תקשורת ומדיה

הרשות השנייה בוחנת: הקמת תחנת רדיו נוספת בערבית - בגליל או במשולש

11 שנה לאחר הקמת רדיו א-שמס בצפון, צוות מקצועי של הרשות הקמת תחנה נוספת - בצפון עבור הדרוזים, או באזור השרון - עבור ערביי המשולש
(צילום ארכיון: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
הרשות השנייה בוחנת בחודשים האחרונים אפשרות לצאת במכרז להקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית - כך נודע לאייס. בשלב זה בוחן צוות מקצועי ברשות את ההיתכנות הכלכלית של כזו תחנה.
מאז החלו לפעול תחנות רדיו אזוריות באמצעות הרשות השנייה, בשנת 1994, הוקמה ב-2003 תחנה אחת בשפה הערבית - א-שמס, המשודרת מכפר החורש שליד נצרת. התחנה זוכה לפופולאריות רבה במגזר הערבי, הן בישראל והן בשטחי יהודה ושומרון. במהלך השנים הצליחה לעורר התחנה זעם בקרב הציבור היהודי, בין היתר לאחר שהשמיעה מוזיקה שמחה בימי זיכרון -מהלך שעלה לה גם בקנסות לפחות פעמיים בשנה האחרונה - בחודש ינואר השנה ובחודש ו יוני 2013 .
בשנים האחרונות נשמעה מדי פעם קריאה להקמת תחנת רדיו ערבית נוספת בפיקוחה של הרשות השנייה, בין היתר בירושלים. לפני כשנתיים פנה איש התקשורת מהבכירים במגזר הערבי, באסם ג\'אבר, מייסד קבוצת התקשורת פנורמה, לשר התקשורת באותה עת, משה כחלון, בבקשה לפרסם מכרז לתדרי רדיו נוספים למגזר הערבי.
בראיון לגלובס הפנה ג\'אבר אצבע מאשימה כלפי הממשלה, שלא אפשרה להקים תחנות ערביות נוספות: \"בישראל יש מיליון וחצי ערבים, אבל משום מה עד עכשיו המדינה הקצתה רק תחנת רדיו אזורית אחת בשבילם. אם יש פה אינטרסים פוליטיים לא לאפשר פתיחת תדרים נוספים לתחנות לערבים ישראלים בניסיון להחליש את המגזר הערבי, אז יש פה טעות חמורה\"
על פי המתווה שמגבש בימים אחו הצוות המקצועי ברשות, התחנה החדשה תוקם באחד מ-2 האזורים הבאים: עבור הדרוזים - שרובם מתגוררים בגליל וברמת הגולן, או עבור ערביי ישראל המתגוררים במשולש, כך שהיא תמוקם באזור השרון.
יו\"ר הרשות השנייה, ד\"ר אילן אבישר, אישר את הפרטים בשיחה עם אייס, ומסר כי \"הנושא נמצא כעת בבחינה של צוות מקצועי\".
תגיות א-שמס | רדיו
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה