תקשורת ומדיה

גזרת נסטלבאום-יגאל רביד בוערת: עכשיו תור תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים

מנהל החדשות לשעבר בערוץ 1, תובע את המגיש על סדרת פרסומים נגדו בפייסבוק, ובראיון ל'ידיעות'. רביד: "תביעת סרק של מי שהודה כבר והורשע"
יגאל רביד, משה נסטלבאום (צילום: אביב חופי; ערוץ 1) (צילום אביב חופי; ערוץ 1)
מנהל חטיבת החדשות לשעבר של ערוץ 1 נגד מגיש החדשות והתכניות של הערוץ ושל רשת ב\'. משה נסטלבאום הגיש תביעת לשון הרע נגד יגאל רביד בסך של מיליון שקלים, על פרסומים של רביד בדף הפייסבוק שלו, ובעקבות ראיון שלו במוסף \'7 לילות\' של ידיעות אחרונות.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי פרקליטו של נסטלבאום, עו\"ד אמיר טיטונוביץ, מגולל נסטלבאום מסכת ארוכה של אמירות שקריות לדבריו שנועדו לפגוע לכאורה בשמו הטוב ולסכל את כניסתו לתפקיד מנהל ערוץ 1, לאחר שכבר נבחר לתפקיד על ידי ועדת האיתור של רשות השידור. בסופו של דבר לא יצא המינוי הזה אל הפועל.
כזכור, בעבר היו נסטלבאום ורביד מיודדים, אולם עם השנים טען רביד כי נסטלבאום הטריד אותו באופן מילולי בכך שהעיר הערות על נטייתו המינית.
בכתב התביעה מציין אירוע חברתי אליו הזמין רביד את נסטלבאום ורעייתו, על גג ביתו של רביד, באירוע שיככב שנים לאחר מכן במוקד המאבק בין הצדדים. באותו אירוע נכחו לדברי נסטלבאום חברים מהקהילה ההומו-לסבית. נסטלבאום טען כי במהלך המסיבה אמר לו רביד בחיוך \"שמור על התחת שלך, כמה מהחברים שלי דלוקים עליו\", שהגיב על כך ב\"אל תדאג, באתי עם תחתונים מפח\". משפט זה הפך עם הזמן לסימן ההיכר של \"המלחמה\" בין רביד לנסטלבאום.
בסוף 2013 הרשיע בית הדין למשמעת של עובדי המדינה את נסטלבאום בעבירות של התבטאויות שאינן הולמות עובד ציבורי הנוגעות למיניותם של 2 עובדים הכפופים לו - רותם אברוצקי ורביד עצמו. בתובענה הואשם כי במספר הזדמנויות לאורך שנות עבודתו, ובין היתר לאחר שמונה לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות, התבטא באופן בלתי ראוי ובלתי הולם כלפי השניים. במסגרת עסקת טיעון שערכה הנציבות עמו, הושעה נסטלבאום ל-3 חודשים מתפקידי ניהול ברשות, בסיומם הוא יכול היה לחזור לתפקיד ניהולי. מאידך, את תפקיד מנהל הטלוויזיה עליו התמודד בתחילה, במכרז שבוטל, הוחלט כי לא ימלא.
נסטלבאום טען בכתב התביעה כי כי בהיעדר סגולות מקצועיות שנדרשו על מנת לקדמו ברשות השידור, הפך רביד את נטייתו המינית קרדום לחפור בו תוך שהוא מטיח לכאורה באוזני גורמים כאלה ואחרים, כי היותו \"הומו וקירח\", היא הסיבה לאי שיבוצו במשדרי החדשות בקול ישראל. בחודשים האחרונים, יש לציין, חזר רביד להגיש מהדורות חדשות ותכניות ברשת ב\', ואת תכניתו בערוץ 1 כך היה.
עוד צוין בכתב התביעה כי \"הנתבע (רביד, א\"כ) הינו הומוסקסואל מוצהר אשר... החליט רק לאחרונה לחשוף בפומבי את נטייתו המינית. מאז עשה כן, מרבה הנתבע לעשות בכך שימוש וזאת בעיקר כל אימת שהוא סבור שמאן דהו מבקש לפגוע במעמדו, או כאשר הוא נדרש לנקוט באמות המידה המקובלות והנהוגות ברשות השידור\".
נסטלבאום טוען בכתב התביעה כי זמן קצר לאחר שמונה למנהל החדשות של ערוץ 1, הוא קיבל תלונות ממגישה ומעורכת בחטיבת החדשות שלפיהן רביד השפיל אותן, פגע בכבודן וניסה להביא את מגישת החדשות לכך שתתפטר מהגשת המהדורה, לאחר שלטענת רביד \"המהדורה שייכת לו\". בכתב התביעה נטען, כי אין זו הפעם הראשונה, שבה נהג רביד בדרך של השפלה, הטלת מורא וניסיון לכפות את רצונו, תוך התנהלות גסה. כך הוא נהג גם כלפי צוות התכנית \'כך היה\'.
לאחר שהתברר לרביד כי נסטלבאום עומד לצידן של העובדות אותן השפיל - כך טוען נסטלבאום בכתב בתביעה, פתח רביד במסע נקמה שבמהלכו פנה לממונה על מעמד האישה ברשות השידור, וטען באוזניה כאילו נסטלבאום הטריד אותו מינית, כשהוא מתכוון לחילופי הדברים המבודחים שנאמרו על גג ביתו שמונה שנים קודם לכן.
עו\"ד טיטונוביץ מציין בכתב התביעה, כי פנייתו של רביד לנציבות שירות המדינה ואל הממונה על מעמד האישה נועדה לשדרג את מעמדו ולהשיג לעצמו תפקידים ברשות השידור, ואולם רק משלא צלח הדבר בידו, הוא פתח במסע הכפשות חמור ופוגעני, שבמהלכו הפך את דף הפייסבוק שלו בו ישנם אלפי חברים, \"לעמוד הקלון, ובו פרסם דברי לשון הרע חמורים\" נגד נסטלבאום.
בין היתר פרסם רביד כי נסטלבאום הוא \"אדם מכוער עם נשמה מטונפת\", \"ניצחנו. העבריין נסטלבאום הולך הביתה\" ועוד. בנוסף נטען בכתב התביעה כי רביד פרסם כ-34 עובדים התלוננו נגד נסטלבאום, בעוד שהעובדים שהגיעו לחקירה נקראו על ידי הנציבות ולא הגישו תלונות ביוזמתם, ועדותיהם לא תמכו, כך לדברי נסטלבאום, בפרסומים של רביד.
בראיון ל\'7 לילות\' לפני כ-3 חודשים, אמר רביד כי \"אני לא סופר את החבורה שהשתלטה על רשות השידור והחריבה אותה... ההתנהגות החריגה שלהם באה לידי ביטוי בשורה של מקרים שכמותם אתה פוגש רק בסרטי מאפיה. הגנה בכל מחיר על אחד משלהם גם כשברור שהוא עבריין\".
נסטלבאום טוען בכתב התביעה כי \"הנבתע פרסם את הדברים מתוך כוונה לפגוע בתובע. ידו של הנתבע הייתה קלה על הדק הפרסומים הנוראיים וזאת מתוך תאוות נקם\".
\"אשר על כל אלה\", מסכם עו\"ד טיטונוביץ את דבריו כתב התביעה, \"מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבע לשלם לתובע פיצויים בגין פרסום דברי לשון הרע בסך מיליון שקלים, לחייב את הנתבע להסיר מרשת האינטרנט (מהפייסבוק) את כל הפרסומים באופן שגולש כלשהו לא יוכל לצפות בהם בכל זמן ובכל דרך, לחייב את הנתבע לפרסום תיקון של דברי לשון הרע החמורים שפורסמו על ידי אודות התובע או לחלופי על פרסום פסק הדין, ולחייב את הנתבע לשלם לתובע את הוצאות המשפט\".
יגאל רביד מסר לאייס כי \"זוהי תביעת סרק של מי שהודה כבר והורשע, הפסיד בכל הערכאות ושילם הוצאות משפט בכל פעם. הוא הודח מתפקידו, שילם קנס, קיבל נזיפה משמעתית. מציע לקרוא מה כתבו עליו הפרקליטות ושופטי בג\"צ\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עזבו כסף ומי צודק ומי לא...
    מני 10/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החיים של הנסלבאום הזה ושל יגאל רביד הלכו פייפן כבר כמה שנים אחורה ובטח כמה שנים קדימה. זה ההפסד של שניהם
    סגור
  • 3.
    יגאל רביד בצרות לא פשוטות
    גבי ר. 10/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום קשר לבג״צ וממש גם לא לעיסקת הטיעון שעשה נסטלבאום. החוק קובע דבר אחד: רביד צריך להוכיח שכל מילה שהוא כתב נכונה. יצליח ? הוא על הסוס. לא יצליח ישלם הרבה מאד כסף. זה שם המשחק. במקרה כזה לא עוזרים לא טריקים ולא שטיקים. רק מבחן ההוכחה. מקווה לטובתו שיש לו הוכחות על מה שהוא כתב.
    סגור
  • הוא כתב על נסטל דברים נוראיים. נסטל חיכה בשקט
    ר. 10/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והכניס לו את הטיל. קראתי את התגובה של רביד. הוא הרי עיתונאי וצריך לדעת שלדברים שהוא אומר אין קשר למציאות. לא חשוב מה נסטל עשה, חשוב מה יגאל רביד כתב. יגאל לא יכול לשפוט אותו בכיכר העיר ולכתוב עליו את הדברים שהוא כתב גם בעשרות טוקבקים. זה לא נתפס. זאת אובססיה, אין מילה אחרת.
    סגור
  • 2.
    יגאל רביד לא מבין כנראה שהמשחק נגמר.רנסו
    רונית אשורי תל אביב 10/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יצליח להוכיח את מה שהוא כתב? חוץ מקישקוש ים ותגובות הזויות הוא יוכל להוכיח כל דבר שהוא כתב בדף שלו בפיסבוק? מה זה קשור לבג״צ, ואשה קשר יש לזה שנסטלבאום הודה באמירה לא ראויה, שלא קשורה לשום קונוטציה מינית. בגלל זה הוא עבריין? עבריין פלילי? אין בכלל מושג כזה של הרשעה פלילית בבתי המשפט של שירות המדינה. האיש לא יוכל לאחז את עיני כולם כל הזמן. יגיע הזמן לפתוח את הארנק.
    סגור
  • 1.
    צר לי לומר אבל מר נסטלבאום צודק כאן (ל"ת)
    רונן 10/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בכלל לא חשוב מי צודק כאן, חשוב שיש לדברים...
    רוני 10/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש לדברים סימוכין. וחובת ההוכחה על רביד.
    סגור