תקשורת ומדיה

תקציב ההקמה של תאגיד השידור החדש: כ-360 מיליון ש' לרילוקיישן ורכישת ציוד

האוצר הקצה את הסכום לרכישת נכסים או שכירתם עבור משרדים ואולפנים, אבל לא ניתן לעשות בו שימוש עד שימונה סמנכ"ל כספים. הערכות: הקמת התאגיד תתעכב אם האחריות תעבור מידיו של גלעד ארדן
אלכסנדר כץ |  2
שר התקשורת גלעד ארדן, במהלך מסיבת העיתונאים לפני כמה שבועות (צילום: ששון תירם) (צילום ששון תירם)
משרד האוצר אישר לאחרונה את תקציב ההקמה של תאגיד השידור החדש, והוא צפוי לעמוד על כ-360 מיליון שקלים - כך נודע לאייס. מדובר על סכום הדומה לזה שהאוצר העריך לפני כשנה כי יצטרך להעביר למנהלת החדשה שתנהל את הקמת התאגיד.
התאגיד החדש הוא ישות נפרדת מרשות השידור שתפורק, ולכן הוא זקוק לאולפנים ומשרדים, לצד ציוד וכמובן כוח אדם חדש. הסכום שהוקצה עמוד לאפשר שכירת שטחים או רכישת מבנים עבור אולפני הטלוויזיה והרדיו, והמשרדים כמובן, וציוד טכנולוגי. הסכום נבחן במהלך השנה האחרונה עד שקיבל תוקף לאחרונה על ידי אנשי האוצר.
ואולם, כפי שפורסם לאחרונה בכלכליסט, הדבר יתעכב עד שימונה סמנכ"ל כספים לתאגיד השידור, לאחר שכבר מונה לאחרונה מנכ"ל זמני - אלדד קובלנץ, שממשיך לשמש במקביל כמנכ"ל החינוכית. על פי אותו פרסום, נהלי השירות הציבורי מאפשר הוצאת כספים רק באישור מנכ"ל וסמנכ"ל כספים, שכאמור טרם מונה, וכאשר פרסום המכרז מתעכב כבר תקופה ארוכה.
בכל מקרה, הערכות כעת הן כי הקמת התאגיד החדש תתעכב אם האחריות על רשות השידור תעבור מידיו של גלעד ארדן. ארדן, שיזם את המהלך לפירוק רשות השידור והקמת תאגיד חדש בהיותו שר תקשורת, המשיך לטפל בענייני הרשות כשעזב את משרד התקשורת לטובת משרד הפנים. הוא מעוניין להמשיך לטפל בנושא שקרוב לליבו, אולם ראש הממשלה נתניהו מגלה עניין הולך וגובר בתיק התקשורת, כולל גם ברשות השידור, ולא מן הנמנע כי התיק הזה והאחריות על פירוק הרשות יועברו לאחריות נתניהו או שנתניהו יפקיד את התיק בידי מקורב אליו. בשיחה עם אייס, העריך גורם בכיר כי "רק ארדן עם המוטיבציה שלו, יצליח להוביל את הפירוק בזמן הקבוע בחוק - עד אוקטובר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאיפה יבוא הכסף?
    ס.ש. ירדני 05/2015/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פיצויים למפוטרי רשות השידור-שבפירוק, הקמת אולפנים חדשים, חוזים למועסקים חדשים. וכו וכו וכו - אה, יש לי רעיון. אולי תאורגן גביית מס-שידורי- התאגיד החדש? משהו כמו - - - אגרת תאגיד השידור החדש? וגם - הקמת אוגדה חדשה במג"ב, לגביית חובות האגרה הישנה מערביי ישראל שבתבונתם נמנעו כל השנים מתשלומי האגרה, בידיעתם כי איש לא יעז להתעסק עם זה במשך עשרות שנים. הבה נקווה שהשר ארדן, שבישל את כל זה, ישכיל לפתור את הסמטוכה. או שלא?
    סגור
  • פריירים היינו ופריירים נשאר.
    ב. יעקובי 05/2015/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל כך ברור שהכתבה מוזמנת ע"י השר ארדן. אנו נמשיך לשלם ולממן את התאגיד החדש דרך אגרת הרישוי. מה עוד לו הבנתם? זאת אומרת שכל מי שיש לו רכב ימשיך לממן את התאגיד החדש.
    סגור