תקשורת ומדיה

נפתח המאבק בקרליבך: עובדי 'מעריב' הכריזו על סכסוך עבודה - לקראת עיצומים

נמשך המאבק בבן-צבי, שלדברי העובדים מתנער מההבנות עמם כשניסה לפטר עיתונאים ואנשי דפוס, לא שילם שכר, ונלחם בהתארגנות ב'מקור ראשון'
שלמה בן צבי (צילום יח"צ)
אחרי התכנית לפטר עובדים, הניסיון להעביר מחלקות לירושלים, ואי תשלום משכורות לפרילנסרים, הכריז הבוקר (יום ב\') ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה במעריב, מה שיאפשר בעוד שבועיים לוועד הפעולה של העיתון לפתוח בעיצומים בתחום התוכן, ואף בשביתה. הנהלת מעריב טוענת כי \"המהלכים שבוצעו ועומדים על הפרק נידונו במו\"מ ארוך ומתמשך עם ההסתדרות ועם ועדי העובדים\".
במייל שנשלח לעובדים, ציינו בארגון את ההבנות עם ההנהלה על הליך פרישה מרצון, שנפגע לכאורה על ידי ההנהלה. כפי שפורסם לראשונה באייס, מספר המעוניינים בפרישה היה גבוה הרבה יותר ממספר העובדים שהמו\"ל שלמה בן צבי, היה מעוניין לפטר - 170 מול 135, ולמרות זאת, ב\'מעריב\' מעוניינים להמשיך בפיטורי עובדים.
\"התאכזבנו לגלות שבמקום לחזק את שיתוף הפעולה, ההנהלה ניצלה את המהלך לפגיעה גדולה עוד יותר בעובדים\", נכתב בהודעת המייל לעובדים. \"בשבועיים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על עובדים לפרוש בניגוד לרצונם, וכן הושמעו איומים בפיטורים, על אף שהפרישה מרצון הובילה לצמצום של הרבה מעבר ל-10% הגמישות הניהולית שהובטחו להנהלה ולמעשה אף מעבר למספר היעד שההנהלה עצמה קבעה לצמצום הנדרש. בימים האחרונים אף הוצאו מכתבי פיטורים לכל עובדי הדפוס ומספר עיתונאים זומנו לשימועים לפני פיטורים - 2 הצעדים גם הם בניגוד להסכמים\".
במקביל, מציינים בוועד הפעולה של העיתון כי עשרות פרילנסרים לא קיבלו השבוע את משכורות חודש מארס, וחלקם אף מחכים למשכורות ישנות יותר, ואילו ההנהלה ממשיכה לפעול להעברת מחלקות מסוימות בחברה לגן הטכנולוגי בירושלים, מקום מושבו של מקור ראשון, ומסרבת לדון בדרכים להקל על העובדים המתבקשים לעבור.
\"הנהלת מעריב מעבירה מסרים מאיימים\"
הוועד מאשים את ההנהלה שמנסה לדבריו \"לפגוע בזכות ההתארגנות של עיתונאי \'מקור ראשון\', שבחרו גם הם בארגון העיתונאים כגוף המייצג אותם, ושמיוצגים על ידינו במסגרת ועד משותף. ההנהלה מעבירה לעיתונאים שם מסרים מאיימים ומנסה למנוע קיום אסיפות עובדים במערכת בירושלים\".
\"מכיוון שכך\", נכתב, \"לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט במספר צעדים. כבר השבוע פנתה ההסתדרות בבקשה דחופה לבית הדין לעבודה והצליחה להביא לביטול מכתבי הפיטורים של כל עובדי הדפוס
. בימים הקרובים בכוונתנו לנקוט את כל האמצעים כדי לעצור את הפיטורים המתוכננים של העיתונאים שזומנו לשימועים. עובדים שמקבלים זימונים כאלה מתבקשים לפנות אלינו בהקדם. חשוב להדגיש שמבחינתנו כל מי שלא פרש בתוכנית הפרישה מרצון, או מי שביקש לפרוש ולא נענה בחיוב (כלומר: הוטל עליו וטו), נהנה עכשיו מהחסינות שמעניק ההסכם הקיבוצי ומהעסקה מובטחת עד אפריל 2014 - ועל כך נתעקש ולא נוותר בכל מחיר. בנוסף, פנינו היום לארגון העיתונאים בבקשה שיאשר לנו הכרזת סכסוך עבודה בגין המהלכים החד-צדדיים של ההנהלה\".
ממעריב נמסר: \"המהלכים שבוצעו ועומדים על הפרק נידונו במו\"מ ארוך ומתמשך עם ההסתדרות ו-ועדי העובדים של החברה ובשקיפות מלאה, לרבות מעבר חלקים של העיתון לירושלים. הנהלת מעריב עושה כל שביכולתה כדי לדאוג להמשך קיומה של העיתון ולהיות מקום תעסוקה יציב ובטוח לעובדיה וכך היא תמשיך לעשות\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האדם הזה נוכל שיטתי כנסו תקראו
    עיתון ישראלי לשעבר 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עבדתי אצלו בעיתון "ישראלי" זאת הגרסה הראשונה לישראל היום אחר כך היה פיצול בוא באופן שיטתי לא היה משלם משכורות הצקים היו חוזרים ואפילו לא העביר לנו כספים לקרן הפנסיה למרות שבתלוש היה רשום שכן הזהרו!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 2.
    הועד החליט?
    הרב הדומם 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי זה הועד? חגי מטר? מייצג את עובדי העיתון? הוא עובד בעיתון?שייצג את עובדי העיתון בו הוא עובד
    סגור
  • 1.
    הוא גר באפרת אם לא ידעתם (ל"ת)
    לחבל לו בבניין 06/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור