תקשורת ומדיה

גם גלובס החל ב"חומת תשלום" באתר: יציע לרכישה את כתבות המגזין שלו

ניתן לרכוש כתבה בודדת ב-4.90 ש' או 10 ב-39.90. אייטמים שוטפים, הרוב המוחלט של התוכן בגלובס, יהיו חינם. גורמים מעלים ספקות לגבי המהלך
העיתון גלובס (צילום פנימי)
שנתיים אחרי הארץ, גם גלובס מתחיל במתווה של \"חומת תשלום\" שיאפשר קריאה של חלק מתכניו רק באמצעות תשלום. כבר בסוף השבוע הופיע הפיצ\'ר הזה בכל כתבות המגזין הנרחבות. הנה דוגמא אחת ו הנה דוגמא נוספת .
המעניין הוא שגלובס עשה את המהלך מתחת לראדאר, בלי להודיע כל כך לקוראים, וכאשר גם גורמים בעיתון נחשפו למהלך כשהוא כבר היה באוויר. במסגרת המהלך, מוצאות לגולשים 2 אפשרויות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. הערכה היא כי מדובר ב-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, שיוצאו למכירה בתשלום, שהם חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס.
\"חומת תשלום\" היא יוצאת דופן יחסית בישראל. \'הארץ\' החל זאת במארס 2013 ותוך חודש איבד 100 אלף גולשים באתר, על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, אולם הצליח להתאושש במקצת לאחר מכן. ואולם, הערכות הן כי \'הארץ\' הצליח לגייס כ-40 אלף מנויים דיגיטליים, שרכשו מנוי חודשי או שנתי.
המחירון של גלובס
המחירון של גלובס
גם NEWS1 של העיתונאי יואב יצחק החל לגבות תשלום על תכנים, ואתר ארץ חדשה של במבי שלג, גובה תשלום חודשי או שנתי. אתרים אחרים השתעשעו ברעיון לגבות תשלום, אולם חזרו בהם.
גורמים בתעשייה מעריכים כי המהלך של מכירת כתבה או סדרת כתבות יתקשה להתרומם, כאשר מהלך כזה לא הצליח בחו\"ל מן הטעם הפשוט שכתבה בודדת לא יוצרת צורך אמיתי לגולש להוציא כרטיס אשראי ולשלם עליה. גורם העריך דווקא כי ההרשמה לשירות, תאפשר לגלובס להתקשר ללקוח החדש ולהציע לו מנוי למוצרי הפרינט של העיתון.
מגלובס נמסר כי \"תכני גלובס השוטפים באתר האינטרנט ובפלטפורמות הדיגיטליות השונות, ממשיכים להיות מופצים ללא תשלום. גלובס ממשיך לחדד ולבדל חלק מתכני העיתון המודפס והמגזינים, מהתכנים המופצים בפלטפורמות הדיגיטליות השונות שברשותו. בתוך כך, חלק מתכני העומק המגזינים יתומצתו במסגרת הפלטפורמות הדיגיטליות ויופצו ללא תשלום. קריאה מלאה בתכנים אלו בלבד תתאפשר בתשלום\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחחחחחחחחחחחחחה. לשלם על זה? (ל"ת)
    קורא לשעבר 01/2015/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ביזיון, תכף גם אייס יתחילו לגבות כסף על תכנים (ל"ת)
    אנונימי 01/2015/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור