תקשורת ומדיה

השנה של גל גבאי: אחרי פרס הרשות השנייה - היא תקבל גם את פרס סוקולוב

גבאי זכתה בפרס על תחקיר 'לאן נעלמו הילדים' בחנוכית 23. עוד בזוכים: ברוך קרא מ'חדשות 10', גיא רולניק מ-TheMarker ושאול אמסטרדמסקי מ'כלכליסט'
שבועיים לאחר שזכתה בפרס פרימור של הרשות השנייה , גל גבאי יכול לרשום בסיפוק וי נוסף: לאייס נודע כי עיריית תל אביב צפויה להודיע בשעות הקרובות (יום א\') כי גבאי היא זוכת פרס סוקולוב לשנה זו.
פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, על שמו של נחום סוקולוב, מוענק מדי שנתיים מאז 1956 (ומ-2000 - כל שנה), מטעם עיריית תל אביב, לעיתונאים מצטיינים שהטביעואת חותמם. פרס זה נחשב לפרס החשוב ביותר לעיתונאים לאחר פרס ישראל לעיתונות. הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיערך ב-29 בדצמבר במעמד ראש העירייה רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים קודמות.
מה שמביא לגבאי את הפרס, הוא תחקיר \'לאן נעלמו הילדים\' בנושא צמצום הילודה של עולים באתיופיה. התחקיר שודר בתכנית \'ואקום\' בחינוכית 23. התחקיר עסק בפרשת צמצום הילודה של עולים באתיופיה על ידי מתן זריקות דפו-פרוברה לנשים למניעת הריון וזאת שלא מרצונן החופשי של הנשים וללא מתן הסבר מלא.
ועדת פרס סוקולוב קבע כי \"הפרס מוענק לגל גבאי על תחקיריה, שחשפו עוולות חברתיות הנוגעות לאוכלוסיות מוחלשות, בעיקר התחקירים על הטיפול התרופתי בנשים אתיופיות ועל סחר בנשים. תחקיריה מתאפיינים ביסודיות ובעומק ונשאו תוצאות פוליטיות חברתיות ומשפטיות\".
לפני דקות אחדות אמרה לאייס גבאי, שתכניתה \'ואקום\' תחזור לעונה נוספת בקרוב: \"זו שמחה עמוקה גם ברמה האישית. מדובר על תגמול יוצא דופן לבחירות שהקרובים אליי קיבלו אותם לעיתים כמופרכות. כמובן, ברמה המקצועית מדובר ברוח גבית למקצוע שממעטים להכיר בחשיבות הקריטית שלו. שום בלוגר לא יכול להחליף עיתונאי - הדרך היחידה להפוך שמועה לסיפור שמשנה ומשפיע על המציאות, היא להשתמש בארגז הכלים העיתונאי שבאמצעותו אפשר לבסס סיפור כזה בקריטריון ידיעה מוצק שלא מאפשר לאיש לחמוק מאחריות\".
גבאי הוסיפה עוד כי \"אני מאושרת לחיות בעולם שבו יש עדיין עיתונות חופשית, אף שהיא מצויה במשבר משמעותי. בעולם שאין בו עיתונות חופשית, לא היית ירוצה לחיות\".
גבאי תקבל את הפרס בקטוגריית עיתונות אלקטרונית. גם ברוך קרא מחדשות 10 יזכה בפרס סוקולוב בקטוגריה זו, \"על פעילותו רבת השנים בעריכת תחקירים אמיצים ומחוללי שינוי בנושאי שלטון החוק. תחקיריו התאפיינו במאבק בשחיתות ובעמידה ללא חת על האתיקה העיתונאית, בעיקר בכל הנוגע לשאלת החיסיון העיתונאי\", כדברי ועדת הפרס.
גיא רולניק מ-TheMarker ושאול אמסטרדמסקי מכלכליסט יזכו בקטגוריית עיתונות כתובה. רולניק יקבל את פרס מפעל חיים על הקמת TheMarker והפיכת העיתונות הכלכלית לגורם משמעותי בשיח הכלכלי חברתי, ואמסטרדמסקי - על תחקיריו בנושאי הפנסיה בישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ברוך קרא? מה קרה?
    עזרא מועלם 11/2013/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונות אלקטרונית? הוא בכלל בתחום הדברור הדביק המשתדל המחניף והמתרפס לא?
    סגור
  • 3.
    אמסטרדמסקי הוא מטובי הכותבים בעיתונות הישראלי
    נועם 11/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כתבה שלו היא הנאה צרופה ופותחת עיניים, תמיד מחכה לכתבות שלו ושל איתי להט (מוסף כלכליסט).
    סגור
  • 2.
    השנה החלומית של גל גבאי (ל"ת)
    שלי 11/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גל גבאי העיתונאים הכי טובה בארץ. נקודה (ל"ת)
    שירלי 11/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור