תקשורת ומדיה

ביה"ד לעבודה: בוטלו פיטורי 6 עובדי ערוץ החדשות היהודי jn1 שהתאגדו

שעה לאחר שארגון העיתונאים הודיע על ההתארגנות, פוטרו העובדים. היום ניתנה הוראה להגיע עמם להסדר כספי - לאחר שלא קיבלו משכורות מפברואר
ערוץ החדשות היהודי jn1 (צילום מסך: לוגו הערוץ) (צילום צילום מסך: לוגו הערוץ)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, החזיר היום (יום ג\') לעבודה 6 עובדים שפוטרו לפני כחודש ממערכת ערוץ החדשות היהודי jn1 . הרכב הדנים בתיק, בראשותו של השופט ד\"ר יצחק לובוצקי, הורה לאיגוד היהודי האירופאי בע\"מ, המפעיל את jn1, \"על המשך קיום יחסי עובד ומעביד בין משיבה מספר 1 (האיגוד) לבין 6 העובדים המוזכרים בבקשה, על כך המשתמע מכך, זאת כסעד זמני בלבד. הומלץ לפני הצדדים לפתוח במו\"מ לסיום כספי של הסכסוך ביניהם\".
לא רבים יודעים, אבל ממשרדים בבניין משה אביב ברמת גן, וממשרדים בקייב באוקראינה, פועל ערוץ החדשות היהודי, שהוא ערוץ בינ\"ל העוסק בחדשות העולם היהודי בתפוצות ובמדינת ישראל. על פניו הערוץ פועל כמוסד ללא כוונת רווח וללא אג\'נדה פוליטית. הערוץ, שכבר זכה לכינוי \"אל ג\'זירה היהודי\", הוקם בספטמבר 2011 על ידי האוליגרך האוקראיני איגור קולומויסקי וואדים רבינוביץ\', ומשדר באנגלית חדשות מדי חצי שעה. הערוץ משדר באמצעות 3 לוויינים לאירופה, המזרח התיכון אמריקה הצפונית ומדינות חבר העמים, ליותר מ-100 מיליון בתי אב.
הסיפור של jn1 הולך כמה חודשים לפני כן. בארץ העיתונאים שלו היו שכירים, ובחו\"ל - פרילנסרים. העובדים הישראלים טוענים כי מאז חודש פברואר לא קיבלו שכר. ב-14 באפריל הודיע ארגון העיתונאים במכתב שנשלח לאולג רבינוביץ\', לכאורה מנהל הערוץ בישראל ובנו של ואדים, כי הארגון החל לייצג את העובדים במערכת. התאגדות העובדים הגיעה לכאורה על רקע עיכוב במשכורות.
לא חלפה שעה מרגע ההודעה על ההתארגנות במערכת, ו-6 העיתונאים קיבלו הודעה ממעבידיהם כי הם מפוטרים, ועליהם להחזיר ציוד כגון טלפונים ורכבים. \"עם סיום (עבודתכם) עם EJU אשר תסתיים בתאריך 14 במאי 2014, אתם חייבים להחזיר את כל הרכוש הנ\"ל כמו כן רכב וטלפון נייד לחברת מיגדור, כפי שנאמר בהסכם עם מיגדור\".
באותם ימים גם שונה שמו של הערוץ ל- un1 , שמר על מראהו, והחל להתמקד בחדשות פנים-אוקראיניות. במקביל, מנהלי הערוץ ניסו להתנער לכאורה מכך שהם המנהלים בפועל כשהעובדים פנו אליהם.
אותם צבעים, לא אותו שם. האתר לפני הפיטורים (למעלה), ולאחר מכן (למטה)
אותם צבעים, לא אותו שם. האתר לפני הפיטורים (למעלה), ולאחר מכן (למטה)

אותם צבעים, לא אותו שם. האתר לפני הפיטורים (למעלה), ולאחר מכן (למטה)
מספר ימים לאחר הפיטורים, שלח יו\"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ\'יצקי מכתב לרבינוביץ, בו נטען כי למרות כרטיס ביקור שמציג את רבינוביץ\' כמנהל הערוץ בישראל, הוא מתנער מכך, בכל ההתנהלות של העובדים נגד פיטוריהם. על מכתב זה ועוד מכתב שנשלח בסוף אפריל, לא התקבלה תגובה. בית הדין התייחס לכך בהחלטתו, וטען כי טרם הכריע האם אולג רבינוביץ\' הוא באמת מנהל הערוץ בישראל, \"ומכוון שכך, 2 הצדדים מוזמנים לטעון מדוע הבקשה הנוכחית רלבנטית ככל שהיא מתייחסת אליו\", אולם הוא לא נמחק בשלב זה מהתביעה.
לגבי האיגוד היהודי האירופאי, שלא טרח להגיש תצהיר נגדי לבקשה של ארגון העיתונאים, ולכן גם לא סתר את הטענות של העובדים, נכתב כי \"המשיבים נוקטים מדיניות של פגיעה במעמד העבודה המאורגנת תוך התנערות מחובותיה כלפי ארגון העובדים היציג ונקיטה בצעדים חד צדדים וכן פגיעה ממשית בזכויות פרטניות של העובדים שאין ולא יכול להיות חולק על כך\".
בשיחה עם אייס, חזר אולג רבינוביץ\' על הטענה כי לעולם לא ניהל את ערוץ jn1.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה