תקשורת ומדיה

רשות השידור הסכימה להצעת הגישור: יגאל רביד יחזור לקול ישראל וערוץ 1

לפי מתווה שגיבש מבקר המדינה יוסף שפירא, רביד יחזור להגיש יומני חדשות ברשת ב', לצד חזרתו לתכנית הנוסטלגיה 'כך היה' בערוץ 1 והדרכת כתבים
מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, קבע את מתכונת חזרתו של יגאל רביד לעבודה ברשות השידור. מנכ\"ל הרשות יוני בן מנחם ורביד עצמו התחייבו לקיים את הצעת הגישור שגיבש המבקר, שהעניק בעבר צו הגנה זמני לרביד בעקבות תלונות שהגיש נגד מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 משה נסטלבאום.
בין היתר ישובץ רביד ברשת ב\' בהגשת תכניות כגון יומני בוקר וצהריים וכן יומן הערב כממלאי מקום, והחזרתו לתכנית \'כך היה\', שהורדה מהמסך ומופיעה היום כפינה בשידורי ערוץ 1. המבקר מציין כי רביד יחזור לתכנית \"במתכונת שהייתה בעבר בין בשינויים אם תחודש תוך \'מתיחת פנים\'\".
בנוסף, ישובץ רביד ב\'סיכום שבועי\' בשבת אחר הצהריים על בסיס ממלא מקום. כמו כן ישובץ לתכניות נוסטלגיה ככל שתהיה כוונה לקיימן, ימשיך בהדרכת כתבים ושדרים כפי שנעשה בעבר, ישובץ באירועים אחרים לפי הצורך - כגון קונצרטים, או משימות נוספות כגון הגשת מבזקים בטלוויזיה, ככל הנחוץ ובהתאם לחוזה העבודה שלו.
ברשות השידור סירבו להגיב.
כבר לפני חודש: המבקר קבע כי יש להחזיר את רביד לעבודה
כזכור, לפני חודש הורה מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף חיים שפירא ליו\"ר הרשות אמיר גילת, לשבץ את יגאל רביד ברדיו בתפקידיו כמגיש בכיר בעבר. כזכור, רביד הגיש תלונות נגד מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, משה נסטלבאום, בגין הטרדה מינית מילולית כלפיו. רביד טען כי בעקבות מערכת היחסים הקשה בין הצדדים, הוא הורחק מהטלוויזיה, ולאחרונה הוחלט גם להפסיק את עבודתו כמגיש יומן הבוקר של רשת ב\'.
רביד פנה למבקר המדינה וביקש להכיר בו כחושף שחיתויות, ולתת לו צו הגנה בגלל התנכלות כלפיו מצידו של נסטלבאום בתגובה על כך שהגיש נגדו תלונות לנציבות שירות המדינה.
מבקר המדינה כתב כי \"לאחר שבחנתי בכובד ראש את מכלול הנסיבות והשיקולים הצריכים לעניין, ובכלל זה הצורך להגן על זכויות המתלונן עד למיצוי הבירור בתלונתי, החלטתי לתת צו זמני, מצווה בזזה כי רשות השידור לא תפגע בתפקידיו, במעמדו, בסמכויותיו ובזכויותיו של המתלונן, ובכלל זה תשוב ותשבצו כמגיש בכיר בתכניות האקטואליה ברדיו כפי ששובץ בעבר\".
השופט שפירא הבהיר עם זאת, כי \"אין במתן צו זמני זה כדי להביע עמדה בשאלת צדקתה או אי צדקתה של התלונה\", ואפשר לרשות לתת את תגובתה להחלטתו עד ל-11 באוגוסט, אז יקיים מבקר המדינה דיון בעניין במעמד 2 הצדיים.
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    נמל חיפה
    איתן 08/2013/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעייה העניין לקשר על מכולות לכן אתם לא מורידים אותם ישר לנמל
    סגור
  • 15.
    נראה שאדם אחד בעל עניין להשמיץ את רביד, הוא
    יראון 08/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שמטקבק את עצמו לדעת. כנראה הוא אחד מהנפגעים של יגאל רביד
    סגור
  • 14.
    אחרי החגים. תתחילו לארוז אפסים (ל"ת)
    צפויות הפתעות 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אני המלך ברשות ואף אחד לא יקח זאת ממני (ל"ת)
    אחד משלושתם 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    כמה שאלות חשובות
    עובדת 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז זה אומר שנסטלבאום לא הטריד מינית? שהגשה בטלוויזיה וברדיו כממלא מקום חשובה יותר מבירור האמת בשאלה אם היתה או לא היתה הטרדה מינית? שאפשר לקנות "קורבן" של הטרדה מינית בזמן שידור? ומה בכלל אומר על זה המתלונן השני בתלונה??
    סגור
  • טען עוד
  • מה זה קשור לעניין ההטרדה שהיתה או לא היתה?
    ג׳ודי 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתן לאיש סולם גבוה לרדת מהעץ באדיבות מבקר המדינה. ירצה ירד. לא ירצה ישאר שם ויאכל בוטנים. המבקר נתן לרביד דרך מכובדת להגיע לימים טובים יותר מבחינתו.אם הוא יקבל עצות מבר מוחא הוא ישאר על העץ. אם הוא ישמע לאנשים מפוכחים יותר ונטולי חשבונות אישים יתכן שהוא יציל את עצמו מסיום עבודתו בעתיד. הכל תלוי באדם אחד ברביד. כמה שכל יש לו מי יועציו? ובכל מי הוא ישמע. את החבל הוא קיבל. וזה חבל שמקבלים פעם אחת מהמבקר
    סגור
  • 11.
    אם לא יבוצע נסטלבאום הראשון שיעוף (ל"ת)
    מישהי בהנהלה 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רביד קיבל ימי חסד וממשיך לאיים?
    הדובר של נסטל 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש לא מבין מה קורה איתו. הוא עב״ם
    סגור
  • 10.
    שנה טובה ל3 כותבי כל הטוקבקים:רביד,נסטל,זליג (ל"ת)
    ברכות מרוממה 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אמת,אבל שניים מתוכם אמורים גם לנהל לפעמים. (ל"ת)
    מעניין מתי ....... 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • האמת לאמיתה. אין חובה לשבץ את רביד בכל פעם..
    כל האמת על רביד 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקראו טוב את החלטת המגשר. למעשה מה שהיה הוא שיהיה בהסתייגות אחת. המבקר נתן לרביד סולם כבאים לרדת מהעץ הגבוה שעליו הוא טיפס. אם רביד יהיה חכם וידע לשמוע לעצות המבקר הוא עשוי לצאת מרווח מהתערבות המבקר. אבל צריכה להיעשות כאן עבודה סיזיפית של יצירת אמון מחודש. לרביד , יש משימה לא פשוטה להוריד את הלהבות. אם רביד בונה על האות היבשה בפסיקת מבקר המדינה הרי שזו טעות חייו הגדולה. כדי להחיות את האות המתה ולהפוך את הדברים למציאות יום יומית הוא זה שיהיה חייב לעשות את מרבית הצעדים בוני האמון. אם הוא יכשל וינהג ביהירות וליבו יגבה רק משום שיש לו בייד החלטה של המבקר לגישור ,זאת תהיה טעותו הגדולה ביותר. אני לא מכירה עובדים שמועסקים לאורך זמן על צוים. אי אפשר לכפות על צעסיק להעסיק עובד בצו כשהעובד לא מתאים. אני משוכנעת שרביד לא איש טיפש וידע להוציא את המיטב מהתערבות המבקר. אבל הכל תלוי בו ורק בו.
    סגור
  • ומי אתה משלושתם? (ל"ת)
    אחד שכתב פעם ל-ICE 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לכל חסידיו השוטים של רביד בפיסבוק. כנסו.
    אל תחמיצו 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רביד שוב שיחרר נפיחה באמצעות דף הפיסבוק שלו והיפנה אתכם לידיעה באתר הזה. אם תקראו בין השורות תבינו שרביד נמצא למעשה באותו מקום שהוא היה וכל המריבות ו׳ ההתקוטטויות והליכלוכים בפיסבוק לא רק שלא הטיבו את מצבו אלא גרמו לו נזק. אין שום חדש בהצעת הגישור שהשיג המבקר. רביד לא חשף שום שחיתות בעשרים שנות עבודתו כעיתונאי והוא לא גילה שום שחיתות גם הפעם. שוב שמענו את אותן סיסמאות נדושות ואת אותה פאטטית. המבקר קבע חד משמעית שרביד ישולב כממלא מקום, וזה מה שגם קורה היום. החלטתו של המבקר תבוצע יש להניח במלואה. איש לא מתעסק עם המבקר אבל רביד לא השיג כלום. ממש כלום. המבקר גם לא קבע שרביד הוא ממלא המקום האולטימטיבי וההחלטה לשלב אותו היא לדעתי בסמכות מנהליו ברדיו ובטלוויזיה. במקום להתלהם עם עדר מעריציו השוטים בפיסבוק שלא מודעים לאמת וניזונים מהשטויות של רביד כדאי לאדון רביד להנמיך מאד להבות. לוי בית משפט לא החזיקו מעולם אדם בתפקיד לכל חייו. הם מקסימום דחו את הקץ. כדי שאדם יהיה בטוח בעבודתו הוא זקוק לאמון מנהליו. אני חושבת שבזה צריך רביד להשקיע עכשיו את כל מרצו. לזכות באמון מחודש. ולעשות הכל כדי לפתוח דף חדש. אם הוא ימשיך ביהירות לטווח ארוך הוא הפסיד את מקום העבודה. מבקר המדינה הוא לא ביבי סיטר וגם לו ישבר.
    סגור
  • 8.
    לכל חסידיו השוטים של רביד בפיסבוק אל תחמיצו (ל"ת)
    אנונימי 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מבלי לקבוע מי צודק, אם כל מגיש...
    אחד שכתב פעם ל-ICE 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבלי לקבוע מי צודק, אם כל מגיש יחזיר כל תוכנית שנסגרה מחוסר רייטינג דרך משפט, כל ערוץ יצטרך לשדר מאה שעות ביממה
    סגור
  • 6.
    רביד אל תמהר לשמוח. אף אחד לא פראייר (ל"ת)
    הצדק 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מנהלי החדשות ומרכז ההדרכה קובעים מי ידריך כתב
    רון 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא המבקר. זאת הרי בדיחה
    סגור
  • 4.
    הוא יחזור לכך היה אם תחודש התוכנית..... (ל"ת)
    לרדיו ולטלויזיה כממל 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תקראו בין השורות ותבינו הכל השמחה מוקדמת
    אירית 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחזור כממלא מקום. לא כממלא מקום יחיד. גם ברדיו וגם בטלויזיה ששם יש הרבה מאד ממלאי מקום. בהדרכת כתבים עוסק מרכז ההדרכה ואם ידרש שירותו יפנו אליו. כותרת מרשימה. רביד יחכול לחגוג נצחון שלא קיים. זה טוב בעיקר לעמוד הפיסבוק שלו. אבל צריך לקרוא בין השורות.
    סגור
  • 2.
    הצדק ינצח .הצדק מנצח.הצדק ניצח
    בשם הצדק 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגאל הרם את נס הצדק והעם ינהו אחריך . רק אנא אל תוביל לתהום .
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד ליגאל. בהצלחה בהכל (ל"ת)
    שמרית 08/2013/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור