תקשורת ומדיה

יונה ויזנטל לעובדי רשות השידור: יכולים לשלם כרגע משכורות – אבל לא דמי הבראה

העורך הראשי ציין כי מצבה של הרשות בכי רע בשל הפסקת גביית האגרה וסירוב האוצר לממן את פעילות הרשות. הכנ"ר דורש 190 מיליון ש' להפעלת הרשות - או שיפנה לביהמ"ש
אלכסנדר כץ |  3
ימים ספורים לפני תשלום משכורות חודש יוני, שלח העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, לפני דקות אחדות (יום ג') מכתב לעובדי הרשות, בו הוא מנסה אמנם להרגיע את הרוחות, בשל המצב אליו נקלעה הרשות והמהלך עצמו להקמת תאגיד שידור ציבורי, אולם מציין כי מצבה של הרשות בכי רע.
"אנו נמצאים בתקופה מורכבת מאוד ובאי ודאות גדולה", כתב ויזנטל בפתח דבריו, "כתוצאה מהפסקת גביית האגרה וסירוב האוצר לממן את פעילות הרשות, הנובעת מביטול האגרה אנו נמצאים במצוקה תזרימית גדולה ביותר, שפוגעת בכל פעילות הרשות. אנו פועלים בכל דרך אפשרית מול האוצר, על מנת שימלא את חובתו ויזרים את הכספים הנחוצים לפעילות הרשות. המצוקה  התזרימית הביאה לכך שלרשות יש כרגע את האפשרות לשלם לעובדים משכורות, אך אין אפשרות לשלם את דמי ההבראה".
לדבריו, "אנו עושים כל מאמץ בכדי לשלכבר בימים הקרובים את דמי ההבראה ולמרות התלות הגדולה באוצר, אני מאמין שנצליח לעשות זאת בהקדם".
כזכור, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול דחיית יישום חוק התאגיד הציבורי החדש וסגירתה של רשות השידור, ב-3 חודשים, אולם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר העריך כי אין מצב שהתאגיד החדש יקום בשנה הקרובה. מנכ"ל האוצר, שי באב"ד הצהיר כי משרדו לא יממן את פעילות הרשות ב-3 החודשים הקרובים, אם לא יחלו פיטורי עובדים ומכירת נכסים ונדל"ן שיממנו את הקמת התאגיד החדש.

צריכים 190 מיליון שקל - מיידית

בהמשך לדבריו של ויזנטל, פנתה היום סגנית כונס הנכסים הרשמי, עו"ד סיגל יעקובי, במכתב למשרדי האוצר והתקשורת. במכתב זה הבהירה יעקובי כי הרשות זקוקה להזרמה בהולה של כ-190 מיליון שקל ל-3 החודשים הקרובים, על מנת להפעיל אותה, כאשר הגירעון אינו מאפשר לשלם חובות לספקים ומשכורות ותנאי סוציאליים לעובדים. "אנו נאלצים להתמודד מדיי יום ביומו עם מכתבי דרישה המתקבלים מספקים שלא קיבלו כספים שמגיעים להם מרשות השידור". 
על פי הכנ"ר, הגירעון של הרשות עומד כעת 76.5 מיליון שקלים, ועל הרשות לקבל עוד 112 מיליון שקלים כדי לכסות את הוצאותיה ב-3 החודשים הקרובים. סכום זה אינו כולל הוצאות על הפקות, שהוקפאו בשלב זה.
במידה וכספים אלו לא יועברו מיידית, עתיד הכנ"ר לפנו כבר מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מתנהל פירוקה של רשות השידור, כדי לקבל הנחיות כיצד להמשיך ולפעול במצב הנוכחי. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יונה???
    גליצנשטיין מהמיחשוב 06/2015/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דמי ההבראה הם חלק מן ההסכמים הקיבוציים במשק, כולל רשות השידור. לעומת זאת - החוזים האיישיים החריגים (והכל יודעים למי הכוונה ובאילו סכומים) החוזים האלה אינם מקודשים, ולא ירדו מהר סיני במתן תורה. ממה נפשך, יונה ויזנטל ושאר מקבלי ההחלטות:- השכירים שעדיין מועסקים, בשכר המצטמצם והולך - ימשיכו לממן את "הטאלנטים" ושאר בעלי הפריבילגיות, שערכם ממילא פוחת והולך?? זה הוגן וצודק??
    סגור
  • מהם דמי ההבראה?
    אזרח 07/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכמה כסף מדובר? כל עובד רשות מקבל?
    סגור
  • נו באמת...
    גליצנשטיין מהמיחשוב 07/2015/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק כמו כל אחד מעובדי המדינה בשירות הציבורי, אם הוא מועסק בהמכם הקיבוצי. אם הוא ארעי המועסק בשובר-תשלום (בדיחה עצובה, לתפרנים בלבד) - לא מקבל דמי הבראה. אם הוא בחוזה מיוחד או חוזה כוכבים - לא מקבל דמי הבראה, שם הוא כבר בריא מעצם החוזה.
    סגור