תקשורת ומדיה

רונן צור מתייצב לצד הקולגה רני רהב: "לא מתכוון לצפות בלינץ' שמבצעים בו"

צור שיגר מכתב חריף לאיגוד היח"צ על כך שלא גיבה את רני רהב. צור גם ביקר הקלטת השיחה עם רהב - "המנוגד לכלל הידוע בין יועצים לעיתונאים"
רונן צור ורני רהב (צילום: נוגה ויסמן, סיגל נפתלי קסל) (צילום נוגה ויסמן, סיגל נפתלי קסל)
הסערה שחולל התחקיר של העיתונאית שרון שפורר ב-TheMarker, לא שוככת, ואל הקלחת מצטרף גם יועץ התקשורת רונן צור, קולגה של רני רהב. צור שלח הבוקר (יום ד\') מכתב ליו\"ר איגוד יחסי הציבור איציק כגן, בו תקף את התנהלות האיגוד, ואת חוסר הגיבוי שהעניק לרהב.
כזכור, שפורר פרסמה כתבת תחקיר בת 5,500 מילה על התנהלותו של רהב. בפתיח הכתבה פורסמה שיחה אישית בין הצדדים, בה איים עליה רהב כי ישגר לעברה \"טיל רעל\". דבריו עוררו זעם גדול בקרב ברנז\'ת התקשורת, והפכו לשיחת היום ביממה האחרונה.
\"אני האחרון שיצדיק שימוש בשפה מאיימת כנגד עיתונאים או עורכים\", כתב צור בראשית דבריו לכגן. \"עם זאת בחודשים האחרונים הולכת ומתעצמת תופעת השתלחות חסרת תקדים, אישית ונבזית כנגד יועצי תקשורת המבצעים נאמנה את מלאכתם בהגנה על לקוחותיהם. נראה כי היוצרות התחלפו, וחלק מעמיתינו העיתונאים המנהלים מסע ציבורי נגד איש עסקים או איש ציבור, רואים ביועץ התקשורת הפועל להגנת הלקוח, מעין אויב אישי שיש לפגוע בו בדרך להשגת היעד\".
צור טוען ש\"נחצה קו אדום מהותי במערכת היחסים שבין עיתונאים ליועצי תקשורת. כלל ידוע במערכת היחסים שבין היועצים לבין העיתונאים הוא ששיחות בין הצדדים אינן מוקלטות, אינן מצולמות, אינן מתועדות ואינן משמשות לניגוח הדדי. האם מעתה צריכים הצדדים להיזהר אחד מפני השני? האם צריכה מערכת היחסים לעבור למסגרת חשדנית שבה כל קולגה הוא חוקר פרטי בפוטנציה המתעד את עמיתו ובונה עליו \"תיק\" לשעת הצורך, כאילו מדובר במעין מאפיה מודרנית?\".
\"שרבוב שמו של רני רהב לטור הביקורתי של שרון שפורר בפייסבוק על לקוחו נוחי דנקנר, משקף את אי ההבחנה בין מי שעושה את עבודתו (כמו עורך דין, רואה חשבון או סוכן ביטוח) לבין מושא הביקורת. איני מצדיק את הטון המאיים של רני רהב אך באותה נשימה ממש, יש לגנות את הניסיון לפגוע ביועץ התקשורת ולהרתיע אותו בדרך זו מלעשות את עבודתו!\".
צור ממשיך: \"לא פלא שרוב מוחלט של עמיתיי למקצוע אינם פוצים פה. רובם חוששים (ובצדק) מנקמה של כלי התקשורת, ושל עיתונאים ספציפיים אשר הפכו את המנדט הציבורי שמכוחו פועל העיתון לכלי חיסול חשבונות אישי כנגד מי שאינו מבטא את עמדתם, או שרחמנא ליצלן, מעז לבקר אותם או את מקורביהם. לצערי, חולשת מועצת העיתונות ובתי המשפט באה לביטוי בכך שחלק מעמיתינו הפך את עטו לסכינו, ואת לשונו לחרב חדה הננעצת במי שאינו מתיישר לפי האג\'נדה שקבע העיתון\".
\"מסתבר שהכל כשר בעיני העיתונאי\"
\"עמידתו של רהב לצד לקוחותיו הולידה שורת ביטויי גנאי מכוערים הנוגעים לחיצוניותו ולדרך התבטאותו כאילו היה זה הדבר החשוב. מסתבר שהכל כשר בעיני העיתונאי בבואו לפגוע ביועץ התקשורת אך אבוי לו ליועץ שיעז לפצות פה. כבעלים של אחד המשרדים הגדולים במדינה, איני מתכוון להביט מן הצד בלינץ\' המתבצע בשבועות האחרונים בעמית למקצוע. בגילוי נאות אוכל לומר שרני רהב אינו חבר שלי, מעולם לא נפגשנו לשיחה חברית, בעבר התעמתנו בחריפות על רקע מקצועי ומי שמכיר את שנינו יודע עד כמה אנו רחוקים בראייה המקצועית אחד מן השני, על אף שעמידתנו התקיפה והנחושה לצד לקוחותינו קוממה עלינו עיתונאים אשר אינם מוכנים להשלים עם העובדה שאנו לא רוקדים לפי חלילם\".
צור אומר כי החליט לצאת מגטו השתיקה שגזרו על עצמם עמיתיו שלדבריו, רבים מהם חוששים לומר דעתם בגלוי מפחד נקמה של כלי התקשורת נגדם. \"זו אינה דרכי לשבת מכווץ מפחד ואימה ואני אומר את דעתי ללא מורא וללא פחד בין אם מדובר בלקוח ובין אם מדובר בעמית למקצוע. תמוהה בעיניי מאוד שתיקת האיגוד, היעלמותו והתעלמותו. אין לנו אלא להתקנא באגודת העיתונאים שהתייצבה מייד לצד העיתונאית וגיבתה אותה. ראוי היה לאיגוד לפעול להגנה על העוסקים במקצוע ומוטב מאוחר מאשר אף פעם\".
\"לנוכח ההקצנה במערכת היחסים שבין עיתונאים ליועצי תקשורת הכוללת איומים הדדיים, הקלטות, חרמות, ושימוש בלשון מבזה אני פונה אליך להסדיר מחדש את כללי הפעולה בענף, למסד את המקצוע ולקבוע יחד עם מועצת העיתונות ואגודת העיתונאים מנגנון חוקי לבירור מחלוקות בין השותפים למקצוע אשר יחייב את כל הצדדים לפעול על פיו, בדומה למנגנון הקיים בלשכת עורכי הדין\".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הפוך על הפוך
    יעקב 01/2014/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רונן צור הופך את היוצרות. כל מה שהוא אומר על העתונאים צריך להיות כתוב על היחצנים, ולהיפך. בעולם בו איש עסקים צריך הגנה של יחצ"ן, שמא חלילה יזדקק להגנה של עו"ד. הכל אפשרי. שילך לעבוד על החברים היחצנים שלו.
    סגור
  • צריך להיות קצת מטושטש כדי להבין את התגובה (ל"ת)
    תגובה מוזרה 01/2014/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    כמה קנאה. כמה רוע. מביש (ל"ת)
    אחד. 01/2014/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    אוי רונן, אתה כל כך צפוי שזה מביך (ל"ת)
    ע. 01/2014/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    איש רע מגן על רעהו
    ron 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רונן צור, איש שכולו רוע ואסטרטגיה המבוססת על השמצות ויצירת כותרות שליליות מגן על קולגה גרוע אחר....
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    רני זבל עם סטייל , רונן בלי סטייל (ל"ת)
    רוני 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    מילים כדורבנות
    אריאל 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שהעניין על סדר היום. עיתונאים היום לא מסוגלים לכתוב ללא עבודתם של יועצי התקשורת
    סגור
  • 6.
    עור לקקן שמנסה לתפוס טרמפ לפרסום (ל"ת)
    חשיבה מעוותת של צור 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    למה לא להקליט את הפנינים שלך? ממה אתה מפחד? (ל"ת)
    זרובבל 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מר צור, קצת התבלבלת
    דני 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על ההתחלה זייפת: 'צור גם ביקר הקלטת השיחה עם רהב - "המנוגד לכלל הידוע בין יועצים לעיתונאים"'. וואלה? זה שיש כאן איום מפורש זה כלום? זה שהוא עוקף סמכויות בברוטאליות, מעל לראשי העיתונאים הזוטרים - זה גם כלום? טוב שהקליטה אותו כי אם לא, באמת היית נשמע לרגע צודק
    סגור
  • מחזקת את הנאמר- לא מדובר בשיחה אוף דה רקורד
    וטוב שהוקלט !!! 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא במפורש התקשר לדרוש מהעיתונאית להסיר את שמו ואיים איומים שלא מביישים עולם תחתון. מה רציתם שהיא תשב בשקט ותחכה עד שהוא יפעיל את כל קשריו וירמוס אותה?? הוא גם לא מתנצל ומודה שזו דרך התנהלותו בעולם התקשורת - וזה דורש בדיקה, חקירה, תביעה וכל דרך שתעצור את ההתנהלות המעוותת הזו
    סגור
  • 3.
    תומך בעמדתך.
    איתן הרשקו 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רונן צור יפה כתבת בדבריך כי אנו יועצי התקשורת, הדוברים ואנשי יחסי הציבור אינם זוכים להערכה מספקת על ידי הקולגות שלנו בתקשורת. לא אחת אנו נתקלים בהתנהגות שאינה הולמת כלפינו מצד עיתונאים. כאשר לעיתונאי מעריב ולעיתונאי ערוץ 10 היו במאבק על מקום עבודתם אנו יועצי התקשורת חברי האיגוד ליועצי תקשורת ויחסי ציבור בישראל התייצבנו לצידם ותמכנו במאבקם. אני כמובן איני מצדיק אמירות לא ראויות אך יש כאן בהחלט בעיה מהותית בהתנהלות של חלק מהעיתונאים שממהרים לשפוט אנשים, גופים עסקיים וכיוב'. כיועץ תקשורת חבר הנהלה ודובר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל עליי לציין שלפני כשעה קלה אכן הועברה עמדתו של יו"ר האיגוד מר איציק כגן למערכת אייס ואני תקווה שזה אכן ייעלה בקרוב. אנחנו כל חברי הנהלת האיגוד לדורותיהם תורמים מזמננו הפרטי ללא דופי בהתנדבות מלאה מתוך רצון כן ואמיתי לקדם את הענף והתחום בו אנו עוסקים. אני קורא לך כיועץ תקשורת מנוסה ורציני לקחת חלק בפעילות האיגוד ולהצטרף אלינו במטרה לקדם את הענף ואת העוסקים בו. בברכה איתן הרשקו, יועץ אסטרטגי לתקשורת דובר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל
    סגור
  • התגובה שלך לא ברורה אדון דובר
    שרה 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז זה בסדר איך שרני מתנהל ומחזיק אתכל העולם בבייצים?
    סגור
  • 2.
    אתה רק שוכח דבר אחד
    ליאור 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף אחד לא מחפש להשמיץ את יועצי התקשורת, מחפשים להשמיץ את רני רהב, ולא כי רני רהב יועץ התקשורת, אלא כי הוא רני רהב השופט של ה"כוכב הבא". רני עצמו בחר לשים את לעמוד מול המצלמה ובחזית, הוא בתור יועץ תקשורת יודע מה המחיר שמשלמים על דבר כזה, וכנראה שהחליט שהוא מוכן לשלם את המחיר. אין מה להגן על כל יועצי התקשורת כיוון שאף יועץ תקשורת (כך לפחות אני רוצה להאמין) לא היה מתנהג או מדבר כמו רני רהב - באלימות, באיומים ובגסות רוח שמאפיינת שוק אפור. תהיה בטוח, רונן צור, שכשאתה תגיע לאיזה חילוק דעה עם עיתונאי, איגוד היח"צ יעמוד לצידך. לצידו של רני רהב קצת קשה לעמוד, גם מקצועית וגם אישית.
    סגור
  • 1.
    קלאסי - התוקף הוא הקורבן...
    יובל 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה לעשות והשיחה היתה כשמר רהב הוא הנושא. אבל הוא כנראה לא מבין דברים כאלה, ורגיל להכתיב. אבל מישהו הרי צריך הלגן עליו...אז שהיהי מישהו מה"יועצים"...
    סגור