תקשורת ומדיה

יוסי בר-מוחא - לידיעתך: עיתונאי הצפון יקיימו גם השנה את כנס חיפה לתקשורת

תא כתבי חיפה יקיים גם הפעם את הכנס שיתמקד בעיקר בפריפריה, בבעיותיה ובאופן סיקורה, ויהווה קונטרה לכנס של אגודת העיתונאים באילת
(צילום אילוסטרציה: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
תא כתבי חיפה יקיים זו השנה השנייה את כנס חיפה לעיתונות, הקונטרה לכנס אילת לעיתונות של אגודת העיתונאים בתל אביב, שזוכה לביקורת בשל התעלמותו מהפריפריה. בתחילת השנה נערך הכנס לראשונה, ביוזמת תא הכתבים ואוניברסיטת חיפה, ובתמיכת ארגון העיתונאים. הכנס יתקיים ב-29 בינואר הקרוב באוניברסיטת חיפה.
מתא הכתבים נמסר היום (יום ב\') כי בעקבות הצלחת הכינוס הראשון החליטו חברי תא כתבי חיפה להפוך את האירוע למסורת שנתית ולהוציא לדרך את כינוס חיפה לתקשורת מספר 2 - \'מחוץ לבועה\'\".
הוועדה המארגנת בה חברים עיתונאים מהבכירים בצפון, הוקמה בשבוע שעבר והחלה לפעול עם האוניברסיטה ומול שותפים נוספים לתכנון הכינוס ולבניית התוכנייה. כפי שקרה בכנס הראשון, גם השנה יתמקד הכינוס בעיקר בפריפריה, בבעיותיה ובאופן סיקורה וכן במאפייני העבודה העיתונאית בכיסוי הפריפריה ובהבדליה מן המרכז. במושבי הכינוס ישתתפו כתבים, עורכים, דוברים ואנשי תקשורת מן התקשורת הארצית והמקומית, ועדיפות בולטת תינתן לאנשי הצפון.
בשנה שעברה העניק הכנס פרס לעיתונאי הוותיק עמוס כרמלי, לאחר שניסיון של תא הכתבים לגרום לעיריית חיפה להעניק לו את פרס ביאנו לתקשורת, לא זכה להצלחה. כרמלי, איש טלוויזיה שיצר אלפי סרטים במשך 50 שנות פעילות, הלך לפני כחצי שנה לעולמו בגיל 77.
יהיה זה הכנס הראשון של דורון שפר, כתב קול ישראל בחיפה ובגליל המערבי, כיו\"ר תא הכתבים , לאחר שאלירן טל מערוץ 1, נאלץ לסיים את תפקידו עם מינויו לכתב הצבאי של הערוץ. שפר מסר היום כי \"הדרישה לקיומו של הכנס השנה הגיעה מלמטה, מן המשתתפים והצרכנים עצמם - ואנו החלטנו להיענות לאתגר ולהפוך את הכינוס למאורע שנתי. כנסים וימי עיון בתחום העיתונות והתקשורת ישנם הרבה, אך כינוס חיפה לתקשורת \'מחוץ לבועה\' הוא היחיד המתמקד במכוון בפריפריה ובמאפייניה, וגם היחיד שמארגניו הם העיתונאים עצמם, אלה החיים בצפון ואת הצפון, מכתתים רגליהם יום-יום בין זירות רצח ותאונה, בתי חולים ובתי עלמין, מסיבות עיתונאים ומשפחות שכולות, ומביאים את מראות הצפון וקולותיו אל כלל בתי ישראל\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שנה שעברה היה כנס מעולה בחיפה (ל"ת)
    תל אביבי דווקא 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דורון שפר? הטרחן? אתם לא רציניים (ל"ת)
    מושכת בחוטים 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האיש הנכון להרים כזה מבצע (ל"ת)
    גיל 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור