היתר בגלל בחירת האפיפיור בימים אלו, המצב הכלכלי שמשפיע על כל גופי השידור והתקשורת, וגם בגלל \"שאין פריצת דרך מדינית במזרח התיכון, משהו מדהים שיחייב את כולם להגיע ארצה לסקר את זה\".
לע\"מ מנפיקה מראש את תעודות העיתונאי ותמסור אותן לעיתונאים במרכזי התקשורת, במטרה לחסוך הגעה למשרדים; פרטי העיתונאים יימסרו מראש לביקורת הגבולות כדי למנוע אי נעימויות שהתרחשו בעבר, כגון עיכובים לתחקור; יחידת הביטחון בנתב\"ג תעודכן על ידי לע\"מ בדבר הטיסות היוצאות הכוללות עיתונאים וחלק מתהליך הבידוק ייעשה מראש כדי לקצר הליכים. לכל עיתונאי הוכנה ערכה ובה חומרים על יחסי ישראל וארה\"ב וכן מספרי טלפון שימושיים לצד לוח זמנים מפורט של הביקור בשילוב חומר רקע ודפי הסבר.
מעבר לכך, לע\"מ נערכת לייעל את עבודת העיתונאים הזרים בזמן שהותם בארץ: הלשכה תקים מרכז תקשורת גדול במרכז בגין בירושלים שיספק עשרות עמדות מחשב ואינטרנט, צגים עם שידורים חיים מביקור הנשיא, שתייה וכיבוד - ללא תשלום.
את הסיור עצמו תצלם חברה לוויינית שתצלם בפול את הביקור בווידאו ובסטילס, \'מזמור הפקות\', והתמונות יופצו בזמן אמת לכל דורש ובחינם - לרבות פגישתו המתוכננת של אובמה עם אבו-מאזן ברמאללה.
בתוך כך, לאייס נודע כי העיתונאי הבכיר שצפוי להגיע לישראל לסיקור ביקורו של הנשיא אובמה, הוא מגיש מהדורת החדשות המרכזית של NBC, בריאן ויליאמס. בנוסף, גם אנדריאה מיטשל, הכתבת הבכירה של NBC ו-MSNBC, תגיע לארץ, ותגיש את תגיש את תכניתה היומיתAndrea Mitchell Reports ב-MSNBC בשידור חי מישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה