תקשורת ומדיה

חשיפת "תכנית בלומפילד": "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלות כתבת ONE

דניאלה סמרי חשפה תכנית לשדרוג בלומפילד של 'רוב העיר' בלי לגלות שהיא עצמה מועמדת הסיעה בבחירות. לע"מ קיבלה תלונה של איש תקשורת, אולם לא תוכל לפעול נגד סמרי משום שהיא לא מחזיקה בתעודת לע"מ
תאבד את התעודה? דניאלה סמרי (צילום מסך: ערוץ ONE) (צילום צילום מסך: ערוץ ONE)
לשכת העיתונות הממשלתית (לע\"מ) רואה \"פגמים אתיים לכאורה\" בהתנהלותה של מגישת חדשות ONE וכתבת אתר ONE, דניאלה סמרי, בעקבות הפרסום על הרחבת ושדרוג אצטדיון בלומפילד . מאידך, נגד סמרי לא ינקטו בהליכים משמעתיים משום שהיא אינה מחזיקה בתעודת עיתונאי רשמית של מדינת ישראל. במקביל, ב-ONE אמרו לאייס כי נושא התנהלותה של סמרי ייבדק בתוך המערכת.
בשבוע שעבר פנה העיתונאי לשעבר ויועץ התקשורת יובל לידור, ללע\"מ ולהתאחדות לכדורגל, בדרישה לשלול ממנה תעודות עיתונאי, בטענה כי סמרי פעלה בניגוד עניינים ועברה עבירה אתית בעבודתה.
במכתב שהפנה למנהל לע\"מ ניצן חן, ולמנכ\"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, וכיתב גם נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר ולראשי ONE, והגיע לידי אייס, כתב לידור כי \"דניאלה סמרי פעלה לאחרונה תוך ניגוד עניינים חריף ודריסה ברגל גסה של הקודים האתיים הבסיסיים ביותר המצופים מכל עיתונאי במדינת ישראל\".
לידור התייחס לפרסום באתר ONE עליו הייתה חתומה סמרי, לגבי התכנית של סיעת רוב העיר לשדרג את אצטדיון בלומפילד באייטם שכלל גם הדמיות של האצטדיון המחודש. מי שצוטט בידיעה הוא חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת רוב העיר, אלון סולר. הבעיה האתית לכאורה היא שסמרי עצמה חברה ב\'רוב העיר\' ומועמדת מטעמה למועצת העירייה (במקום ה-15 והלא ראלי, א\"כ). אפילו גילוי נאות לא צורף לאותה ידיעה. לסוגיה זו התייחס שלמה מן כבר ביום ראשון שעבר בטורו בהעין השביעית .
הפרסום ב-ONE, לפני כשבועיים (צילום מסך: ONE)
הפרסום ב-ONE, לפני כשבועיים (צילום מסך: ONE)

הפרסום ב-ONE, לפני כשבועיים (צילום מסך: ONE)
לדברי לידור, המשמש כיועץ התקשורת של סיעת \'הליכוד\' (במקום השני נמצא הכדורגלן לשעבר ניר סביליה, המעונין בתיק הספורט העירוני, א\"כ), \"סמרי החסירה מקוראי האתר ככל הנראה באופן מכוון ומבלי לקיים גילוי נאות, מידע רלוונטי וחשוב שהיא עצמה רשומה כמתמודדת למועצת העיר... כמו כן, סמרי משתתפת באופן פעיל ובולט בקמפיין של רוב העיר\", והוסיף כי \"אין ספק כי התנהלותה של גב\' סמרי אינה מוסיפה כבוד למקצוע העיתונאי. התנהגותה פוגעת בערכים של הגינות, יושרה מקצועית ואובייקטיביות המהווים ערכים בסיסיים בהתנהלות של התקשורת. גב\' סמרי רמסה את האתיקה של מקצוע העיתונות ועל כן יש לוודא כי לא תחזיק בתעודת עיתונאי ותמשיך להוציא שם רע למקצוע\".
מנהל לע\"מ ניצן חן, אמר לאייס כי \"לשכת העיתונות הממשלתית בדקה את התלונה ומצאה כי קיימים פגמים לכאורה בפעילותה של העיתונאית בכל הקשור לכללי אתיקה אלמנטריים. יחד עם זאת\", הוסיף חן, \"לאור העובדה כי אין לה תעודת עיתונאי בתוקף, לא יינקטו כלפיה הליכים כלשהם. בכל מקרה, יופקו הלקחים ממקרים מעין אלו, ויובהרו הכללים בסיטואציות בעתיד\".
דניאלה סמרי הפנתה לתגובת ONE, משם נמסר לאייס: \"טרם קיבלנו פניה בנושא. הסוגיה תיבחן\". מההתאחדות לכדורגל טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתיקה באתר ONE של אופירע? (ל"ת)
    למה ציפיתם? 10/2013/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רוב העיר תותחים!
    אחת שתומכת 10/2013/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שהמועמד שלו רוצה את תיק הספורט ויודע שהוא לא יכול לקבל כי רוב העיר עשו עבודה טובה הוא הולך לבכות?
    סגור
  • 1.
    מה רוצים מדניאלה המסכנה
    יוסי 10/2013/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא למדה במשך שנים מה זו התנהלות עיתונאית 'אתית' נאותה מאופירה אסייג, התחנכה לאורה, והיתה בטוחה שככה עובדים...
    סגור