תקשורת ומדיה

רשות השידור מתחילה בקיצוצים: תפטר כ-100 עובדים ותפחית בשעות הנוספות

כפי שנחשף באייס, גובשו מספר צעדים להתמודדות עם אי-החלתה של הרפורמה והבור התקציבי שייווצר בשל כך. תאריך היעד לתכנית: 1 ביולי
ערוץ 1 (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הוועד המנהל של רשות השידור, אישר את תכנית החירום שצפויה לצאת לפועל ב-1 ביולי - כך נודע לאייס. הוועד הצביע אמש (יום א\') על המתווה שהציע יו\"ר הרשות אמיר גילת, הנחשב לברירת מחדל במידה ולא יועברו התקציבים ממשרד האוצר למימון הרפורמה, וכבר בימים הקרובים ייחלו הדיונים עם הוועדים השונים ברשות לגבי אותם מהלכים.
כפי שפורסם באייס בשבוע שעבר , הרשות נערכת לאי-הפעלת הרפורמה, למרות שמאז נובמבר 2012 הוכרז לא אחת על יציאה לפועל. רק לאחרונה אף נחתם הסכם בין הנהלת הרשות לעיתונאים, שהיה אבן הנגף האחרונה להפעלת הרפורמה, בכל הנוגע ברשות בכל אופן.
הרפורמה אמורה להיות ממומנת על ידי משרד האוצר, הן באמצעות מענקים, הן באמצעות הלוואות ארוכות טווח, והן על ידי מכירת שטחים נדלניים, בירושלים ובתל אביב. ואולם, במשרד האוצר לא מגלים בתקופה האחרונה \"מוטיבציית יתר\" על מנת להניע את הרפורמה, ובימים האחרונים החלו לנסח ברשות חלופות שיממנו את הגירעון בן 140 מיליון השקלים שעשוי להיווצר כבר בחודשיים הקרובים.
הוועד אישר אמש את ההצעה לפיטורי כ-100 עובדים ארעיים - עיתונאים שמועסקים ברשות השידור פחות מ-3 שנים, ועובדים שאינם עיתונאים - המועסקים עד 18 חודשים. כמו כן אישר קיצוץ דרסטי בשעות הנוספות - 40% בשעות הנוספות של כל עובדי הרשות, כאשר מדובר בסעיף תקציבי נכבד וזאת משום שברשות השידור משכורותיהם של עובדים רבים בנויה על שכר בסיס נמוך, עליו מתווספים השעות הנוספות.
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תכנית הצלה
    עובד 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלוח הביתה מאות עובדים שלא עובדים ולא תורמים כלום .לצמצם מאד את שכבת המנהלים השמנה והצורכת שכר שמן .לשלוח הביתה את כל המקורבים שהתקבלו מאז ההנהלה הגרועה והרעה הזאת מנהלת ,כולל ביתו של בראל,שלתוכניתה אין אפילו עשרה מאזינים .לקצץ בשכר החוזים השערוריתי . אז יהיה מספיק כסף לאלה שעובדים ומחזיקים את הרשות על גבם
    סגור
  • 3.
    לכו קיבינימט. תסגרו את הבסטה. (ל"ת)
    אזרח 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מקצצים מקצציםאבל לארבל משלמים 6000 שקל לשידור (ל"ת)
    איפה הוועד?? 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין כזה דבר רפורמה
    ג'רי 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעולם לא הייתה, לעולם לא תהיה. רק לסגור ולפצתוח מחר
    סגור
  • רפורמה
    יונס אליה 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרפורמה נועדה לתת כסף בידי ההנהלה הזאת כדי שיוכלו להחזיק מעמד עד לסוף תקופת המינוי שלהם .אחריהם הכל יתמוטט ,הם ישאירו אדמה חרוכה לדורות . טוב שבאוצר הבינו את זה רגע לפני הנפילה לתהום.
    סגור