תקשורת ומדיה

רדיקלי מדי אפילו עבור וואלה? אחרי 3 טורים - הופסקה עבודתו של עפר קניספל

קניספל הוזמן לכתוב ביקורת TV במהלך 'צוק איתן', שעוררה זעם גולשים רב. הטור השלישי הוסר מן האוויר. עורך וואלה: "נפרדו דרכנו משיקולי מערכת"
עפר קניספל (צילום אלבום פרטי)
כשבוע לאחר שהחל לכתוב עבור וואלה, הופסקה עבודתו של עפר קניספל באתר - כך נודע לאייס. קניספל טרם קיבל הודעה רשמית על כך, אולם גורמים באתר מסרו לו כי דבריו, כפי שהתבטאו ב-3 הטורים שפרסם, לא נעמו במיוחד אצל בכירי וואלה.
לפני מספר ימים, הציע עורך וואלה תרבות, אביעד קדרון, לקניספל לכתוב 3 פעמים בשבוע טורי ביקורת על שידורי החדשות ב-3 הערוצים. בשבוע החולף פרסם כפרילנסר 3 טורים שזכו לעשרות טוקבקים עם נאצות וקללות.
בטור השני למשל, שפרסם על ערוץ 1 ואילה חסון, כתב: \"כצפוי, במלחמה משתנה הקול והוא הופך אחיד, אלא שהמלחמה של הערוץ הראשון הפעם היא כפולה. האנשים הטובים הללו נלחמים על חייהם המקצועיים ופרנסתם מול פוליטיקאים שעתידים לקבוע את עתידם וזה בוודאי לא הזמן להטיל ספק בצעדי השלטון\".
\"במצב כזה אני לא מרגיש נוח להתלונן על החד-קול של המשדר, ולא הייתי מצפה מהערוץ הזה, בעת הזו להושיב ליד השולחן את יונתן שפירא, אבל מופז ודיכטר אחד אחרי השני? במה הם שונים? מה יכול להגיד האחד שהשני לא אמר ולהיפך. מדוע לא קול אחר, שיאמר, \'כן אבל\'?\"
2 הטורים שלא הוסרו, עדיין (צילום מסך: וואלה)
2 הטורים שלא הוסרו, עדיין (צילום מסך: וואלה)
בהודעה שהפיץ הבוקר (יום ה\') לחבריו בפייסבוק, הוא כתב כי \"למרות גילי וניסיוני, לא חשדתי לרגע שלקולות האלה (הטוקבקים, א\"כ) יש כוח ומישהו מעורכי האתר באמת לוקח את \'אמן תחטוף סרטן כי אתה בעצמך סרטן במדינה\' כנימוק ענייני נגד כתיבתי\".
בהמשך כתב כי \"אתמול פרסמתי טור שלישי שגרר את שפך הביוב הרגיל והיכן שהוא בשעות הצהריים קיבלתי מייל מתוך המערכת, מאדם שאינני מכיר והוא פנה אליי כאוהב והזהיר אותי שעורך וואלה יינון מגל, לא מפסיק לקבל דרישות מטוקבקיסטים בכל המדיות לסלק אותי ומייד. נאמר לי שיינון סולד מדעותיי ואחרי שסיפרו לו שאני פעיל מרכזי ב\'שוברים שתיקה\' (לחרפתי אני לא) מחפש הזדמנות להעיף אותי ושאני חייב למתן את עצמי כדי לא לספק לו סיבה\".
\"לרגע לא עלה בדעתי לכתוב אחרת מתמיד את מה שהוא האמת בעיני הספקניות\", המשיך לכתוב קניספל. \"אבל איש לא באמת התעניין אם אני מתכוון להיטיב דרכי. שעה מאוחר יותר, הודיעה לי חברה שהלינק לטור שלי מוביל לעמוד שאינו קשור אליי. ניסיתי לאתר את אביעד, העורך, זה ששלשום כתב לי \'נשמח לטור ביום רביעי\', אבל עד לרגע זה הוא בחזקת נעדר\".
\"המחשבה שעורך האתר הגדול והמשמעותי הזה, יכול להעלים כותב מהאוויר, אך ורק בגלל שלא אהב את דעותיו או ההשתייכות הפוליטית של הכותב, בלי מילת הסבר, הבעת חוסר שביעות רצון מקצועית, או סתם תירוץ, הן הפצצת טון שנופלת עלינו בקצב שהן נופלות על עזה. רק לא נשמעות ככה\".
