תקשורת ומדיה

'ועדת לנדס' הוצגה: תדון בסגירה ופתיחה מחדש של רשות השידור ובהוזלת האגרה

שר התקשורת הציג את חברי הוועדה, בה חברים רם לנדס, יאיר אלוני, קרני זיו, ג'קי לוי ועוד. ההמלצות תוך 3 חודשים. טענות לניגוד עניינים כלפי לנדס
שר התקשורת גלעד ארדן, עם חברי ועדת לנדס (צילום אלכסנדר כץ)
אחרי הקפאת הרפורמה ברשות השידור לפני כחודשיים בתום שנים של מגעים, שר התקשורת והממונה על ביצוע חוק הרשות, גלעד ארדן, מקים ועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי בעתידי בישראל. במהלך דבריו ציין השר כי הוא מאמין גדול בשידור ציבורי.
ארדן הציג הבוקר (יום ב\') את חברי הוועדה: היו\"ר רם לנדס - מנכ\"ל \'קודה תקשורת\', קרני זיו - מנהלת מחלקת הדרמה בקשת, מנכ\"ל רשות השידור לשעבר יאיר אלוני, עורך מבט לשעבר צביקה גולדברג, הפובליציסט ג\'קי לוי, וגם נציגי ממשרדי ממשלה שונים - ג\'לאל ספאדי, דנה נויפלד, דפנה גלוק, יונתן רגב ויונתן רזניק.
\"רשות השידור היא גוף חולה שצריך שינוי\", אמר ארדן. \"הרפורמה הנוכחית לא מבטיחה את השינוי הדרמטי הזה. תוך 3 חודשים יוצגו המלצות הוועדה, כאשר גם אופציה של סגירה ופתיחה מחדש תבחן. צריך לזכור, הכל חשוב, העובדים חשובים, הנכסים חשובים, הארכיון חשוב, אבל יותר מהכל - אזרחי המדינה חשובים, ומה שהם מקבלים על המסך וברדיו -זה חשוב. ב-7 השנים האחרונות, מאז ועדת הבדיקה האחרונה, הציבור הוציא 6 מיליארד שקלים על רשות השידור\".
ארדן הצהיר כי כבר במנדט של הוועדה, תיבחן האפשרות להוזיל את אגרת רשות השידור, שמעוררת זעם רק בציבור הרחב, במיוחד על רקע התוכן שהוא מקבל חזרה בערוץ 1. \"אנו מבקשים לבחון את המתווה הרצוי מתוך מטרה להוזיל את אגרת רשות השידור\", אמר השר ארדן, \"משרד התקשורת ישכור חברת ייעוץ כלכלית בינ\"ל כדי לבחון מודלים של שידור ציבורי מהקיימים בעולם, בטח מאלה המוצלחים שבהם\".
על מערכת היחסים המורכבת שלו עם בכירי הרשות המנכ\"ל יוני בן-מנחם והיו\"ר אמיר גילת, לא הרחיב ארדן את הדיבור, אבל ציין כי הוא מדבר עמם ובעוד שבועיים אמרו להשתתף בישיבת מליאת רשות השידור והוועד המנהל של הרשות, שם יציג את תכניותיו.
רם לנדס אמר כי הוא יודע כי \"כבר היו הרבה ועדות שעסקו ברשות השידור, אבל לא הצליחו להביא לשינוי אמיתי. אני מאמין שהפעם יש יבוא שינוי אמיתי\".
טענות לניגוד עניינים כלפי רם לנדס
כבר ביממה האחרונה עלו עטנות לגבי ניגוד עניינים של חברי הוועדה, בין היתר של היו\"ר שלה רם לנדס, שמפעיל את החדשות המקומיות, ששודרו בעבר במסגרת ערוץ 1, וקולות רבים טוענים כי מערך כזה אמור להיות חלק מהשידור הציבורי.
הבוקר שלחה האגודה לזכות הציבור לדעת מכתב לשר ארדן, בו ציינה כי \"החדשות המקומיות הינן במימון המדינה ובאופן מובהק משתייכות לשידור הציבורי. כמי שיש לו עניין וצד בשידור הציבורי בישראל, נראה לכאורה כי מר לנדס נמצא בניגוד עניינים מובהק. ההשלכות אשר ייגזרו מהמלצות הוועדה לבחינת השידור הציבורי, עתידות להשפיע על חברת \'קודה תקשורת\' ועל אפשרותה של החברה לקחת חלק במכרזים ופעילויות של השידור הציבורי\".
במהלך מסיבת העיתונאים נשאל ארדן לגבי ניגודי עניינים אפשריים, והשר ענה כי הנושא נבחן על ידי היועצים המשפטיים של משרד התקשורת והמשפטים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רם לנדס וקרני זיו
    עמי 09/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא יאומן ששני הבכירים בועדה הם כישלונות מהדהדים קרני זיו השאירה את חותמה המדולדל בערוץ הילדים משם לכהונה אפסית בערוץ עשר ומשם לקשת לתפקיד ללא משמעות ולנדס מלבד חזותו הפסבד ומקצועית לא עושה חיל בדבר כשלון אחר כשלון סכסוכים ללא הרף ואילו האנשים נגועי האינטרסים שיקבעו את גורל השידור הציבורי?
    סגור
  • 4.
    לנדס כחבר וועדה ובעל חברת תקשורת, זה לא ניגוד
    השופט ברק. 09/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה הבושה?????????
    סגור
  • 3.
    החתולים מחלקים את השמנת!בושה (ל"ת)
    גל 09/2013/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זה הסולם...
    שלומי עינור 09/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הסולם שנועד להוריד את גלעד ארדן מן העץ הגבוה עליו טיפס. הועדה הזאת תספק כסת"ח לממשלה, ותיבחן בציבור במידת יכולתה להמליץ חד-משמעית על ביטול האגרה, השנואה על כל הציבור. כמו כן הועדה תיתן לממשלה זמן, הרבה זמן, לגרירת רגליים וטחינת-מים ללא כל שינוי ממשי בשטח, ובינתיים - או שהפריץ ימות, או שהכלב ילמד לנגן בפסנתר, כדברי הסיפור המיתולוגי. בסך הכל חברי הועדה נחמדים ומקובלים למדי, ובלי כל קשר למה שימליצו - ההמלצות שלהם יתוספו לערימת הדו"חות הקודמים מעשרות השנים האחרונות. כבר עכשיו ברור למי שצבר נסיון בזה - האוצר יקבור את המלצות הועדה, וגם הכנסת, וגם ראש הממשלה, ובסופו של דבר נהיה אח"כ בערך איפה שאנחנו כבר היום:- עדיין עם האגרה. שנה טובה.
    סגור
  • העץ הוא גבוה ואין סולם
    מסיק מסקנות 09/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלעד ארדן בשמשו כזרועו הארוכה של ביבי נתניהו מינה ועדה שכבר נכתבו עבודה המסקנות והיא כבר החליטה לסגור את אשות השדיור. נשאר רק שחברי הועדה יחתמו על המסמך. מי שקורא את מה שנאמר בהצגת הועדה מבין על מה אני מדבר.
    סגור
  • 1.
    לנדס - ניגוד עניינים זה אנדרסטייטמנט. (ל"ת)
    עובד של לנדס 09/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הרס הרס הרס
    עובד בחדשות המקומיות 09/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רם לנדס הרס את ערוץ 2 רם לנדס הרס את ערוץ 10 רם לנדס הרס את החדשות המקוציות רם לנדס ישתלט השתלטות עוינת על רשות השידור. מה שהוא לא הצליח ב- 2 ב- 10 ובמקומיות. רם לנדס יקבל את כל הציוד של רשות השידור של הרדיו והטלויזיה וככה תהיה לו שידורים ארציים בפלטפורמה קיימת. הוא לא יצטרך לעשות כלום. רק לבוא וללקט את מה שביבי וארדן ולפיד נותנים לו במתנה.
    סגור