תקשורת ומדיה

כפי שפורסם באייס: מתווה אקוניס אושר - רשות השידור תיסגר ב-31 במארס 2016

עלות ההצעת ההחלטה היא כ-550 מיליון ש' שיגיעו מקיצוץ בכוח האדם ומפינוי מתחם שרונה. כעת יתחיל הליך חקיקה. עוד בהצעה: הרחבת הסמכויות של מנכ"ל התאגיד החדש
אלכסנדר כץ |  1
אופיר אקוניס (צילום דוברות הכנסת)
הממשלה אישרה הבוקר (יום א') את הצעתו של השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, לגבי הרשות. הסעיף המשמעותי ביותר הוא דחיית הקמת התאגיד ל-31 במארס 2016, אז תיסגר רשות השידור הישנה, כפי שפורסם לראשונה באייס.
עיקרי הסעיפים בהצעתו של אקוניס (לצד הקוסמטיקה עליה הוא כל כך התעקש - לקרוא לתאגיד "השידור הציבורי הישראלי"), הם אשרור ביטול אגרת הטלוויזיה החל מ-2015, פינוי מתחם רשות השידור בשרונה, תחילת מו"מ עם העובדים לפרישה מרצון והרחבת סמכויות המנכ"ל הזמני של התאגיד אלדד קובלנץ לקליטת עובדים ואישורי תכנים.
כזכור, החוק חייב את סגירת רשות השידור ב-30 ביוני השנה, אולם אקוניס וראש הממשלה נתניהו דחו ב-3 חודשים את סגירת הרשות, ולהקצאת כ-190 מיליון שקלים להפעלת הרשות בחודשים הקרובים, לצד תחילת מגעים למכירת מתחמי הנדל"ן ופרישת עובדים.
על פי טיוטת חוק השידור הציבורי, העלות התקציבית של הצעת ההחלטה מוערכת ב-550 מיליון שקלים, כאשר לסכום זה לא קיים כאמור מקור תקציבי, ולכן שר האוצר יתמוך בהצעת החוק רק אם יתבצע קיצוץ משמעותי בהיקף כוח האדם ברשות, החל מ-1 באוקטובר, ואם מתחם הרשות יפונה מהקרייה-שרונה ב-1 באוקטובר. 
לדברי אקוניס, "חובתנו להבטיח שידור ציבורי, שמביא לידי ביטוי את כלל הדעות, הגוונים, הזרמים והתרבויות בחברה הישראלית. בחודש האחרון, מאז קבלתי את האחריות על רשות השידור, פעלתי, ביחד עם מנכל משרד התקשורת ובהידברות עם משרד האוצר, למען הבטחת קיומו של שידור ציבורי ישראלי, והחלטת הממשלה שהתקבלה כעת, מבטיחה זאת".
אגודת העיתונאים בירושלים מתנגדת לתזכיר הצעת החוק לפני מתווה אקוניס. היום שלחה האגודה מכתב לעו"ד חגית ברוק, עוזרת ראשית ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, בו ציינה כי "תיקוני החוק המבוקשים סותרים התחייבויות מפורשות, שניתנו בוועדת אלהרר בעת הדיון על חקיקת החוק, אך חמור מכך – הן סותרות הסכמים חתומים". עוד נכתב כי בניגוד לההסכם שנחתם עם ארגוני העובדים ב-30 ביוני, הרי שעל פי תזכיר החוק מדובר כעת פיטורים.
יו"ר האגודה אחיה גינוסר יוצא גם נגד מתן הסמכויות הנרחבות למנכ"ל הזמני של תאגיד השידור, כאשר בתחילה דובר כי מדובר במהלך "שיטפל בנושאים פרוצדורליים". כך יוצא שכעת קובלנט יוכל להעסיק עד 400 עובדים ולבצע התקשרויות לרכישת הפקות חדשות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשות השידור
    מבפנים 07/2015/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבלוף נמשך. לאיש לא אכפת מהעובדים ורק לוטשים עין לנדלן. כנראה יש מי שגוזר קופון שמנמן מפינוי מתחם שרונה
    סגור