תקשורת ומדיה

צעקות בשוקן: רכלבסקי דרש ביטול השעייתו לאחר שנחשף כי ייעץ להרצוג בבחירות

(עדכון) ב'הארץ' התפלאו לגלות בסרטה של ענת גורן כי הפובליציסט לקח חלק בקמפיין. פוסט בפייסבוק הדליק עוד את המדורה. לאייס נודע כי בערב הגיע רכלבסקי לעיתון וצעקות נשמעו ברחבי המערכת
אלכסנדר כץ |  9
כותב הטורים ספי רכלבסקי שהושעה הבוקר (יום ד') מכתיבה בעיתון הארץ, הגיע בשעות הערב למערכת העיתון בדרישה להחזירו לכתיבה. גורמים סיפרו לאייס כי התפתחו צעקות בינו לבין העורך הראשי אלוף בן שהחליט מוקדם יותר להשעותו. גורם סיפר כי רכלבסקי ישב זמן רב בחדרו של עורך עמוד הדעות אלון עידן בדרישה לאפשר לו לחזור לכתוב, אולם ב'הארץ' מסרבים לכך והערכות כי הוא יסיים את דרכו בעיתון. 
כפי שפורסם מוקדם יותר באייס, הסיבה להשעיה נעוצה בעובדה כי רכלבסקי שימש כיועץ בקמפיין הבחירות של המחנה הציוני, בלי לדווח על כך לעיתון ובלי לפרסם גילוי נאות בנושא.
הבוקר הודיע לו עורך העיתון אלוף בן על החלטתו להשעותו, וזאת לאחר שאתמול שודר בערוץ 10 החלק השני בסרטה של ענת גורן 'הרצוג', על מאחורי הקלעים של קמפיין הבחירות של בוז'י הרצוג. במהלך הסרט נראה רכלבסקי משתתף בישיבות קמפיין, ובסצנה אחרת אף מבקש הרצוג מהיועצת של ציפי ליבני, מיה בנגל, "להרגיע את ספי" משום שהתנהלותו מלחיצה את כולם.
רכלבסקי כותב טורים באופן קבוע עבור 'הארץ'. במהלך הבחירות כתב טורים רבים על הרצוג, מהם יש כאלה שמצליחים להבין במסרי הקמפיין של הרצוג, כגון הפניה ליאיר לפיד שהתחזקותו, לטענת אנשי הרצוג, עשויה לפגוע בהפלת נתניהו. הדברים באו לידי ביטוי למשל בטורים של רכלבסקי "לפיד, רק אל תפריע", ו"לפיד ממשיך לשרת את הימין".
בעקבות שידור הסרט, פרסם יועץ התקשורת ניסן זאבי פוסט בפייסבוק שזכה לתגובות רבות. בין היתר כתב "מה שהטריד אותי הפרק הזה, זה היועץ ספי רכלבסקי, יועץ מטעם עיתון 'הארץ'. למה אני טוען שהוא מטעם? כי אם לעיתון הזה היה הגינות, הוא היה מציין תחת כל כתבה וטור דעה של ספי גילוי נאות 'הכותב משמש יועץ בחירות ליו"ר המחנה הציוני".
לדבריו של זאבי, "הטורים שכתב במערכת הבחירות שותפו מאות ואלפי פעמים, ואף אחד מעורכי הארץ לא חשב לציין זאת בפני הקוראים. מבט קצר לטורים שפירסם במהלך הבחירות מעורר חלחלה, האיש קיבל במה חדשותית להעביר את מסרי הקמפיין באופן ציני ומעליב. הביקורת שלי נובעת מעצם ההתחסדות של 'הארץ' כי אינו כלי שרת, כפי שהם עצמם מאשימים אמצעי תקשורת אחרים. הלוואי ואני טועה, אך עורכי העיתון צריכים לספק תשובה מדוע הסתירו את העובדה שחבר מערכת וכותב הטורים הנודע הוא גם יועץ פוליטי של המחנה הציוני".
בתגובה לפוסט של זאבי, הגיב לו עורך אתר 'הארץ' אבי שרף: "גם אני הופתעתי הערב", והצהיר כי הוא בודק את הסוגיה. גורמים ב'הארץ' אמרו לאייס כי לא ידעו כלל על השתתפותו של רכלבסקי בקמפיין של המחנה הציוני, וזו גם הסיבה שהוא המשיך לכתוב עבור העיתון. גורמים מספרים כי לאחר שידור הפרק אתמול, והפוסט בפייסבוק, התברר כי רכלבסקי ייעץ לקמפיין, אבל כנראה עשה זאת בהתנדבות, ולא בתשלום.
את תגובתם של אלוף בן ושל ספי רכלבסקי לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אני לא מאמין
    דודו 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יכול להיות שעיתון הארץ עזר להרצוג בבחירות . זהו עיתון הגון וישר ולא מתערב בבחירות בכלל . הוא תמיד כותב רק את האמת שלו ולכן אני לא מאמין שהתקשורת בכלל עזרה להרצוג להגיע ל24 מנדטים ...
    סגור
  • 8.
    גם כשגנב או רוצח נתפס זה טעות מקצועית, לא משנה אם בתשלום
    יונתן 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצביעי המחנה הציוני יאמרו טעות מקצועית מצביעי יש עתיד, מרץ והליכוד יאמרו נבלה עיתונאים יאמרו בהתנדבות לא בתשלום יועצי בחירות מקצועיים יאמרו שפל המדרגה האם התשלום על המעשה תלוי רק בעורכי עיתונו או גם בגורמי האכיפה ?
    סגור
  • 7.
    'הארץ' בעל תפוצה של עיתון בית ספר בינוני ועושה רעש של מינימום CNN. סתם עיתון לא חשוב. (ל"ת)
    אנה 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 6.
    עצוב לי נורא
    איילת אזולאי 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבנו אותו כל כך. דמותו המצודדת תחסר לאומה כולה
    סגור
  • 5.
    אניניניניני אניניינניני אניניניני
    פואד בן גזר 05/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחח רכלבסקי כמה שזה מגיע לך. טיפוס.
    סגור
  • 4.
    ההחלטה להכניס טלויזיה לצוות-טעות מקצועית (ל"ת)
    אורי 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    לרדת הכי נמוך שאפשר! קצוע העיתונות פשט את הרגל (ל"ת)
    מיקה 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    שכתבת שנסראללה פרטנר לשלום פרצה מלחמת לבנון... (ל"ת)
    לאלוף בן מהיודע 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    איזה הפתעה
    TLV 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מישהו באמת מופתע שכתב טורים בהארץ מייעץ להרצוג? בן אלוף לא ידע, הוא לא ידע? (ממש)
    סגור