תקשורת ומדיה

בטרם עת: בעקבות פרישת וואלה ו-ynet - הוועדה למדרוג באינטרנט מתפרקת

זה היה ברור, כעת זה רשמי. הוועד המנהל והאסיפה הכללית של הוועדה למדרוג באינטרנט, החליטו על פירוקה, לאחר פרישת קבוצות וואלה ו-ynet
הוועדה למדרוג באינטרנט בדרך לפירוק - כך הוחלט היום (יום א\') בסיומן של 2 ישיבות, הוועד המנהל והאסיפה הכללית.
הסיבה לפירוקה של הוועדה היא פרישתן של קבוצות וואלה ו-ynet, שיצרו \"בור\" תקציבי של כ-600 אלף שקלים בתקציב הוועדה.
כזכור, לפני יותר מחודש הפתיעה קבוצת וואלה - הכוללת מלבד וואלה גם את וואלה שופס, יד2, יורם, TIPO, zahav.ru ועוד, כי החליטה לפרוש מהוועדה . ההחלטה נבעה בין היתר בשל אי שביעות המנכ\"ל אילן ישועה מכך שלמרות פעילות הוועדה בשנתיים האחרונות, שוק הדיגיטל בישראל לא מתרומם ותקציבי הפרסום אליו לא גדלים. בשוק התקשורת מאידך, טענו כי בוואלה חששו בין היתר מפרסום נתוני הגלישה במובייל, שלא הטיבו לטענת גורמים רבים עם וואלה.
בכל מקרה, במשך חודש המתינו בוואלה למהלך דומה מצידו של היריב המושבע ynet כשבאבן גבירול ידעו כי רק פרישת קבוצת ynet תפיל את הוועדה. ואכן, לפני שבוע גם באתר מבית ידיעות אחרונות\', שכולל גם את האתרים כלכליסט, XNET ועוד, החליטו לעשות את הצעד הסופי, והודיעו על פרישה .
האתרים החברים בוועדה, משלמים בין עשרות למאות אלפי שקלים בשנה, לפי גודלו של האתר. על פי הערכות, וואלה ו-ynet שילמו כ-300 אלף שקלים בשנה, הרבה מאד כסף בהתחשב במצבם הפיננסי של גופי התקשורת בישראל. האתרים התרעמו על סכומי הכסף שהשקיעו בחברות באתר, אבל עוד יותר בכך שטענת חלקם, הוועדה לא הצליחה להגדיל את נפח הפרסום בדיגיטל ולהוביל תקציבים נוספים לתחום.
את תגובתו של גל תורג\'מן, מנכ\"ל הוועדה, לא ניתן היה להשיג. בוועדה למדרוג אישרו את הפרטים: \"היום התכנסה האסיפה הכללית של ועדת המדרוג באינטרנט והחליטה להיכנס לתהליך של פירוק הוועדה מרצון\".
שוק הפרסום בדיגיטל לא מתרומם
אחרי פיק של כמעט 4 מיליארד שקלים בשנת 2010, רשמה עוגת הפרסום ירידה רצופה בשנתיים שלאחר מכן, וב-2012 הסתכמו הוצאות הפרסום בישראל ב-3,492 מיליארד שקלים, ירידה של כ-11% בשנתיים, כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום. בשקלים - מדובר על ירידה של כמעט 500 מיליון.

עוגת הפרסום ב-4 השנים האחרונות (נתונים באדיבות יפעת בקרת פרסום)
לצד ירידה דרסטית בהוצאות לפרסום בעיתונות - 21% ב-3 שנים, שוק הפרסום באינטרנט סבל מתנודתיות, אבל דווקא מצבו היה פחות רע. ב-2009 הוא עמד על 522 מיליון שקלים, ושנה לאחר כבר זינק ב-18% ל-616 מיליון, אולם מאז רשם ירידה וההתייצבות: 573 מיליון ב-2011 (נתח של 15% מעוגת הפרסום) וב-2012 (נתח של 16% - בשל הקטנת עוגת הפרסום בכמעט 300 מיליון באותה שנה).
\"במצב הזה מצבנו אפילו טוב\", אומר אחד החברים בוועדה למדרוג, התומך בהמשך פעילותה, \"כשכל השוק יורד, אנחנו ממשיכים לקבל את אותם תקציבים, והנתח שלנו אפילו עולה, ועוד בשנה הראשונה בה מתפרסמים באופן מלא נתוני הגלישה של האתרים\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כולם מטומטמים - המפרסמים והאתרים
    אלי 10/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומשרדי הפרסום חוגגים על כולם
    סגור
  • 3.
    אילן ישועה השמיד עוד חלקה טובה
    חיים 10/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצוב! 45 אחוז עמלה אין מדידה אתר שמפסיד כסף שבעלי המניות יזרקו אותו כבר
    סגור
  • 2.
    עד שהענף הצליח להיראות רציני...
    לא מבין 10/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באים ושוב מבהירים לכל המפרסמים שלא רוצים שיידעו משהו והכל עיסקאות אפלות?
    סגור
  • הענף נראה רציני מאוד, גוגל וFB עושים עבודה
    מפרסם ברשת 10/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי אכפת למי יש יותר גדול. אני קונה יוזרים, אפשר לקנות אותם בוואלה בגוגל או בפיסבוק. אתם חושבים שבאמת מעניין אותי מי הכי גדול? חבורה של מפגרים שחושבים עדין במונחי עיתון מנייר
    סגור
  • לא מספיק לקנות יוזרים שיעשו לייקים...
    מחפש קהלי מטרה 10/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצלנו - גוגל ופייסבוק זה בסדר, אבל צריך לפעמים גם קהלי מטרה כמו לפרסום בטלויזיה ואחר.... לייקים לא הביאו לי פרנסה, גוגל עוזר למי שיודע מה הוא מחפש, ואנחנו צריכים גם לבנות צורך אצל ה"יוזרים" שהם גם בני אדם עם רצונות. לי חבל להשקיע על "בילבורד" אם אני לא יודע מי קהל המטרה שלו. זה מה שקורה בשילוט חוצות ותראה באיזה מצב הענף הזה...
    סגור
  • 1.
    חבל על הוועדה (ל"ת)
    עצוב 10/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור