תקשורת ומדיה

ה"בלייזר" של חובשי הכיפות: מגזין ראשון לגברים במגזר הדתי-לאומי יופץ מהשבוע

הירחון שיופץ ב-25 אלף עותקים, מבקש לצאת מגבולות המגזר - ויפרסם מותגי יוקרה. בין הכותבים - עמית סגל. המו"ל הוא הפרסומאי אור רייכרט, שאומר לאייס: "המפרסמים מפספסים מיליון בני אדם. צריך לשנות את זה"
אלכסנדר כץ |  16
אור רייכרט, קידוש (צילום תמיר אורבאום. עיבוד: אייס)
הפרסומאי ואיש הקריאייטיב אור רייכרט מוסיף לעצמו טייטל נוסף: מו"ל. לאייס נודע כי הבייבי החדש של רייכרט הוא ירחון מגזיני ייעודי חדש לגברים מהמגזר הדתי-לאומי בשם קידוש.
מדובר על מגזין פרימיום שבשלב הראשון יכלול 36 עמודים עם כריכה עבה, והוא יופץ חים מיום שישי הקרוב ב-25 אלף עותקים בבתי כנסת באזורים ממוקדים עם ציבור אמיד, כגון רעננה, גבעת שמואל, פתח תקווה ותל אביב. בשלב הבא התכנון הוא להפיץ אותו גם באמצעות מינויים.
כבר בגיליון הראשון תופיע כתבה מרכזית עם העיתונאי לשעבר ח"כ ינון מגל. בראיון לאבנר שאקי, שגם היה מעורכי הגיליון הראשון, חושף מגל כי הוא זה שסחב על גבו את שייח' עבד אל-כרים עובייד לאחר חטיפתו בלבנון. באותו ראיון הוא גם מדבר על הליך ההתחזקות שלו.
המגזין יכלול גם טור קבוע של עמית סגל, ביקורת מסעדות עם אורי מלמד, טור הומור של הסטנדאפיסט אמיר מויאל, מדור תרבות (בראיון עם חנן בן ארי), זווית נשית של דינה אברמסון, מדור שוק ההון, ביקורת ספרים, מדור "דובון ועוזי" על אופנה וגדז'טים, ומדור שתיה - בו רייכרט עצמו יציג ויסקי, יינות ויציג מתכונים לקוקטיילים.
"מגזין שפונה אליי ולחברים שלי"
רייכרט הוא בעלים של משרד פרסום הנושא את שמו. בעבר הלא רחוק היה שותף במשרד הפרסום זליגר שומרון רייכר. הוא קריקטוריסט, מבקר מסעדות, ופעיל בקבוצות הומור ימניות ודתיות, שמקיימות הופעות סטנדאפ. הוא מפיק ומנחה למשל את המופע זובור בהשתתפות יותר זמרי, יאיר אורבך ואמיר מויאל.
בחודשים האחרונים היה לו חלום להקים מגזין שיפנה לאנשים כמותו. את הכסף הוא הביא מהבית, ומאמין שאפשר להרוויח  בתחום. "זה מגזין שאני למשל רוצה לקרוא אותו", הוא אומר בלי שמץ של צניעות. "את בלייזר אני לא יכול להכניס הביתה. בשביל שאני אקרא על דברים שאני אוהב, מסתבר שאני צריך ליצור את זה. אני והחברים שלי - אנחנו הדתיים הקלאסיים החדשים, כאלה שנוסע לחו"ל אבל לא להשתטח על קברי צדיקים, שיוצאים לאכול במסעדות טובות וכשרות, שקונים גאדג'טים. אנחנו ציבור שמתחיל להבין ולהכיר את הנאות החיים, ועד כה אף אחד לא פנה אלינו".
"לא סתם קראנו למגזין 'קידוש', זה הרי אירוע שקורה בשבת בבוקר אחרי התפילה, מתכנסים כמה חבר'ה, לוקחים ויסקי טוב, מתקשקשים על מכוניות, אופנה, ספורט, מותגים", הוא מסביר. "הציבור הדתי-לאומי הוא שבוי של הפרינט במשך 25 שעות בשבוע, מכניסת השבת ועד יציאתה. אנחנו לא באינטרנט, אנחנו אוהבים לקרוא".
"אף אחד לא בא לאסוף את הכסף מהרצפה"
בחודשים האחרונים קיים רייכרט פגישות עם משרדי פרסום שונים, כדי להציג להם את המגזין המתוכנן. "עשיתי פרזנטציות למשרדי הפרסום הגדולים – מקאן, אדלר, גליקמן ואנחנו בקשר גם עם אחרים. בניגוד לעלוני השבת, אנחנו הראשונים שפונים למפרסמים מחוץ למגזר שמסוגלים לתת מענה לתוכן שאנחנו נותנים", אומר רייכרט. "בגיליון הראשון יבואן התכשיטים פדני מפרסם בעמוד האחרון, וגם טומי הלפיגר, סמסונג, בגיר וזיפ ברשימה. בסך הכל ישנם 11 מפרסמים. לא כל מפרסם אני אשים שם. זה מגזין פרימיום. אני לא יכול לשים ליד פדני את הצידנית של בית אל".
לדבריו, המגזר הדתי-לאומי לא זכה עד כה להתייחסות מיוחדת ולהכרה בכוח הקנייה שלו. "המפרסמים יתחילו להבין ויבינו שהציבור שלנו ראוי להתייחסות שונה, שאנחנו מגזר שעומד בפני עצמו, שיש לו את השיח הפנימי שלו, התרבות שלו. אנחנו קונים רכבים כי בגיל 35 אנחנו נשואים עם 4 ילדים וצריכים מכוניות גדולות יותר. יש לנו כסף להוציא על הנאות -  על מסעדה טובה פה ושם, על טיול, על ספר טוב".
לדבריו, מטרת העל שלו היא להסביר למפרסמים הגדולים שמדובר במגזר שעומד בפני עצמו: "יש כמה מגזינים - 'נשים' ו'מוצ"ש', אבל שם תמצא פרסומות לדירות בהתנחלויות ולמכללות. אני חושב שהמפרסמים מפספסים מיליון בני אדם, אנחנו מגזר גדול ואף אחד לא בא לאסוף את הכסף מהרצפה".
-זו מחשבה קצת נאיבית. אתה מכיר את שוק הפרינט הישראלי. מצבו קשה
"אני בא ליצור משהו שאני מקווה שישנה את השוק. אם לא הצליח לעשות את זה - להסביר למפרסמים את זה שאנחנו מגזר - אני אסגור את המגזין".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    קיבלתי והיה מעניין אבל גם מתנשא לדעתי צריך להיות קצת יותר מעודן כי בכל זאת - בית כנסת (ל"ת)
    מיקי 08/2015/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    המעולות כאן
    בן 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעניות דעתי עינת ברזילי חיבת לכתוב כאן.
    סגור
  • 11.
    באמת?
    קידוש? 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה השם של המגזין, קידוש?
    סגור
  • 10.
    פרסום ראשון
    פרסום ראשון 06/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרסום ראשון
    סגור
  • 9.
    עוד פלופ
    בוני 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עוד מגזין שיסגר. אפשר לחשוב שמגזינים למגזר הדתי לאומי מוכרים משהו. נשים... אותיות... סגולה... כלום ושום דבר, עוד בחור צעיר שחושב שהמציא את הגלגל. חבל על הכסף שלך
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    חבר'ה מה עם קצת הגהה בכתבה שלכם?
    שמוליק 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    "אני בא ליצור משהו שאני מקווה שישנה את השוק. אם לא הצליח לעשות את זה - להסביר למפרסמים את זה שאנחנו מגזר - אני אסגור את המגזין". אם לא הצליח? באמת?
    סגור
  • 7.
    עמית סגל
    אבירם 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עדיף בלעדיו
    סגור
  • 6.
    ספורט
    דתי 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה עם ספורט? יש המון גברים דתיים שספורט הוא חלק מרכזי אצלהם, וכדאי שיהיה לזה גם חלק חשוב במגזין...
    סגור
  • 5.
    הפרינט מת
    נערת שער לשעבר 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תנצב"ה, אבל אני בטוחה שרק טוב יצא מהמגזין הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות יער בסופו של דבר
    סגור
  • 4.
    איך משיגים את העיתון? (ל"ת)
    מיכל 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 3.
    גם להם מכיע
    ג'ק טייטל 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יפה להם !
    סגור
  • 2.
    מוכן להתערב על בקבוק גולד לייבל
    בועז 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    9 2
    העיתון הזה לא מחזיק יותר משנה
    סגור
  • אם אתה גבר
    אושרי 06/2015/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תכתוב את השם המלא שלך ותעמוד מאחורי הדברים. אם אכן העיתון מחזיק יותר משנה הרי שאתה חייב למו"ל בקבוק גולד לייבל
    סגור
  • הבעיה שכולם חושבים כמוך אז לא יהיה מי שיתערב איתך.. :) (ל"ת)
    נכון אבל 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • סליחה
    קידוש 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אנחנו לא מתערבים על בלנדים
    סגור
  • 1.
    סוף סוף
    יעקב שמאי 06/2015/23
    הגב לתגובה זו
    1 5
    איך לא חשבו על זה קודם?????
    סגור