תקשורת ומדיה

אוהד קנולר: "זה אולי לא חרפת רעב - אבל יש לא מעט שחקנים עניים בישראל"

לא הכל זוהר כנראה. לקראת כנס העסקים הקטנים של Bizportal ו'להב', מסביר יו"ר ארגון השחקנים, על החיים כשחקן עצמאי. קל זה לא
לירן סהר | 
"הסטטוס של השחקנים הוא של עצמאיים, אבל בפועל הם שכירים לכל דבר - הם מגיעים לפי שעות קבועות להצגות ולחזרות ולא מבצעים עבודה קבלנית", כך אומר השחקן אוהד קנולר, המשמש גם כיו"ר ארגון שח"ם - ארגון השחקנים בישראל. קנולר ישתתף בכנס 'עסקים לא כרגיל' – כנס עסקים קטנים לקראת בחירות 2015 של Bizportal  ו'להב' ב-25 בפברואר בשעה 15:30. להרשמה לכנס - לחצו כאן.
קנולר מסביר כי שחקנים רבים נופלים בין הכיסאות – מצד אחד חיים בארעיות כמו עצמאיים, אך מצד שני אופי העבודה התובעני אינו מאפשר להם לעבוד על דברים אחרים. "לא נתקלתי בשחקנים שמגיעים לחרפת רעב, אך בהחלט יש הרבה עוני - שחקנים לרוב מקבלים שכר לפי שוטף 30", הוא אומר. 
-איך הממשלה מתייחסת למצב?
"מצאנו אוזן קשבת אצל שר הכלכלה נפתלי בנט, אבל הגענו לבחירות והכול נתקע כעת. יש כמה דברים שאני מצפה ממנו לעשות – להכיר בביטוח לאומי כמו של שכירים, לבצע רפורמה במס הכנסה לפיה אצל שחקנים חדשים יחושב המס מספר שנים אחורנית ולא לפי השנה הראשונה".
-רבים טוענים שהשקעה בתרבות נמצאת בתחתית סדר העדיפויות בהתחשב במצב העוני והבעיות הביטחוניות
"אז הם לא מבינים מה זה תרבות, כמו לומר שהמדינה לא צריכה לתקצב תחבורה ומשפט. תרבות ממנפת כלכלית, מייצרת שפע – מספיק להסתכל על ההתפתחות של תל אביב מאז שנות ה-80, זו הייתה החלטה מושכלת של ראש עיריית תל אביב שלמה להט להשקיע בתרבות – צריך לבצע מחקר שישווה בין השקעה בתרבות להתפתחות כלכלית, התרבות יצרה מסביבה מעגל שלם של בתי קפה, מסעדות והיא הביאה את ענף ההייטק, התקשורת והפרסום. ההחלטה להשקיע בתרבות יצרה גל של השקעה בתחומים אחרים  - אם התובנה הזאת תחלחל היא תייצר רווחים אדירים".
-מה התרומה של ארגון שח"ם לשחקנים?
"אנחנו עוזרים מבחינת הסכמים, מארגנים הכשרות ומתעסקים בנושאי מאקרו של השגת תקציבים בתחומי התרבות והתקשורת".
-איזו ציפייה יש לך מהממשלה הבאה?
"אני מצפה שהממשלה הבאה תעמוד בהסכם שנחתם מול האוצר ומשרד התרבות בנוגע לתקציב התרבות ואף תגדילו. בתחום הרגולציה בתקשורת, לאור הכניסה של האינטרנט צריך לפעול שתהיה הגנה על יצירה עברית כי נוצר לנו נזק משמעותי, ללא הגנה על תוכן - התרבות תעלם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה