יח"צ

פעם ב'חדשות 2', היום יחצן: "רגע מכונן? ההבנה שקשה להתפרנס מעיתונות"

כמו רבים לפניו, גם אורן אהרוני עזב את העיתונות ופתח עם אלעד סאסי משרד יח"צ משותף. בשיא מאבק העובדים בכיל, מתארחים השניים במדור Under 40 - ומדברים על העבודה, הלק בקיסריה, קבוצות הכדורגל ורגעי המבוכה
אלכסנדר כץ |  14
אלעד סאסי ואורן אהרוני. חברים ושותפים (יח"צ) (צילום יח"צ)
אחד טחן צעירוּת וצמח בחברת החדשות של ערוץ 2, השני אבטח אישים. אחד נשוי, והשני כבר לא, הראשון חולה על מכבי נתניה, והשני סובל עם הפועל תל אביב. האחד אשכנזי עם שורשים במפא"י ההיסטורית וסבא חבר כנסת, ואילו השני מבית מזרחי חם ואוהב, שהוריו עבדו במינהל הציבורי.
ההכרות בין השניים קרתה לפני מספר שנים, כשאורן אהרוני היה כתב התחבורה של 'חדשות 2', ואילו אלעד סאסי היה דובר ארגון אור ירוק. לפני שנה וחצי הקימו אהרוני (נשוי פלוס 3, בן 39) וסאסי (גרוש פלוס 2, בן 39 וחצי) את משרד היח"צ סאסי אהרוני יעוץ ואסטרטגיה תקשורתית.
בתקופה האחרונה קטף המשרד כמה תקציבים נאים, האחרון שבהם היה מרכז ההסברה ובמועצות ציבוריות המייעצות למשרד התרבות. בתקופה האחרונה הם מנהלים את המאבק התקשורתי של עובדי כי"ל נגד גל הפיטורים.
1. עבודה:
אורן: קבלת ההחלטה להקים עסק של ייעוץ תקשורת לאחר כ-10 שנים ב'חדשות 2', לוותה בתקופה ארוכה של התלבטויות. לפעמים אני מסתכל אחורה וחושב מה היה קורה אילו, ועדיין בפרספקטיבה של 3 שנים אני מאמין שקיבלתי את ההחלטה הנכונה. עבודת יעוץ התקשורת היא קשה ומורכבת, הרבה יותר ממה שתיארתי לעצמי. ניהול עסק בישראל הופך את העבודה הזו לקשה פי כמה. בשנים האחרונות שוק התקשורת עובר זעזועים קשים ואני צופה שהם רק יחמירו בשנים הקרובות, כך גם תחום יעוץ התקשורת ויחסי הציבור. מי שלא יכין את עצמו לשינויים יתרסק לדעתי, ועל המוכנות לשינויים אנו עמלים כיום.
אלעד: אנחנו מנסים להנהיג משרד ברוח שלנו ללמוד ממה שאנחנו לא אהבנו כשכירים. כיום לא משנה כמה שעות אתה יושב במשרד או מתי אתה מגיע, אלא חשובה הזמינות. בוס חייב לגלות רגישות ואכפתיות כלפי העובד. חשוב לנו שהעובדים ירגישו מתוגמלים ומוערכים מעדיפים לתת לעובדים ולהרוויח טיפה פחות. העובדים הם הנכס הגדול ביותר שלנו. צחוקים ושיגועים הם גם חלק משגרת עבודה.

מגדל עצי בונסאי. אהרוני
2. על בית והילדות:
אורן: השם אהרוני שונה מהשם אהרונהיים כאשר סבי, יוחנן אהרוני, פרופסור לארכיאולוגיה, מחלוצי התחום בישראל, עלה מגרמניה בשנות ה-30 המוקדמות. שנות ילדותי הראשונות עברו ברובם בכפר ויתקין, שם מתגורר צד המשפחה של אמי. סבי, עמוס דגני ז"ל היה ח"כ מטעם מפא"י ורפ"י בשנות ה-50 וה-60 והלך בעקבות בן גוריון לנגב. השקפת עולמי הושפעה רבות מהצד הפוליטי הזה. אמי היתה מורה בתיכון, אבא שלי איש ציבור ויש לי אחות ואח.
בגיל העשרה יצאה המשפחה לשליחות בגרמניה ואת שנות התיכון שלי העברתי בעיירת באד גוטסברג שבבון ואת לימודיי בבית ספר אמריקני במקום. החיים בשנים אלו בסביבה גרמנית/אמריקנית היו אחת מהתקופות היפות בחיי, רבים מחברי כיום הם מהתקופה הזאת. ובכלל, כשחוזרים, מבינים שיש לנו במה להשתפר ומה לתקן.
אלעד: ההורים שלי עבדו במנהל הציבורי. גדלתי באור יהודה בבית מזרחי חם ואוהב, שדלת הכניסה שלו תמיד הייתה פתוחה. בית עם ערכים של כבוד הדדי ואהבת הזולת, ללא קשר של דת גזע או מין. הייתי בתנועת נוער מכיתה ג' עד י"ב, ילד טבע שאוהב לטייל. כן, הייתה לי ילדות שכבר לא קיימת. גדלתי במשהו שדומה לשכונת חיים. ילדות של גולות, פורפרות וגוגאים. בטח יהיו כאלה שיקראו ולא יבינו על מה אני מדבר...
אני בן בכור ויש לי עוד אחות תותחית שממנכ"לת חברה עירונית בתל אביב, ואח שהוא אדריכל מצליח.
לאחרונה חוויתי 2 משברים אישיים - אמי חלתה במחלה חשוכת מרפא, ובמקביל פירקתי תא משפחתי. 2 הדברים האלה נותנים לך סטירת לחי מצלצלת ומעניקים פרופורציות לחיים.
3. לא יודעים עליי שאני...
אורן: סרן במיל', אוהד של מכבי נתניה, מגדל עצי בונסאי ומעולם לא הייתי בגל"צ. אגב, את הקריירה התחלתי כסלקטור באל-על.
אלעד: הייתי 7 שנים מאבטח ארבע כמאבטח שגרירות בחו"ל ועוד 3 שנים עם שרים בארץ. וכן, יצא לי לעבוד בבית בקיסריה, וגם התבקשתי לפתוח לה את הלק.
4. הישג:
אורן: סיקור ההתנתקות ככתב מתחיל, בימוי סרט עבור קשת על שבויי צה"ל.
אלעד: הגענו למספר הישגים בשנה האחרונה, וזכינו במספר תיקים משמעותיים כגון ועד עובדי חברת חשמל ומשרד התרבות והספורט. אנחנו רק בהתחלה, ורוצים להאמין שיש לנו עוד פסגות רבות לכבוש.
5. רגע מכונן:
אורן: ההבנה לצערי שקשה להתפרנס ממקצוע העיתונות. רגע מכונן ועצוב.
אלעד: ההחלטה לחבור לאורן וללכת לעצמאות. אנחנו שותפים שמשלימים אחד את השני. אנחנו תמיד צוחקים שאורן חושב ולא מדבר, וסאסי מדבר ולא חושב.
6. רגע מביך:
אורן: באתר ynet ישנו כתב מוכשר ששמו אורן אהרוני. אני מוצא את עצמי מדי יום מנסה לשכנע אנשים שלא עברתי לכתוב שם. לפעמים אני מוותר ופשוט זורם עם המתקשרים.
אלעד: כאדם חסר טקט, היו הרבה כאלה. עשיתי אאוטינג לבמאי ידוע. הצגתי אותו בפני חבר גיי ועשיתי היכרות בניהם. הבמאי התנפל עליי וצרח מדוע אני חושב שהוא הומו.

"יצא לי לעבוד בבית בקיסריה, וגם התבקשתי לפתוח לה את הלק". סאסי
7. מודל לחיקוי:
אורן: אין מודלים לחיקוי, אבל יש אנשים שאני מאד מעריך ואציין שלושה: שלי יחימוביץ שאיתה עבדתי באופן צמוד 3 שנים. הדרך שעשתה, האופי שלה, הכנות והיושרה, הם דברים שהרבה פוליטיקאים צריכים ללמוד. ציון נאנוסthe best story teller שנמצא כיום בעיתונות. ואיתי אנגל, על האומץ והביצים מברזל שיש לבנאדם.  עם שלושתם היתה לי הזכות לעבוד וללמוד.
8. חלום:
אורן: להגשים את החלומות של סאסי. להצליח בפרויקט סטארטאפ שהמשרד עובד עליו.
אלעד: להיות אחד מ-5 המשרדים הגדולים בארץ.
9. מתחרים:
אורן: אלה שיכתבו טוקבקים שליליים לכתבה הזאת...
אלעד: ראשונה היא תמי שינקמן שגידלה אותי ואני חייב לה את הקריירה שלי. היא  מנטורית והאחות הגדולה שלי. דני לוי שהוא הדבר הבא בעולם היח"צ, וללא ספק המשרד הקריאטיבי ביותר בתחום. רונן צור הוא ללא ספק המשרד המוביל כיום בישראל, וקולגה שיודע לפרגן. יעל שביט שמחזיקה את המשרד הכי ציוני בארץ, ואת אחד המקצועיים שיש. ורונן משה שהוא חבר ואחד מיועצי התקשורת המובילים בישראל.
10. וטיפ לסיום
אורן: לעיתונאים - תפסיקו להרגיש בוז, תיעוב ושנאה כלפי מקצוע הדוברות ויעוץ התקשורת. המקצוע הזה כלל לא דומה לאיך שהוא נראה מהצד השני. והייתי ב-2 הצדדים כדי לדעת את זה.
אלעד: אין דבר כזה בעלים של משרד שנוסע בג'יפ, מרוויח מעולה ורב עם עובד שלו על 50 שקל.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לקוח מאוכזב לשעבר
    נמרוד 03/2015/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יכול להיות שאלעד ששי הוא איש טוב אך הוא איש מקצוע מביך. ממש לא הבין כלום ועסק כל העת בנסיון להסביר לי עניינים שכל אחד יכול לבלבל עליהם את המוח שעות. אבל עבודה ? ממש לא
    סגור
  • הקינאה עושה קמטים
    דפנה מספיק ללכלך 03/2015/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כעובדת לשעבר שלך אני יכולה להעיד שיש רק אדם אחד ביקום שיכול ללכלך וזאת את. אז קחי מטוס קחי אוויר וסעי לטייל כי בזה את הכי טובה. ואלעד התכוון אליך בסיפור החמישים שקלים אם לא הבנת.
    סגור
  • 10.
    דורין 03/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מלח הארץ האלעד הזה, גבר גבר, חכם, פשוט להעריץ!!
    סגור
  • 9.
    אורן תותח על והוא עוד יגיע רחוק..
    אחד... 03/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורן מקצוען ותותח על.. היה כבוד לעבוד איתו בעבר.. הוא עוד יגיע רחוק.. והזיבה העיקרית היא מקצוענות ולהיות בן אדם..
    סגור
  • 8.
    אחלה כתבה! אנשים
    יפית 03/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוגרים מהיכן באו ולאן הולכים. לא שוכחים את דרכם ומלוויהם,ולא מאבדים את ערכם. עלו והצליחו!
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אחלה משרד אחלה אנשים
    קולגה מפרגן 03/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד סופר מקצועי ואנשים עם לב רחב. מאחל להם בהצלחה , הם יתנו את הטון בשנים הקרובות ואין לי ספק בכך.
    סגור
  • 6.
    סאסי אתה אש (ל"ת)
    רפי 03/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אוהבים אותך סאסי! (ל"ת)
    תקשורות 03/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אלעד סאסי הוא יחצ מהרמה הנחותה ביותר
    מעין 03/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מוציא שם רע למקצוע
    סגור
  • 3.
    אלעד סאסי גבר גבר וחתיך הורס (ל"ת)
    אחת 03/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מוכשרים מאד ואנשים נעימים
    א 03/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפרגן להם הרבה
    סגור
  • 1.
    השניים תותחים (ל"ת)
    גילי 03/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מהיכרות אישית , גם העובדים שלהם מתים עליהם (ל"ת)
    מכירה 03/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יש הרבה מה ללמוד מהם
    שלומי 04/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קולגה של השניים. מה שיפה בהם הוא שעד היום אני לא מתבייש להתקשר להתייעץ ודלת המשרד שלהם פתוחה בפניי בפרגון שלדעתי לא קיים בתחום. שניים שכיף להיות איתם, נינג'ות אמיתיים בשביל הלקוחות ואנשים זהב. אני מתפלל להצלחתם כי אין ראויים מהם.
    סגור