תקשורת ומדיה

זוכי פרס פרימור לתחקירים: גל גבאי מהחינוכית ויוסי מזרחי מ'חדשות 2'

גבאי זכתה בפרס הראשון מטעם הרשות ה-2, על תחקיר צמצום הילודה בקרב עולי אתיופיה. מזרחי יקבל את הפרס השני על תחקיר מכירת הסמים בפיצוציות
העיתונאים גל גבאי ויוסי מזרחי הם הזוכים בפרס פרס פרימור של הרשות השנייה, שיוענקו בכנס אילת לעיתונות שיערך בשבוע הבא במלון הרודס. הפרס לזכרה של חברת מועצת הרשות רחל פרימור ז\"ל, ומוענק על תחקיר או כתבה עיתונאיים בנושאים חברתיים בשידורי הטלוויזיה המסחריים-ציבוריים.
במקום הראשון זכתה גבאי על הכנת התחקיר \'לאן נעלמו הילדים\' בנושא צמצום הילודה של עולים באתיופיה. התחקיר שודר בתכנית \'ואקום\' בחינוכית 23. התחקיר עסק בפרשת צמצום הילודה של עולים באתיופיה על ידי מתן זריקות דפו-פרוברה לנשים למניעת הריון וזאת שלא מרצונן החופשי של הנשים וללא מתן הסבר מלא.
הוועדה ציינה בנימוקי הפרס כי \"מדובר בתחקיר מעמיק, רחב, ממושך ויסודי שחשף תופעה נסתרת מעיני הציבור. העבודה על התחקיר החלה בשנת 2008 ופורסמה רק בשנת 2012 לאחר שאותרו מסמכים ועדויות כדי לתמוך בכתבה. בעקבות פרסום התחקיר ניתנה הנחיה של מנכ\"ל משרד הבריאות להפסיק את מתן הזריקות, הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית ומבקר המדינה החליט לפתוח בחקירה, כמו כן הוחלט במשרד הבריאות לספק שירותי תרגום והנגשה לנשים בנושא התרופה\".
במקום השני זכה מזרחי, כתב חדשות 2, על הכתבה \'סמים בחסות החוק\' בנושא תופעת הסמים החוקיים. בנימוקי הוועדה נקבע כי \"התחקיר חשף תופעה שצברה תאוצה בשנים האחרונות, שלפיה מאות חנויות מוכרות סמים, בהם חגיגת ונייס-גיא, בצורה גלויה וללא מפריע\".
בוועדת הפרס חברים היו\"ר השופט גבריאל שטרסמן; רו\"ח אבי פרומרמן, נציג משפחת פרימור; ד\"ר יפעת בן-חי שגב, נציגת ציבור בוועדה; מנכ\"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר-דוחא; חברת מועצת הרשות השנייה יוכי פלר; וחני קומנשטר-שוורץ, ראש תחום מחקר ופיתוח ברשות השנייה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גל גבאי עושה כבוד לרחל פרימור
    יעקב 11/2013/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבאי כמו פרימור היתה חברתית והובילה שינויים
    סגור
  • 2.
    עשו מיליון כתבות על הסמים האלה אעלה תחקיר (ל"ת)
    מוני 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פרס פרימור
    ברוך דגון 11/2013/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישר כוח! הדרך הראויה ביותר להוקיר את זכרה של רחל פרימור ז"ל, עיתונאית מהמעלה הראשונה.
    סגור