תקשורת ומדיה

רשמי וסגור - חברת ההפקות ההולנדית 'אנדמול' רוכשת 33% ממניות 'רשת'

לפני כשבועיים חתמו הצדדים על מזכר הבנות ובזמן זה התבצעה בדיקת נאותות. אנדמול תזרים כ-120 מיליון ש', במידה והרשות השנייה תאשר את הרכישה. אבי צבי: "חיזוק מבנה הבעלות יאפשר את המשך הצמיחה המואצת"
זכיינית ערוץ 2 רשת בדרך לעידן חדש. המגעים עם חברת ההפקות ההולנדית אנדמול הפכו לעסקה שרירה וקיימת, ואתמול (יום א\') חתמו הצדדים על הסכם שיתוף הפעולה אסטרטגי, במסגרתו תרכוש אנדמול 33% ממנויות רשת.
כאמור, לאחר מזכר ההבנות עליו חתמו אנדמול ורשת לפני כשבועיים, ולאחר השלמת בדיקת הנאותות, החברה ההולנדית תהפוך לאחת מבעלי זכיינית ערוץ 2. עם זאת, ההסכם מותנה באישורים רגולטוריים של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ושל הממונה על ההגבלים העסקיים.
יצוין כי, הבעלים של \'רשת\' הם משפחת עופר באמצעות עופר מדיה ואודי אנג\'ל (51%), והשאר - אביב גלעדי, פולאר תקשורת ושטראוס גרופ. על פי הסכם ההבנות, חלקם של חלק מבעלי המניות שאינם מזרימים כסף לזכיינית מזה תקופה ארוכה - למשל גלעדי ופולאר תקשורת, ידולל בצורה משמעותית יותר.
אבי צבי, מנכ\"ל רשת אמר היום כי, \"אנו שמחים על הצטרפותה של אנדמול ל\'רשת\'. חיזוק מבנה הבעלות על ידי גוף הטלוויזיה והפורמטים הגדול בעולם יאפשר את המשך הצמיחה המואצת ש\'רשת\' הציגה בשוק הישראלי והבינלאומי בשנים האחרונות. ניסיונה הרב של אנדמול בזירה הבינלאומית יאפשרו לתעשיית היצירה התוססת בישראל להביא תוכניות פרמיום לשווקים בינלאומיים ביעילות ובהצלחה. הבחירה של אנדמול ב\'רשת\' היא הצבעת אמון והכרה, לא רק ב\'רשת\', אלא גם בחדשנות הטלוויזיונית שהשוק הישראלי מייצא לעולם בשנים האחרונות\".
שני הגופים מצהירים כי ישלבו כוחות להשקת תוכן מקורי חדש אשר ייווצר ויופק על ידי אנדמול וצוות הפיתוח של \'רשת\' - עבור השוק הישראלי, על גבי הפלטפורמה של \'רשת\'. תוכן זה יופץ במערך אנדמול העולמי. על ידי מינוף המשאבים העולמיים שלה, אנדמול תפיץ תוכניות בכל העולם ותפיק גרסאות מקומיות ללהיטים בינלאומיים עבור \"רשת\". העסקה מגלמת בתוכה תמיכה תקציבית משמעותית העומדת על כ-120 מיליון שקלים שיועברו לרשת על ידי אנדמול. בנוסף להשקעות בתוכן ופיתוח פורמטים, 2 הצדדים ישלבו כוחות בתחומי צמיחה ובהם הרחבת המותג, חוויות מסך שני, סלולר ווידאו דיגיטלי.
