יח"צ

האיחוד הלאומי: הבית היהודי וש"ס שכרו את אותו יועץ - כדי להילחם באלי ישי

מפלגת 'יחד' הצליחה "לגנוב" בסקרים קולות מבנט ודרעי, ששכרו בנפרד את אותו יועץ תקשורת - ארי גלהר. זו גם הסיבה לשקט היחסי בין 2 המפלגות?
אלכסנדר כץ |  2
האם הבית היהודי וש"ס פעלו בשיתוף פעולה נגד מפלגת יחד? לאייס נודע כי לראשונה החזיקו 2 מפלגות יריבות את יועץ תקשורת, כאשר המטרה המוצהרת על פניו הייתה להתמודד עם זליגת הקולות למפלגה שלישית - זו של אלי ישי.
בשבועות האחרונים נשם ישי אוויר פסגות מעבר לקו אחוז החסימה, וממש בישורת האחרונה 'יחד' כבר התייצבה על 5 מנדטים על פי הסקרים, כשבמקביל היא מפעילה קמפיין אגרסיבי המסביר למצביעים כי המפלגה היחידה שתציל את גוש הימין.
הקולות של ישי נגרעו ממאגר הקולות של הבית היהודי וש"ס, שניסו להתמודד עם פרישתו של ישי מש"ס, ושל ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי. לטובת כך שכרו 2 מפלגות אלה את היועץ האסטרטגי ארי גלהר, לשעבר עיתונאי במעריב, שהיה חלק מהקמפיין הכללי אבל פעל ממשרדו, ולא ממטות ש"ס והבית היהודי. גורמים מספרים כי המטרה שהוטלה על גלהר המתמחה בציבור הדתי והחרדי, וכמי שנמנה על ציבור זה, הייתה לבנות אסטרטגיה שתעצור את זליגת קולות לישי, ובפועל לפעול להשארתה של 'יחד' מחוץ לכנסת.
לדברי גורמים שעבדו בקמפיין, הבאת יועץ אחד ל-2 מפלגות הוא הזוי. "בהתחלה זה היה שוק מוחלט להבין שגלהר יושב בחלק מישיבות אסטרטגיה של הקמפיין, אבל אם משה קלוגהפט (מנהל הקמפיין של הבית היהודי, א"כ) החליט אז אף אחד לא אמר מילה" סיפר גורם בבית היהודי".

גם וגם. ארי גלהר עם סגן השר אלי בן דהן (צילום באדיבות ב'חדרי חרדים')
גורם בש"ס אמר כי "אני מניח שאחת הסיבות שלא ראינו עימות בין הבית היהודי לש"ס, הייתה על רקע חברותו של גלהר ב-2 הקמפיינים. הגורם מספר כי הפעילות כללה גם שיתופי פעולה בנושאים שונים הקשורים למשרד הדתות והרבנות הראשית לישראל, שם שוררת מתיחות בין הראשון לציון לסגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי), זאת במטרה להרגיע את הרוחות בין הצדדים כדי לא להבריח קולות למפלגת יחד. לגלהר קשר למשרד הדתות לאחר שניהל את הקמפיין התקשורתי של בן דהן בפריימריז בו הגיע למקום השני.
אז איך אותו יועץ פועל ב-2 מפלגות? "כנראה בסוף, הכל עניין של אמון, ואם הוא זוכה לאמון מנפתלי בנט ואריה דרעי, אז גם זה הולך", אמר גורם באחת המפלגות.
ארי גלהר סירב להגיב. את תגובת הבית היהודי לא ניתן היה להשיג. דובר ש"ס יעקב בצלאל אמר לאייס: "אני לא מאשר ולא מכחיש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ארי גלהר ממש יועץ אסטרטגי
    ינאי 03/2015/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממקומון ידיעות בירושלים, דרך שבועיים במעריב והנה הפך האיש ליועץ אסטרטגי. מדהים !!! הלוואי ואני גם הייתי יועץ אסטרטגי !!!!!
    סגור
  • 1.
    שטויות במיץ. שתיהן לא קיבלו קול אחד מיחד
    יוסף 03/2015/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקולות של ישי הלכן לביבי בדיוק כמו קולות בנט ושס. לישי לא היתה חגורת בטחון. אם בנט היה מפלגה של 5 מנדטים הוא היה היום מחוץ לכנסת.
    סגור