תקשורת ומדיה

'מקור ראשון' לא יופץ יותר כעיתון יומי: חשש שייצא במהלך לפיטורי עובדים

העיתון למגזר הדתי, לא נהנה ממכירות ומנויים בימי השבוע, וחצי שנה לאחר שעבר מידיו של שלמה בן-צבי לשלדון אדלסון, הוא יתמקד בגיליון סופ"ש
מקור ראשון (סריקה) (צילום סריקה)
מקור ראשון יוצא למהלך על פיו הוא יופסק להיות מופץ כעיתון יומי, ויתמקד בעיתון סוף השבוע. מדובר על ההחלטה המשמעותית ביותר של הנהלת העיתון, מאז הוא עבר לבעלותה של קבוצת ישראל היום. הערכות הן כי מהלך כזה עשוי להוביל לפיטורי עובדים, אולם בשלב זה לא ידוע אם צעד כזה ייצא אל הפועל ומה היקפו.
\'מקור ראשון\' נוסד כשבועון כבר לפני 17 שנה, ואולם ב-2003 נרכש על ידי שלמה בן-צבי, ב-2007 החליט בן-צבי למזג את העיתון עם עיתון אחר שהיה בבעלותו - הצפה, שפנה למגזר חובשי הכיפות ואנשי \'הפועל המזרחי\', והעיתון נקרא מקור ראשון - הצפה. ב-2008 נמחק שם \'הצפה\', ונותר רק \'מקור ראשון\' כעיתון יומי.
במהלך ימות השבוע זכה העיתון למאות בודדות של מנויים, לצד נתון לא גבוה של מכירות בחנויות, והוא התבסס בעיקר על גיליון סוף השבוע. על פי סקר TGI, זכה גיליון סוף השבוע של \'מקור\' לחשיפה של 3.1% בחצי השנה הראשונה של 2014, ירידה מ-3.6% בחצי השנה שלפני כן. העיתון זכה להערכה מצד כל גווני הפוליטיקה הישראלית, למרות שהוא נטה לצד הימני של המפה.
ההרפתקה של בן-צבי עם מעריב, הביאה גם את \'מקור ראשון\' להפסדים כספיים, והוא נרכש במסגרת צו הקפאת ההליכים לחברות שבבעלותו של בן-צבי, על ידי שלדון אדלסון וקבוצת \'ישראל היום\' ב-14 מיליון שקלים, וגם עוד 3 מיליון עבור אתר NRG. מאז שימש האתר כאתר הבית של \'מקור ראשון\', אולם על פי הערכות, הוא צפוי לעבור ולשמש כאתר הבית של \'ישראל היום\' עם תום השנה הראשונה להשלמת העסקה, כמתחייב בחוזה.
מ\'מקור ראשון\' נמסר בתגובה לאייס: \"בכוונת העיתון למקד את מאמציו בהעצמת מוצר הדגל של גיליון מקור ראשון בסוף שבוע, וכן להמשיך ולשמור על קשר עם הקוראים בכל ימות השבוע באמצעות אתר NRG המתחדש\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלדון: כל כלבי ביג'י יומו (ל"ת)
    יצחק 09/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עיתון מעולה וחבל שלא יופץ במהלך השבוע (ל"ת)
    שלי 09/2014/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור