תקשורת ומדיה

יו"ר איגוד היח"צ: "מציגים אותנו כאלימים - לא אחת כלי תקשורת מאיימים עלינו"

פרשת שפורר-רהב ממשיכה לסעור. איציק כגן מנסה להנמיך את הלהבות, טוען שהיחצנים לא אלימים ונצלנים, ואף מפנה אצבע מאשימה כלפי העיתונאים
\"מזה תקופה אנו עדים לאיומים וחרמות של כתבים וגופי תקשורת כלפי אנשי יחסי ציבור\", אומר היום (יום ד\') איציק כגן, יו\"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, בעקבות הקריאה של ארגון העיתונאים לחבריו לדווח על אנשי יחסי ציבור המאיימים על עיתונאים. מוקדם יותר פנה יועץ התקשורת רונן צור לכגן והאשים את האיגוד בכך שלא עמד לצידו של רני רהב, שסופג ביומיים האחרונים מתקפה בעקבות דברים שאמר לכתבת TheMarker שרון שפורר, ופורסמו בכתבת תחקיר גדולה עליו.
\"יש כאן ניסיון נואל להצגה מכוערת של \'טובים מול רעים\' כאילו ציבור גדול וטוב של יועצי תקשורת, אנשי יחסי ציבור ודוברים הוא ציבור אלים, נצלני, כוחני ומאיים\", מסר כגן. \"ברור שלא כאלו הם פני הדברים. לאחר שיועצי התקשורת מעבירים ידיעה לעיתון אחד ולא למתחרהו, או מעדיפים ערוץ טלוויזיה אחד על פני השני, נוהגים לא אחת אמצעי תקשורת מתחרים לאיים על איש יחסי הציבור בהחרמה ובאי פרסום ידיעות על לקוחות אחרים של יועץ התקשורת. התחרות בין גופי התקשורת השונים והדרישה לבלעדיות מעבירה גופי תקשורת אחדים על דעתם, וגורמים לפגיעה קשה בעבודתם של יועצי התקשורת\".
כגן הוסיף עוד כי יועצי התקשורת החברים באיגוד, מחויבים לפעול לפי כללי אתיקה - שהם נגזרת לחברותם באיגוד. \"הכללים הללו מהווים כלי עבודה חשוב הן עבור הלקוחות והן עבור העיתונאים ובשם כמה עשבים שוטים שאינם נוהגים לפי כללי האתיקה, אין \'להרוג את השליח\' ולטעון כאילו אנשי יחסי ציבור מאיימים על עיתונאים, כי מהעדויות שהגיעו לאיגוד, לא אחת ההיפך הוא הנכון\".
\"אנחנו, כמו גם עמיתנו העיתונאים, ממלאים תפקיד חשוב במערכת הגדולה והמורכבת של תקשורת ומידע לציבור\", מסר היום כגן, \"לנוכח ההקצנה במערכת היחסים שבין עיתונאים ליועצי תקשורת הכוללת איומים הדדיים, הקלטות, חרמות, ושימוש בלשון מבזה, אני פונה לעמיתיי במועצת העיתונות ובאגודת העיתונאים להסדיר מחדש את כללי הפעולה בענף, למסד את המקצוע ולקבוע במשותף מנגנון חוקי לבירור מחלוקות בין השותפים למקצוע אשר יחייב את כל הצדדים לפעול על פיו, בדומה למנגנון הקיים בלשכת עורכי הדין\".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    איציק כגן -לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 01/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כגן אוהבים אותך תחזור להפועל פ-ת!! (ל"ת)
    "דקותיים" 01/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ממש כמו עמיתיהם העיתונאים... רק שהם משקרים
    בב 01/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחייתם. כדאי שירדו מהסולם שאליו טיפסו ויבינו כמו הפוליטיקאים שעיתונאים כדאי לטפח, אחרת הם לא יפרסמו בכלל.
    סגור
  • 4.
    לא שותף לכל הברברת בנושא
    יובל פלג 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד מוסיף שמן למדורה גם אם כוונתו היתה לשפוך מים ולצנן את הלהבות והפרשה רק תופסת תאוצה והופכת למלחמה בין היח"צנים לעיתונאים וחבל. מה שהתחיל בסכסוך מוקלט בין שפורר לרני רהב היה צריך להשאר במסגרת הזאת. אין מקום להפוך את הפרשה למאבק בין יח"צנים לעיתונאים. בעיות היו וישארו במישור היחסים בין שני העולמות הללו שעוסקים בתקשורת. בעיות שצריך לטפל בהם ולפתור אותם בלי קשר להקלטה האומללה עליה כולם מתנפלים. אני גם לא רואה שסיה שאיגוד יועצי התקשורת יתערב בנושא. להיפך התערבותו רק העצימה את הנושא ...
    סגור
  • 3.
    הגיע זמן שארגון היחצ"נים יעשה סדר בשורותיו
    דודו 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע זמן שהיחצ"נים ישאלו את עצמם למה האמינות שלהם בציבור כל כך נמוכה. מאז שראיתי את רני רהב בטלויזיה מייצג את חברת רמדיה, הבנתי שאין לו גבולות מוסריים. כמובן שמפסק הדין נגד בו המנכ"ל יצא אשם אנו מבינים שלא כל מה שאמר רהב היה אמת צרופה. אבל רהב מעולם לא התנצל על כך. בזמן פתיחת שוק הסלולר ע"י כחלון, רני רהב ניסה לשכנע אותנו שהציבור ייפגע מהרפורמה. כמובן שגם דברים אלו היו שטויות מוחלטות. גם לפני חודשיים, ניסה רני רהב להפחיד את רשת דוכני הקפה קופיקס, כי מכירת קפה ב- 5 ש"ח תביא לאסון. ועוד לא הזכרנו את עבודתו של רהב בשרות חברת אל-על שנאבקה בהסכם השמיים הפתוחים. כך שאם יש זילות במקצוע, עליכם לדרוש מעצמכם יותר ולא לוותר למי שחושב שאפשר לעבוד על הציבור בעיניים.
    סגור
  • 2.
    הדשא של השכן ירוק יותר
    ליאורה לייבוביץ 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה מילים זרמו כאן במרחב הדיגיטלי בעניין היחצ"ן של המדינה. מילים רבות נאמרו בגנות, מילים רבות דברו על חציית גבולות בקשר שבין עיתונאים ליחצ"נים. ראיתי גם ברשת קבוצות שקמו כהתארגנויות של אנשים פרטיים. אז מהסקרנות, הצצתי פנימה בחנתי את השמות של האנשים שהצטרפו. מצאתי שם עיתונאים רבים. צרמה לי במיוחד הקבוצה שהכריזה על מניעת התעשרותם של היחצ"נים. כאן מבחינתי עבר הגבול. חופש הדיבור והחופש לכתוב את אשר על ליבך מקובל עלי. אך לבוא ולקרוא לאנשים לסיים את התקשרותם עם יחצ"נים כדי למנוע התעשרות - זו פגיעה כפולה. גם בפרנסתנו ובעיקר במקצוע שלנו. קראתי היום דברים איומים כדוגמת "מקצוע היחצ"נות זה המקצוע השני העתיק בעולם.., טוחס לקרים ובעיקר הקבלה למקצוע הראשון העתיק בעולם. אנשי יחסי הציבור, היחצ"נים, עושים את עבודתם במאמץ רב ועבודה סיזיפית מדי יום. יש בנו אנשים רגילים שבסוף היום חוזרים לביתם ומתמודדים עם היומיום בדיוק כמו פקידי בנק, עובדי מדינה, צוותי הוראה וכו'. לא כולנו מנהלים אורח חיים רהבתני וצעקני. לא כולנו מנבלים את הפה עם כתבים, לא כולנו משחיזים את עטם לחרבות. העיתונאים שוכחים, כי רק במשבר העיתונות האחרון עברו רבים מהם לעסוק ביחצ"נות, כי הרי הדשא של השכן ירוק יותר וניתן להתפרנס בכבוד רב יותר מאשר ממקצוע העיתונות. אז דברים שרואים מכאן לא רואים משם. לסגור חשבון עם מישהו בגלל משהו זה יכול להיות לגיטימי כל עוד זה מתנהל בין הצדדים הרלוונטים. לא יתכן כי יכפישו ציבור שלם של אנשים, תיפגעו בעסקיהם ובעיסוקם ובצוק העיתים, תעברו גם אתם לעסוק בתחום. כחברת הנהלת איגוד יחסי הציבור אני קוראת לאלו שאינם חברים בארגון להצטרף אליו ויחד להוביל שינוי שיביא להסדרת המקצוע.
    סגור
  • 1.
    יש לומר את האמת.
    איתן הרשקו 01/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו יועצי התקשורת, הדוברים ואנשי יחסי הציבור אינם זוכים להערכה מספקת על ידי הקולגות שלנו בתקשורת. לא אחת אנו נתקלים בהתנהגות שאינה הולמת כלפינו מצד עיתונאים. כאשר לעיתונאי מעריב ולעיתונאי ערוץ 10 היו במאבק על מקום עבודתם אנו יועצי התקשורת חברי האיגוד ליועצי תקשורת ויחסי ציבור בישראל התייצבנו לצידם ותמכנו במאבקם. אני כמובן איני מצדיק אמירות לא ראויות אך יש כאן בהחלט בעיה מהותית בהתנהלות של חלק מהעיתונאים שממהרים לשפוט אנשים, גופים עסקיים וכיוב'. כיועץ תקשורת חבר הנהלה ודובר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל עליי לציין שלפני כשעה קלה אכן הועברה עמדתו של יו"ר האיגוד מר איציק כגן למערכת אייס ואני תקווה שזה אכן ייעלה בקרוב. אנחנו כל חברי הנהלת האיגוד לדורותיהם תורמים מזמננו הפרטי ללא דופי בהתנדבות מלאה מתוך רצון כן ואמיתי לקדם את הענף והתחום בו אנו עוסקים. אני קורא לך כיועץ תקשורת מנוסה ורציני לקחת חלק בפעילות האיגוד ולהצטרף אלינו במטרה לקדם את הענף ואת העוסקים בו. בברכה איתן הרשקו, יועץ אסטרטגי לתקשורת דובר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל
    סגור
  • פשש, אתה יועץ תקשורתי לדובר איגוד היועצים...
    דג 01/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יש עוד יועץ בדרך? אתם מתרבים כמו שפנים. זה רק מדגים כמה שקרים צריך היום במדינה.
    סגור