תקשורת ומדיה

עם ביבי זה לא היה קורה: אז מתי באמת התפטר מנחם בגין מראשות הממשלה?

בישיבת ממשלה ב-28 באוגוסט 1983, כשמלחמת לבנון ברקע, הדהים בגין את שריו. האם במדור 'היו זמנים' של 'ישראל היום', גרסו אחרת בגלל ויקיפדיה?
הפרסום ב'ישראל היום', אתמול (סריקה) (צילום סריקה)
שנה ויותר של מלחמה בלבנון, 9 חודשים ללא רעייתו עליזה שהלכה לעולמה, וכשהוא חלש וחולה, הספיקו לראש הממשלה מנחם בגין, להחליט על התפטרותו מן הממשלה. בישיבה שהתקיימה בבוקרו של יום ראשון 28 באוגוסט 1983. הפתיע בגין את שריו: \"ידידים יקרים, אני מודיע בזה לממשלה על כוונתי להתפטר מתפקידי כראש הממשלה\".
המשפט הבא כבר נצרב בתודעה הישראלית - \"איני יכול עוד\". בנאומו לשרים אמר את המשפט הזה בהקשר טכני בלבד: \"הסיבה אשר בשלה אני מוסרה (את ההודעה המיוחדת, א\"כ) היא אישית לחלוטין, אך איני יכול עוד לחכות עם הודעה זו, ולכן אני מוסרה כחוק\". בהמשך הוסיף: \"אני לא יכול למלא את התפקיד הזה, ובאתי באופן מיוחד לישיבה זו של הממשלה כדי למסור את ההודעה\".
הפרסום ב'ישראל היום' (סריקה)
הפרסום ב'ישראל היום' (סריקה)
ועולם ברחבי האינטרנט מצוינים בכמה אתרים, ובהם ויקיפדיה, כי בגין הגיש את התפטרותו ב-15 בספטמבר, כשבועיים לאחר מכן. רשמית, בתאריך זה הגיע מזכיר הממשלה בזמנו, דן מרידור, לבית הנשיא והגיש את מכתב ההתפטרות של בגין לנשיא חיים הרצוג.
כנראה שאחד מעורכי ישראל היום נחשף לתאריך זה, ובמדור \'היו זמנים\' המציגה אירועי עבר שהתרחשו באותו תאריך, ציין אתמול (יום א\') כי בישיבת ממשלה ב-15 בספטמבר הודיע בגן על התפטרותו, כשהוא אומר \"אינני יכול עוד\".
ישיבות ממשלה מתקיימות מזה עשרות שנים בדרך כלל בימי ראשון. בדיקה פשוטה הייתה מגלה כי 15 בספטמבר 1983 יצא ביום חמישי בשבוע.
סעיף 4 ברשימת \"העקרונות שלנו\" של \'ישראל היום\', קובע: \"לבדוק עובדות, ואם טעינו נתקן\". פנינו ל\'ישראל היום\' לבדוק האם הנושא יתוקן, ועד מועד פרסום הידיעה, טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טיפשון- ישיבות הממשלה היו בימי חמישי-
    שוקי 09/2013/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נטול השכלה בכלל... תלמד את העובדות קודם- תקן אצלך.... הישיבות עברו לימי ראשון רק במהלך שנות ה-90
    סגור
  • טיפושונון
    שוקקי 09/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ככה איך הישיבה הרגילה שהתקיימה ב-28 באוגוסט, יצאה ביום ראשון, בעוד ב-15 בספטמבר לא הייתה ישיבה, אבל מזכיר הממשלה הגיש את מכתבו של בגין לנשיא הרצוג? לא מסתדר עם הטענה שהעלת
    סגור
  • 1.
    נכון
    יפה 09/2013/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי לחדד: בגין לא הגיש את התפטרותו כלל. ב-15.9, שבועיים וחצי אחרי שהודיע שיתפטר, מזכיר הממשלה דן מרידור הלך עם מכתב ההתפטרות לנשיא. בגין נשאר בבית.
    סגור