תקשורת ומדיה

בגלל שידור מוזיקת דאנס ומערכונים ביום הזיכרון: 20 אלף שקל קנס לרדיו א-שמס

התחנה ערערה על קנס של 15 אלף ש' שהטילה עליה מנכ"ל הרשות ה-2. יו"ר ועדת ערר זליקוביץ': מעשי התחנה "מהווים פגיעה רחבה ברגשות הציבור"
יום הזיכרון (צילום יח"צ)
הרשות השנייה הגדילה את הקנס שהוטל על תחנת הרדיו האזורית רדיו א-שמס, מ-15 אלף שקלים ל-20 אלף. כך החליטה אתמול (יום ג\') ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה, בראשותה של ד\"ר דליה זליקוביץ\'.
המנכ\"לית לשעבר של הרשות, אילת מצגר, החליטה לאחרונה להטיל על התחנה עיצום כספי של 15 אלף שקלים בגין שידור בלתי הולם ביום הזיכרון, וזאת בניגוד לכללי האתיקה של הרשות השנייה, שבדקה ומצאה כי השידורים כללו בין היתר תכניות הומור ומוזיקה קצבית באופן שאינו הולם את היום הספציפי הזה.
רדיו א-שמס הגיש ערר על ההחלטה, ו-ועדת הערר של מועצת הרשות שמעה הקלטה ועיינה בתמליל שידורי התחנה באותו יום. בתום הדיון הוועדה קבעה כי היא רואה בחומרה את העובדה שהנהלת התחנה לא התאימה את שידורי התחנה לאופיו של יום הזיכרון, ואף השמיעה מוזיקה ותכניות מלל שאינן הולמות אופיו של היום. בשל הפגיעה ברגשות הציבור, לדברי הוועדה, הוגדל הקנס ל-20 אלף שקל.
לדברי זליקוביץ, \"הוועדה רואה בחומרה שימוש במשאבים ציבוריים של מדינת ישראל באופן שפוגעים ברגשות המאזינים. ישנה הנחיה ברורה לגבי התנהלות ביום זיכרון לאומי שאינו חג דתי. דווקא ביום זה לפתוח תכנית בערב יום הזיכרון באמירה \'ברכתנו לאסירנו האמיצים בבתי הכלא של הכיבוש\' או מוזיקת ראפ ודאנס ומערכונים סאטיריים במשך היום, מנוגד לטיפוח ערכי אזרחות מינימליים של המדינה, ומהווה פגיעה רחבה ברגשות הציבור\".
את תגובת רדיו א-שמס לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גם הרגשות שלי לא נפגעו..
    ללי 06/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הסתם ערבים לא צריכים לקחת חלק בחגיגות העצב והזיכרון שלנו... כשיחליטו לשתף גם את העצב שלהם כמו בטקס המשותף ש לוחמים לשלום לדוג' אז תהיה להם סיבה...
    סגור
  • מאוד עצוב שב-48 לא הצלחנו לעשות טבח ביהודים (ל"ת)
    תייסיר תאסירי 06/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הגישה הבדלנית לא עוזרת לערבים להשתלב במדינה (ל"ת)
    ד"ר צ'ומפי 06/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הרגשות שלי לא נפגעו עקב העובדה שהתחנה
    הדס 06/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמיעה מוזיקת דאנס ומערכונים בערב יום הזיכרון ממש כפי שהרגשות שלי לא נפגעים כאשר חרדים הולכים לעשות מנגל באופן מופגן בערב יום הזיכרון. הציבור שיום הזיכרון משמעותי מבחינתו כלל לא מקשיב לתחנה הזו למאזיני התחנה יש סדר יום שונה מסדר היום של היהודים הציונים במדינת ישראל. מישהו שכח שתחנת הרדיו הזו איננה גופי התקשורת בערבית ששייכים לרשות השידור ובאופן מגוחך משדרים ומשרתים את הסיפור הציוני. מי שלא רוצה שלציבור הערבי יהיו כלי תקשורת עצמאיים שמבטאים את הנרטיב של הערבים אזרחי ישראל אז מוטב שיסגור את התחנה וישלח את מאזיניה להאזין לתחנות פלסטיניות וערביות.
    סגור
  • הערבים מייללים שהם נפגעים מהתקוה ופוגעים ברוב
    ד"ר צ'ומפי 06/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היהודי
    סגור
  • 3.
    תחנה מסיתה ומזיקה
    ערן גפני 06/2013/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחנת "א-שמס" מהווה קרקע פוריה למסיתים נגד המדינה ועידוד הטרור הערבי. עריכת משתה משודר דווקא ביום הזכרון והשמעת קריאת עידוד למחבלים רוצחים מעל גלי האתר, מעידה על כך שהדבר נעשה במזיד. לדעתי, קנס אינו מתאים ויש לסגור את התחנה הזו לפחות לתקופה של חודש ימים.
    סגור
  • 2.
    רק 20 אלף שקל? היו צריכים לשלול להם רשיון (ל"ת)
    אני 06/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מוזר-איך לא שמענו עד עכשיו....
    מזוז 06/2013/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קרה לפני שלושה-ארבעה חודשים... אף אחד לא שמע ,לאף אחד מהערבים ששמעו זה לא צרם? אף אחד לא דיווח על כך?נון גדול לתקשורת הברנזה!!!!
    סגור