תקשורת ומדיה

אוויר לנשימה: ערוץ 9 יחסוך 3 מיליון ש' עם קיצור מהדורת החדשות והאקטואליה

לאחר פגישה עם מועצת הכבלים והלוויין, אושר לערוץ 9 לחזור לתנאי הרישיון המקוריים שלו. בערוץ מקווים כעת להגיע לאיזון תקציבי בסוף 2015
אולפן ערוץ 9, בעת מבזק חדשות (צילום: אייסTV) (צילום אייסtv)
מועצת הכבלים והלוויין אישרה לערוץ 9 את בקשתו לחזור לתנאי הרישיון המקוריים שלו, אולם בתנאים מסויימים - כך נודע לאייס. בערוץ מעריכים כי הדבר עשוי לחסוך לחטיבת החדשות עד 3 מיליון שקלים בשנה.
ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בין יו\"ר המועצה הנכנסת ד\"ר יפעת בן חי שגב ואנשי המועצה, לבין אנשי ערוץ 9 ובהם המנכ\"לית ויקי גורדין, כדי לדון במגוון נושאים, בין היתר בתנאי הרישיון הנוכחיים של הערוץ.
בתחילת דרכו של ערוץ 9, חברת החדשות של ערוץ 2 הפיקה לו את שידורי החדשות. באותה עת שודרה מהדורה בת 30 דקות ברוטו, ו-2 מבזקים בני 5 דקות כל אחד. שההפקה הפכה לפנימית, המהדורה הוכפלה ל-2 מהדורות של כ-20 דקות ברוטו, ובשנה האחרונה למהדורה בת 45 דקות, ול-7 מבזקי חדשות בני 5 דקות כל אחד - 5 בשעות הבוקר ו-2 אחר הצהריים.
בערוץ מעויינים לקבל אישור לקצר את המהדורה ולהחזירה לחצי שעה ברוטו, אולם דבר זה מצריך את אישור מועצת הכבלים והלוויין, שלפני מספר חודשים קנסה את הערוץ ב-100 אלף שקלים לאחר שהזיז במארס האחרון את המהדורה מ-21:00 ל-20:00, בלי לקבל את אישורה.
בערוץ לא מתכוונים לקצר באופן מיידי במהדורה, אבל דבר זה יקרה בהמשך הזמן, מה שעשוי לחסוף כ-200 אלף שקלים בחודש ואפילו יותר. כעת תקציב חטיבת החדשות של ערוץ 9 עומד על כ-30 מיליון שקלים בשנה.
החיסכון הזה יצטרף לחיסכון של כ-7 מיליון שקלים שבערוץ מקווים להגיע אליו באמצעות תכנית ההתייעלות אותו הוא הוציא לפועל בחודשים האחרונים. בערוץ מקווים שיחד עם הגדלת ההכנסות מפעילויות נוספות, הפסדיו עשויים להצטמצם ובסוף 2015 אף להגיע לאיזון תקציבי.
מנכ\"לית ערוץ 9 ויקו גורדין ויו\"ר מועצת הכבלים והלוויין ד\"ר יפעת בן חי שגב, אישרו את הפרטים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סדרה
    שלי 12/2014/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברצוני לדעת מה קרה שלא משדרים את הסדרה הסולטן. תודה שלי sheli6757@walla.com
    סגור