גורמים מעריכים כי דבריו \"השמאלניים\" של קניספל, לא נעמו כלל לאוזניו של עורך וואלה ינון מגל, שמציג עמדות מדיניות לאומיות. במהלך כנס MAD, הביע מגל את דעתו כלפי התנהלות התקשורת הישראלית בזמן תקופות משבריות , ואמר כי \"אזרחים בזמן מבצע צבאי, תחת איומי רקטות, רוצים קצת תחושת ביטחון, רוצים לבוא לידי ביטוי ולכן הם גם מגיבים ברשתות החברתיות. ואז הם מדליקים את הטלוויזיה ויושב שם אמנון אברמוביץ\' ומפרשן בשביל עצמו\". אחר כך גם הגיב לדבריו של רביב דרוקר ואמר: \"אתה איבדת את הזהות שלך. אני לא CNN ואני לא מדווח לאנגליה. אני מדווח לציבור הישראלי. אני קודם כל בן אדם ואחר כך ישראלי ויהודי שגר במדינה הזאת\".
עפר קניספל אישר את הפרטים. עורך וואלה ינון מגל אמר לאייס: \"החלטנו שדרכנו נפרדות משיקולי מערכת\".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    יש חופש ביטוי, ויש בן-אדם הוזה שמפיץ שנאה ואנ
    עוז 02/2015/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טישמיות. טוב שהועף לכל הרוחות.
    סגור
  • 12.
    אני בטוח שבהארץ ישמחו ללקט את האשפה של וואלה. (ל"ת)
    דני 08/2014/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    שימשיך לילל לעצמו ולחברים שלו
    יוסי 08/2014/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " לא חשבתי ש..." דמעות חונקות את גרוננו למקרא הילל והנהי... מה כן חשבת כשכתבת את מה שכתבת? כתיבה לציבור נושאת בחובה גם אחריות רבה. תחשוב טוב על מה שאתה כותב ובעיקר למי אתה כותב. כמו שקניספל רוצה לכתוב מה שבא לו - ציבור הקוראים רשאי להגיב איך שבא לו (ולהפנות התגובה למי שהוא רוצה). קניספל מתנשא על ציבור קוראיו - ומגיעות לו התגובות שחטף (ביקורת על המבקר...)
    סגור
  • 10.
    פשוט כתב גרוע! (ל"ת)
    גרופי 07/2014/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    aquapool
    איציק 07/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות!!!!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אני רק אניח את זה כאן...
    אחד שיודע 07/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.the7eye.org.il/71090
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד
    ג'וזף מקארתי 07/2014/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שמח לראות שיינון מגל הפנים את התורה שהנחלתי. צריך לסתום את הפה לכל מי שמעז לחשוב אחרת מהשלטון הקדוש, שלא יחשבו חלילה שאנחנו חיים כאן בדמוקרטיה רחמנא לצלן. עוד מעט יבקשו כאן חופש ביטוי, ואוי ואבוי אם זה יקרה. אנשים עוד עלולים להעביר ביקורת!!!!
    סגור
  • 6.
    קניספל כותב מחונן
    שירי 07/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בכותב מוכשר ודעתן, וגוף תקשרת שמזמין טקסטים שלו אמור להתמודד עם דעותיו, יהיו אשר יהיו
    סגור
  • 5.
    לא קראתי את הטורים אבל בושה הפיטורים
    חני 07/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחלנו קצת להתבלבל בין הסתה לחופש הביטוי, ופיטורי אורנה בנאי ממנו ספנות והפיטורים הנ"ל ממחישים זאת. גועל נפש וסתימת פיות.
    סגור
  • 4.
    הוא לא רדיקלי- הוא פשוט לא כותב יפה
    חגי; 07/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי הוא מסוגל לכתוב טקסט קומי שמישהו אחר יבצע, אולי הוא כותב לתוכניות- אבל כטור דעה איכות הכתיבה שלו כאחרון הטוקבקיסטים. הדבר הרדיקלי היחיד בכתיבה שלו זה עצם העובדה שנתנו לאדם עם יכולת כתיבה של נער בחטיבת ביניים לכתוב שלושה טורים עד שהבינו שיש בעיה...
    סגור
  • 3.
    זה לא מי שהיה מבלבל את המח?
    מוני 07/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במכתבים פיקטיביים לאנשי ציבור באחת מתוכניות הטלויזיה?
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד למגל. קניספל מוזמן לדר שטירמר
    רן לוי 07/2014/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להצטרף למקהלת האו האו האחידה - הלורד לוי, הליידי הס, הנשגב בעיני עצמו, המטריד המיני וחבריהם, המשבחים יום ויום ושעה שעה את רוצחי היהודים מהחמאס.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לינון (ל"ת)
    הטורים היו מחליאים 07/2014/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור