תקשורת ומדיה

מולד Vs מועצת יש"ע: "לא יכול להיות שתכתיבו לעיתונאים מה לומר ומה לא"

שבוע לאחר דרישת המועצה מערוץ 10 להפסיק לעבוד עם מולד - "ארגון שמאל מובהק", בעקבות תחקיר המאחזים ששודר ב'אנליסט', מגיעה כעת התגובה
מתן חודורוב מתוך אנליסט (צילום מסך: באדיבות ערוץ 10) (צילום צילום מסך: באדיבות ערוץ 10)
הסערה שעורר תחקיר המאחזים של מתן חודורוב, לא גוועת, וכעת מגיעה התגובה של מולד. מכון המחקר תוקף קשות את מועצת יש\"ע, לאחר שזה פנה לחברת החדשות של ערוץ 10 וביקר ממנה להימנע מעבודה עם \'מולד\' .
\"מועצת יש\"ע פועלת בבריונות נגד אמצעי התקשורת, כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממאות מיליוני השקלים שמופנים מכספי ציבור בכל שנה ליישובים לא חוקיים בשטחים\", אומר מיכאל מנקין, מנכ\"ל מרכז מולד.
כזכור, בפינת \'אנליסט\' של מתן חודורוב ששודרה ב-20 במאי, נטען כי המאחז שנמצא בהר חברון, הוא אחד מבין עשרות מאחזים שלא קיבלו אף פעם אישור מהמדינה, ולמרות זאת עולים מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה והציבור מדי שנה. בכתבה עשה חודורוב גם שימוש תחקיר של ארגון מולד, מכון מחקר ומרכז חשיבה המוקדש לסוגיות היסוד של החיים הפוליטיים והחברתיים בישראל על פי הגדרתו באתר האינטרנט שלו , ו\"ארגון שמאל מובהק\" על פי מועצת יש\"ע.
בעקבות כך, שלח בשבוע שעבר סמנכ\"ל מועצת יש\"ע יגאל דילמוני מכתב למנכ\"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, בו התלונן על \"העבודה העיתונאית החובבנית\" שבשידור הכתבה שהסמכה על מחקר שנעשה על ידי מכון מולד. דילמוני טען כי המידע שקיבל חודורוב מהארגון מלא בטעויות, מה שהפך את התחקיר ל\"אחד התחקירים הרדודים ביותר שנראו עד עכשיו בתקשורת הישראלית\". בשל כך מבקשים בארגון מחברת החדשות להימנע מעבודה עם \'מולד\'.
גם אבישי עברי ב אתר מידה וחיים לוינסון בדף הפייסבוק הפרטי שלו, ביקרו את הכתבה וטענו כי מדובר בתחקיר בעייתי. \"לא מדובר בתחקיר של ערוץ 10 אלא ב\'תחקיר\' של עמותת \'מולד\', לה העניק ערוץ 10 זמן מסך בחינם (ככל הידוע)\", כתב עברי. לוינסון הוסיף עוד כי \"במולד עובדים כמה מהאנשים האינטליגנטים ביותר שאני מכיר. אני תוהה ביני לבין עצמי אם הם מאמינים לתחקיר שהפיקו, או שהקלות שאפשר להאכיל בה עיתונאים מעבירה אותם על דעתם\".
\"במשך שנים התרגלו במועצת יש\"ע לקבל פינוקים על חשבון כספי ציבור\", מסר מנקין. \"מאות מיליוני שקלים מועברים בכל שנה מכספי המיסים של כולנו למאחזים לא חוקיים בשטחים, במקום לפתרון משבר הדיור, לכיתות הלימוד הצפופות, לסיוע במערכת הבריאות הקורסת. אם לא די בכך, הכסף הזה מוזרם בדרכים עקלקלות, נסתרות, לפעילות הלא חוקית הזו, שהיועץ המשפטי לממשלה כבר ביקר בעבר. מה שהרתיח את מועצת יש\"ע כעת הוא שהנתונים נחשפים. מכיוון שאין לה שום תשובה טובה, שום נתונים שמוכיחים אחרת, בחרו במועצת יש\"ע לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לאיים. אם מועצת יש\"ע יודעת מהי מידת המעורבות המדויקת של המדינה במימון המאחזים בכספי המיסים של כולנו, שתתכבד ותפרסם אותה. העובדה היא שכל שנותר למועצת יש\"ע לעשות הוא לצווח שמרכז מולד הוא מכון מחקר שמאלני - בלי שום התייחסות לתחקיר עצמו\".
מנקין הוסיף עוד כי \"ראוי להתנגד בכל תוקף לבריונות המופעלת כלפי עיתונאים המנסים לחשוף שחיתות. הניסיון לחייב את ערוץ 10 או כל כלי תקשורת אחר לא לשתף פעולה עם גופי מחקר בגלל עמדותיהם הפוליטית פסולה. לא יעלה על הדעת שגוף בעל כוח כמו מועצת יש\"ע, יכתיב לעיתונאים מה לומר ומה לא, במיוחד כאשר מועצת יש\"ע היא בעלת אג\'נדה מובהקת בתוך הסיפור העיתונאי\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה