תקשורת ומדיה

"אמרו לי - אנחנו יודעים דברים על מבקר המדינה. אם זה לא איום, אז מה כן?"

דובר משרד מבקר המדינה טען בפאנל על פרשת הרפז-אשכנזי-ברק, כי המבקר אוים ע"י עיתונאים. איילה חסון: "אמרו לי בהתחלה - אשכנזי עבריין"
שלמה רז, דובר משרד מבקר המדינה (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום מערכת אייס)
סערת גלנט ופרשת הרפז-אשכנזי ממשיכה להסעיר את התקשורת, ולהיות במוקד היום השני של כנס אילת לעיתונות. בפאנל \"צו 8 לתקשורת/ התקשורת מגויסת\", הטיל דובר לשכת מבקר המדינה שלמה רז, פצצה כאשר סיפר כי היו עיתונאים שאיימו על המבקר בפרסום מידע אישי.
לדבריו, \"חלק מאנשי המבקר היו בהלם בעיקר מהפער העצום בין מה שהם ראו במפגשים עם עיתונאים שהוזמנו לשיחות, לבין מה שהם ראו אחר כך במציאות, במה שנאמר בחוץ. התקשורת שיחקה פה תפקיד מאד לא שיגרתי בפרשה הזאת. העיתונאים היו חלק מספקי המידע\".
רז סיפר כי \"אנשי מבקר המדינה פנו לעיתונאים רבים וביקשו להיפגש איתם. חלק מהעיתונאים לא הגיעו, חלק ביקש חיסיון ומסר את גרסתו. היו עיתונאים שהגיעו מתוך ניסיון להשפיע, שניסו להפעיל מניפולציה, לשכנע ולהשפיע. היו ניסיונות להרתיע את מבקר המדינה והכפיש אותו. אני קיבלתי טלפונים שאמרו לי - \'תדע לך שאנחנו יודעים על מבקר המדינה א\' ב\' ג\'. אם זה לא איום, אז מה כן?\'\".
איילה חסון, מגישת \'יומן\' בערוץ 1, היא אחד העיתונאיים המובילים בסיקור פרשת היחסים בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לבין הרמטכ\"ל גבי אשכנזי. חסון סיפרה כי \"הגעתי לפרשה הזאת כחברה טובה של גבי אשכנזי ושל חבריו. היינו נפגשים באירועים משותפים. הסיפור הראשון הגיע דווקא מאשכנזי. אחר כך פגשתי מישהו במהלך הליכה בפארק הירקון, והוא אמר לי \"אשכנזי עבריין\".
פרשן ynet רון בן ישי, ביקר קשות את התנהלות התקשורת: \"עיתונאים נותנים לנוכל הזה (כשהוא מתכוון לבועז הרפז, א\"כ) להוליך אותם באף לפעמים ביודעין ולפעמים לא ביודעין. מה שקרה בפרשת מסמך הרפז, הוא יום כיפור של העיתונות הישראלית. זה התחיל בכך ש-2 עיתונאים בכירים מאד וידועים מאד (רוני דניאל ואמנון אברומוביץ\', א\"כ), חשפו את \'מסמך הרפז\' ולא טרחו ללכת לאייל ארד ולשאול אותו אם זה יצא מהמשרד שלו (על המסמך הראשון התנוסס לוגו משרדו של ארד, במה שהתברר כמסמך מזויף, א\"כ). אפשר היה לחכות יומיים עם הסיפור הזה\".
\"אבל זה היה הקטן בחטאים. השאר היה דבר שאני בשום פנים לא מוכן לסבול אותו. עיתונאים לקחו צד תמורת טובות הנאה, לא בכסף, אבל זה די דומה. הם נרתמו למאבק של 2 אגואים מטורפים, 2 אנשים שהאגו שלהם מפריע להם לאינטלקט שלהם. אותם אנשים ועוזריהם הפגינו יצירתיות בגיוס התקשורת ובמסע התקשורתי הזה\".
בשלב זה התפרץ רונן ברגמן מידיעות אחרונות לדבריו, ופנה לבן-ישי: \"זה פשטני לומר שיש 2 לשכות שרבות. יש 3.5 עיתונאים שעסקו בפרשה הזאת, וכל שאר התקשורת מחזרה את הנרטיב שבו 2 לשכות עם 2 אנשים אפופי אגו, והם החלו להילחם זה בזה והפעילו עיתונאים\".
איילה חסון חשפה כי בשלב מסוים היא אוימה בשל התעסקותה בפרשה: \"באו אליי מהמשטרה ואמרו לי שביקשו מרשות השידור לדאוג לי לאבטחה אישית, כי היה מישהו אמר שיביאו מישהו מחו\"ל שידרוס אותי\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי מיחזר? העתונות ממחזרת כל יום את דוח המבקר
    אמירה יעקובוביץ 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה. כל מה שמתפרסם ניכתב בדוח המבקר . עתונאים לא קראו את הדוח במלואו . כל אחד שפוט של מי שמעביר לו חומר עכשיו הרפז הוא הנפש הטובה.מעניין למה? פתאם שכחו הכל מראיינים אותו כאילו הוא לא סולק מחיל המודיעין כאילו הסווג הבטחוני שלו לא הוסר . רון בן ישי לחלוטין צודק . תמורת מידע -ראיון שבו לא מזכירים מי האיש .
    סגור