תקשורת ומדיה

טלי בן עובדיה: "את כל המהדורות מובילות נשים שלא רק קוראות טקסטים"

נשים סובלות מאפליה בתחום התקשורת? "די כבר עם הבכי", אומרת עורכת 'שישי' בערוץ 10, בכנס אילת לעיתונות. למנכ"לית 'אמונה' יש דווקא הצעה
בשיאו של השיח על השתתפות נשים בעולם התקשורת, ובעיקר בקצה הפרמידה הניהולית והמערכתית, ישנן מספר בכירות שדווקא מבקשות לנפץ את הטענה כי אין נשים מנהלות או במשרות בכירות.
בפאנל על מעמד האישה והעיתונות הנשית בכנס אילת לעיתונות, אמרה עורכת מהדורת \'שישי\' בערוץ 10, טלי בן עובדיה, כי \"נשים הן עורכות ראשיות של תכניות, את כל מהדורות החדשות מובילות נשים. הן לא נשים שקוראות טקסטים, הן עם עמדה\".
לפני מספר חודשים ייזמו חברות תא העיתונאיות פניה למערכות השונות, עם שמות נשים שיוכלו לפרשן והשתתף בפאנלים שונים, וזאת בשל מיעוטן היחסי על המסך, עם חצים למערכת \'אולפן שישי\' כמעט ללא ייצוג נשי בפאנל. בין היתר תא העיתונאיות אף עורר ביקורת ציבורית נגד ערוץ 10 על כך שאין נשים בקרב מגישי מגזין החדש \'שישי\'.
\"תא העיתונאיות הוביל גל מטורף ברשתות החברתיות, בלי לשאול למה את \'שישי\' לא מובילה אישה\", אמרה בן עובדיה. \"אני צריכה להתנצל עד היום שאת המשא ומתן עם המגישה (טלי מורנו, א\"כ) עשינו בדיסקרטיות. לא צריך לעניין אותי שאישה היא אישה, אלא הכישורים שלה\".
גם רוח דבריה של העורכת הראשית של כלכליסט, גלית חמי, היו דומים. \"נשים יכולות, אם הן רוצות. אני לא חושבת שיש תקרת זכוכית, אבל יש הבדל למרות הכל, יש חסמים פנימיים\". על כך אמרה בן עובדיה: \"זה שהאישה מתמרנת את עצמה בתוך ביתה, זה באחריותה. די כבר עם הבכיינות הזאת\".
מאידך, מ\"מ מנכ\"ל הרשות השנייה איילת מצגר, טענה כי המצב שונה: \"עולם התקשורת זה דבר שהוא רוחבי, אין פה משהו ייחודי (אפליית נשים, א\"כ). אנחנו מכירים את זה גם מעולם הפרסום. מרבית העובדים הם עובדות, אבל אין כמעט מנכ\"ליות. אם לא היית מג\"ד של איזה גדוד צנחנים, ואם את לא יודעת לספר צ\'יזבט, אז את מחוץ לשיח\".
יו\"ר אמונה, ליאורה מינקה, ביקשה לשנות את השיח, מהכמות לתוכן: \"בשבילי, אם יש דוגמנית שמגישה בטלוויזיה, אם היא לא עוסקת בתחקירים ובנושאים חברתיים, אז זה לא משנה אם היא אישה. הגיע הזמן שנעבור מספירת גולגולות לספירת תכנים, אתרים שמכוונים לנשים ועיתונות נשית - צריך לבדוק אם הם מקדמים בכלל שוויון\".
גלית חמי טענה: \"מגיעה אליי עובדת שאני רוצה לקדם, והיא אומרת לי שהיא לא יכולה - \'הילד שלי כבר לא מדבר איתי חצי שנה\'. אני לא יכולה לקבל את התפקיד הזה\".
מנכ\"לית אתר און לייף הדס גולדשטיין, טוענת כי המערכות מרימות ידיים מהר מדי, ומביאות את אותם \"מרואיינים גברים מוכרים ולעוסים\", במקום לחפש טוב יותר נשים שיכולות להתאים לפרשנות. מנחת הפאנל, שרון כידון, ביקשה להעיר כי \"אנחנו משיקים ביום רביעי תכנית כלכלית חדשה, ואת יודעת לכמה נשים פנינו כדי שיגיעו לאודישנים, וכמה סירבו? גבר בודק אם הוא בארץ, וישר נענה להזמנה\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טלי מורנו היא דוגמא לעיתונאית טובה?
    פוליצר 11/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה סרט אתם חיים אם טלי מורנו בעיניכם היא דוגמא לעיתונאית טובה. קשרים זה אחלה אבל הצופים לא אדיוטים, אחוזי הצפייה בטלי מורנו הזאת ביום שישי מוכיחים מה הצופים חושבים על ה"עיתונאית" הדגולה. אז חדל קשקשת ברשת, כמו שאנחנו הגברים אומרים.
    סגור
  • 1.
    את הטכסטים במבט מקריאה בלונדינית שהכשרתה היא
    ז. 11/2013/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מורה להתעמלות
    סגור
  • ואת הטקסטים של הטוקבקים מי מקריא?
    בנג'י 11/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מי שכותב עושה את זה עם שגיאות כתיב
    סגור