יו\"ר \'רשת\', יוסי רוזן: \"במהלך 4 השנים האחרונות עברה \'רשת\' מהפכה. מאז 2009, כניסתו של אבי צבי לתפקיד מנכ\"ל \'רשת\', רשמה החברה גידול של 45% ברייטינג (מ-16.7 ב-2009 ל-24.2 ב-2013 ) וגידול של 33% בנתח. במהלך שנים אלה השיקה \'רשת\' מספר מותגים טלוויזוניים מובילים ובהם \'המירוץ למליון\' (שהושקה מחדש), \'מצב האומה\', \'דה וויס\', \'בוס בהסוואה\', \'בלתי הפיך\', \'אבודים\', \'המעגל\' של דן שילון ובחודשים האחרונים גם את \'X פקטור\' ישראל. \'רשת\' מסיימת את שנת 2013 כאשר היא חתומה על 14 מתוך 25 התוכניות המובילות בישראל\". רוזן הוסיף כי, \"ההשקעה מהווה הכרה ביכולותיה של רשת והבעת אמון בה\".
ג\'אסט ספי, מנכ\"ל קבוצת אנדמול: \"ישראל היא אחד השווקים היצירתיים והחדשניים, המספקת פורמטים מרגשים ומצליחים עם משיכה בין לאומית. \'רשת\' היא כבר גוף משדר מוביל באזור, ועם צוות הנהלה מצויין, החברה צפויה להמשיך את צמיחתה המרשימה. בשילוב כוחות עמם, אנו נוכל לבסס את יכולתנו לייצר תוכן חדש, מקורי, רב מסכי, עם פוטנציאל עולמי, אשר יחולק בזרועות היצירה של אנדמול העולמית\".
אנדמול היא חברת הפקות הטלוויזיה והדיגיטל הגדולה בעולם. היא פועלת באמצעות רשת עולמית של כ-90 חברות, במעל ל-30 מדינות, המנוהלת מאמסטרדם, הולנד. החברה מפיקה בכל שנה מעל ל-350 סדרות, במגוון ז\'אנרים הכוללים בידור, ריאליטי, שעשועונים, קומדיות, סדרות דרמה, ספורט, תוכניות ילדים, תוכניות תעודה, דוקו-דרמה וסרטים באורך מלא.
החברה ההולנדית עובדת עם כ-400 גופי שידור, פלטפורמות דיגיטליות ובעלי זיכיון ורישיון ברחבי העולם. עיסוקיה כוללים פיתוח, הפקה, שיווק, הפצה, ניהול זיכיונות ויוזמות דיגיטליות כגון משחקים, אפליקציות ווידאו דיגיטלי.
אנדמול עומדת מאחורי הצלחות בין לאומיות כגון \"האח הגדול\" \"דיל או לא דיל\" \"וויפאאוט\" , The Money Drop\"\" ו- \"Your face Sounds Familiar \". תכני הדרמה והקומדיה ההולכים וגדלים של החברה כוללים בין היתר את Hell of Wheels, Hot in Cleveland, Leverage, Home and Away, הסדרה זוכת פרס האמי \"מראה שחורה\", והפקות חדשות ב-2013 הכוללות את Ripper Street וPeaky Blinders- עבור ה-BBC והאדפטציה האמריקאית של הדרמה הבריטית Low Winter Sun עבור AMC.
סוגיה מעניינת נוספת שנמצאת על הפרק, היא האח הגדול. כפי שצוין, \'אנדמול\', ענקית ההפקות ההולנדית, היא בעלת הזיכיון של המותג הכי מצליח בעולם בשנים האחרונות. פצצת הרייטינג משודרת מזה 5 עונות בזכיינית קשת, ומעניין יהיה לראות האם המותג יעבור לזכיינית ערוץ 2 השנייה, במידה והעסקה תושלם. יש לזכור כי בשנה האחרונה רכשה \'אנדמול\' את חברת ההפקות קופרמן של אלעד קופרמן, שמפיקה בארץ את \'האח הגדול\'.
תגיות אבי צבי
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קופרמן נלכד בין הפטיש והסדן
    ירון 12/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מה יעשה אלעד קופרמן עכשיו כאשר הוא קשור בקשר משפחתי לאויב המושבע של הפטרון הנצחי שלו - קשת...
    סגור
  • 1.
    קצת קולטורה אירופאית לא תזיק במדינה הזו
    פולה סייקביץ 12/2013/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שעכשיו יראו יותר קונצרטים
    סגור