תקשורת ומדיה

התחקיר שהפך לשיחת היום: "בשל הספק ובגלל שאנו לא בימ"ש - לא פרסמנו שם הדורסת"

כך אומרת אילה חסון לאייס על התחקיר ששידרה אודות חקירת דריסת הנער גל בק וטיוח הפרשה לכאורה. הרשתות החברתיות סוערות. גורם ברשות השידור: לא חשפנו את השם כי חששנו מתסריט עם סוף לא טוב

אלכסנדר כץ |  10
הצעירה הדורסת (צילום צילום מסך הערוץ הראשון)
התחקיר של אילה חסון ויפעת גליק ביומן בערוץ 1, הפך לשיחת היום ומסעיר מאז יום שישי בערב את הרשתות החברתיות. בתחקיר העלו חסון וגליק ספקות לגבי טיב החקירה של אירוע דריסה מלפני עשור, בו נדרס למוות הנער גל בק בן ה-16.  
במהלך התחקיר עלו טענות כי המשטרה טייחה לכאורה את חקירת הדריסה וסגרה את התיק נגד צעירה בת 20 שדרסה את הנער, לאחר חודש וחצי בלבד, לאחר שלא ביקשה לקבל עדויות מהשטח, ומאידך – גבתה עדות שקר מאישה בעלת אמינות מפוקפקת. אחת הסיבות – כך נטען בתחקיר – היו הקשרים הענפים של הוריה, ועורך הדין מהדרג העליון שהם שכרו. אגב, פרקליטת מחוז תל אביב באותה עת הייתה עו"ד רות דוד, שנחקרת בימים אלו בפרשת רונאל פישר.
לצד התחקיר שמעלה סימני שאלה רבים מאד, עולה גם התהייה מדוע בחרו בערוץ 1 לא לפרסם את שם הצעירה הדורסת, כיום אם לפעוט שנשואה לאיש עסקים מתחום המזון, שאביה הוא בכיר בשוק המדיה ואמרה בכירה בחברה ציבורית גדולה.
 
ביומיים האחרונים נחשפו ברשתות החברתיות שמה של הצעירה ושל הוריה, לצד תמונות מדף הפיסיבוק שלה ומחתונתה. בפרסומים ספגה האישה והוריה ביקורת קשה, לצד ביקורת על התנהלות המשטרה בפרשה. מאוחר יותר היום מחקה הצעירה את דף הפייסבוק שלה. כמו כן הוקמה קבוצת פייסבוק בשם לא שוכחים את גל, שקוראת לפתיחת התיק מחדש.

צו איסור פרסום אינו חלק מהסיפור פה, משום שלעולם לא הוצא כזה - כך שעל פניו לאחר שהצעירה שוחררה למעצר ניתן היה לפרסם את שמה. גורם ברשות אמר הבוקר לאייס כי לאור אירועי התקופה האחרונה, חשיפת שמות ברשתות החברתיות, ברשות חששו מתסריט דומה עם סוף לא טוב ולכן ביקשו לשמור את שמה חסוי, וזאת לאחר התלבטויות בנושא.

ההתחלה: ראיון רדיו עם האבא 

הסיפור החל ביום חמישי לפני שבועיים וחצי, אז העלתה חסון לשידור את אביו של גל ז"ל, עודד בק לשידור בתכנית הכל דיבורים ברשת ב'. עוד באותו יום החליטה חסון, המשמשת כמנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, להכין תחקיר נרחב על הפרשה. כבר באותו ערב שודר אייטם על הפרשה בערוץ 1 ובהמשך הצטרפה גליק להכנת התחקיר. לדברי גורמים ברשות, עם תחילת העבודה על הפרשה, לא ידעו חסון וגליק את זהותה של הדורסת, פרט שלא היה ידוע גם להוריו של בק. בהמשך היום כבר נודעו זהותה של הדורסת ושל הוריה.
 
"התחקיר היה ביוזמתי ובעידודי. עבדתי על התחקיר במשך כמעט 3 שבועות בידיעה מוחלטת שמדובר בנהגת הדורסת", אמרה חסון היום לאייס בשיחה עם אייס. "ידעתי בדיוק מי היא ומי אביה, ולמרות זאת ובלי קשר, פעלתי בעוצמה לחשיפת האמת. צירפתי את יפעת גליק בשל העומס הרב שאני נתונה בו, ואנחנו מוצפים בתגובות חסרות תקדים על עוצמתו וחשיבותו של התחקיר. 'יומן' נתן במה ענקית לכתבה ולדיון המשמעותי שבא אחריה, כמו גם לקריאה לפתוח את התיק מחדש".
 
-אז מדוע לא פורסם שמה של הצעירה?
"לא בטוח שכל החלטה שהתקבלה היא מיטבית. בשל אחוז הספק ומכוון שאיננו לא בית משפט, חשבנו שצריך לפרסם את הסיפור באופן הזה, ואנחנו ממשיכים ונמשיך לטפל בסיפור".
-דיברתם עם הדורסת, עם בני משפחתה?
"ניסינו לדבר איתם, אבל קיבלנו טריקות".
-היו איומים בתביעה נגדכם?
"לא היו איומים בתביעה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לא מאוחר לקחת אחריות ותות את המשפחה (ל"ת)
    יוני 07/2015/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    איך אתה ישן בלילה דון שמעון איך ???? (ל"ת)
    גיל 07/2015/13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 5.
    Dreck
    essie 07/2015/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    so many Case like This, for such a small country, NO LAW money is the Law
    סגור
  • 4.
    למה איילה לא מגלה שבעלה מסוכסך עסקית עם אביה של הדורסת? (ל"ת)
    עמיקם א. 07/2015/13
    הגב לתגובה זו
    2 17
    סגור
  • היה עדיף, אבל אם העובדות נכונות זה לא ממש משנה (ל"ת)
    אשה אחת עצבנית 07/2015/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    גם פה הייתה רות דוד
    שוקי משעול 07/2015/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    2015-07-12 ולחשוב שבאותו זמן ממש יולי 2005 אותה פרקליטת מחוז ת"א *** רות דוד *** הורתה לנהל נגדי , שוקי משעול , חקירה כמו לראש ארגון פשע לא פחות ואפילו יותר , הכוללת האזנות סתר אודיו ווידיאו בכל מקום אפשרי און ליין , מעקבים און ליין של עשרות בלשים מיאח"ה .. צילמו אותי ברחוב ובשעה 12 בלילה שופך זבל , חיפושים , בדיקת בנקים , שליחת סוכנים מדיחים כדי לפתות אותי לדבר עבירה .....הפעלת מודיעין ופגישות עם עשרות עובדים שלי כולל עם רפי רותם כדי שימסרו עליי מידע מפליל , ומה לא .....?!! עלות חקירה של למעלה מ 12,000,000 מליוני ש"ח , וזה עוד לא הכל .... עצרו אותי ל 12 יום בתנאים מחפירים ואח"כ מעצר בית ממושך, השעיה , פיטורים ללא זכויות והכל על חשבון הציבור והכל בתיק *** שנתפר לי *** בהזמנתו של איתן רוב מנהל רשות המיסים , שהזמין את החקירה נגדי במטרה למנוע ממני לחשוף את מעשי השחיתות שלו , והתוצאה הגשת כתב אישום פלילי נגדי על קבלת 500 ש"ח במרמה השתתפות המדינה בביטוח הרכב שלי !!? ..... וזה לא הפסיק שם , בסיוע פרקליטים מפרקליטות ת"א ששיבשו את המשפט ושופטים מושחתים גם הרשיעו אותי - קנסו אות
    סגור
  • 2.
    אף מילה ב YNET עד כה. מעניין למה. (ל"ת)
    יהודה 07/2015/12
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד איילה!!! את מספר אחת
    אשת חיל 07/2015/12
    הגב לתגובה זו
    13 1
    בזמן שבערוץ 2 10 וYNET רועדים מהקשר המסחרי לכל משפחות העשירון, דווקא ערוץ 1 האנדרדוג מביא את האמת לחשיפה מלאה. פשוט לראות את הכתבה ולהתקומם.
    סגור
  • רות דוד לא לבד
    דוד 07/2015/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה שרות דוד לא מעורבת יכול לחזק את הדעה שיש עוד כמוהה בפפרקליטות
    סגור
  • כל הפרקליטות הם רות דוד
    יוסי 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש לנו משטרה מושחתת שעושה יד עם פרקליטות מושחתת ובסוף עוד יתברר שגם השופטים מושחתים והאזרחים רות דוד הייתה פרקליטה של אפרים ברכה וצריך לזכור שיש גם עיתונאים מושחתים כמו עדי מאירי שניתנה את אפרים ברכה למרות שהיה מושחת ולכן התאבד ואיבד את הפלאפון שלו כדי שלא יעלו עליו
    סגור