תקשורת ומדיה

הרשות השנייה ערכה שימוע ציבורי על הרישיון לשידורי טלוויזיה וחדשות

השימוע בעל פה הוא חלק מגיבוש הרישיון לשידורי טלוויזיה ושידורי חדשות, כחלק מהמעבר לשיטת הרישיונות. יו"ר המועצה: "צעד ראשון בהסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית"
אלכסנדר כץ | 
הרשות השנייה (צילום לוגו)
ועדת טלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, קיימה היום (יום ג') שימוע ציבורי כחלק מגיבוש הרישיון לשידורי טלוויזיה ושידורי חדשות, כחלק מהמעבר ההדרגתי לשיטת רישיונות לתקופה של 15 שנה. בפני המועצה הופיעו נציגי הזכייניות, חברות החדשות וארגוני היוצרים והמפיקים.
השימוע בעל פה נקבע בהמשך לשימוע מקדים שבכתב ובמסגרתו העבירו כל הגורמים הרלוונטיים את הערותיהם לנוסח הרישיון לשידורי טלוויזיה ונוסח הרישיון לחברת חדשות. בין הגורמים שהופיעו בפני חברי ועדת הטלוויזיה, היו נציגי הזכייניות קשת, רשת וערוץ 10, חברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10, איגוד העורכים, אק"ט, שח"ם, ארגון העיתונאים, אקו"ם, הרשות להגבלים עסקיים, אשכולות ועוד. יו"ר הוועדה היא דורלי אלמגור, וחברים בה אייל מלובן, יוכי פלר, מרה מרו סנבטו וד"ר דליה זליקוביץ'.
לאור הצורך להעניק את הרישיון הראשון במגבלות החוק הקיים, גיבשה הרשות את הנוסח המלא עבור רישיון לשידורי טלוויזיה ועבור רישיון לשידורי חדשות. מדובר בפעימה הראשונה במסגרתה בוצעו ההתאמות הדרושות לשידור ברישיון ובתקופה הקרובה יתקיימו דיונים נוספים בנושאי רוחב מהותיים.
לדברי יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', "בניית הרישיון לשידורי טלוויזיה ולשידורי חדשות הם צעד ראשון ומשמעותי בתהליך ארוך טווח ותקדימי של הסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל ומעבר ממודל של זיכיונות למודל של רישיונות ארוכי טווח. לרישיונות המגובשים בעת זו, משמעויות ארוכות טווח על כלל השחקנים בשוק, בהווה ובעתיד ועל כן ראינו חשיבות רבה במתן במה ובחינה יסודית של עמדותיהם. זהו צעד ראשון בתהליך שמובל על ידי המועצה הנוכחית במסגרתו מבוצעת בחינה יסודית של הכללים ומיקוד רגולציה".
דורלי אלמגור הוסיפה כי "השימוע, על 2 חלקיו, אפשר לגורמים השונים להציג בפני הרשות השנייה את הנושאים המהותיים עבורם כחלק מתהליך משמעותי זה. חלק מהנושאים שעלו יקבלו מענה כבר בנוסח הסופי של הרישיונות וחלקם יידונו בהרחבה בהמשך במסגרת בחינה מקיפה של כללי מועצת הרשות השנייה. הרשות השנייה תוסיף לבחון את הרגולציה הקיימת והתאמתה לקראת מעבר לרישיונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה