תקשורת ומדיה

יוסי, ילד שלי מוצלח: מנכ"ל ערוץ 10 ורשבסקי נבחר לאיש השיווק של חודש יולי

הפסיק לשדר ריאליטי, בחר באקטואליה ודוקו, והתבדל מערוץ 2. שבועיים לאחר שנבחר לאחד המנהלים הטובים עפ"י פורבס, זוכה יוסי ורשבסקי לפרגון גם ע"י איגוד השיווק
אלכסנדר כץ |  2
יוסי ורשבסקי (צילום: אייס) (צילום אייס)
יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי של איגוד השיווק הישראלי, בזכות המהלך למיצוב מחדש של ערוץ 10, ולבידולו מערוץ 2. לאחרונה נבחר ורשבסקי לאחד מ-50 המנהלים המצליחים ביותר על פי מגזין פורבס, לצידם של עוד 2 אישים מתחום התקשורת - מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ, ומנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, יוסי לובטון
ההחלטה לשינוי בערוץ 10 התקבלה מיד לאחר שחזר למנכ"ל את הערוץ, שהיה בשיאו של משבר כלכלי. ההחלטה כללה הפסקה של שידורי ריאליטי, והתמקדמות בשידורי אקטואליה, דרמות ודוקו. בזכות החלטתו של ורשבסקי, בחודשים האחרונים הצליח הערוץ לשנות מגמה, ולרשום רווח חודשי במאזנים, מה שתרם לכניסתם של שותפים חדשים לערוץ - קבוצת RGE, ולהחלטה להעניק לו בחודש יוני האחרון רישיון הפעלה ל-15 שנים. 
המהלך להתמקד בתכנים איכותיים יותר, יצא לפועל באוגוסט 2014 והתבצע ברמת יחסי ציבור וקמפיין פרסומי. קמפיין יחסי הציבור "ערוץ בלי ריאליטי" זכה לתהודה רבה במסגרתו תוקשר השינוי העמוק באופיו של הערוץ - נטישת ז'אנר הראליטי זאת מתוך התובנה שבשל עוצמתן, תכניות ראליטי הן ז'אנר שמשפיע בצורה מהותית על מיצובו של הערוץ ותפיסתו הציבורית. 
לדברי איגוד השיווק, לקמפיין היח"צ של ערוץ 10 היו 2 שלבים: הראשון - הודעה פומבית ועקרונית מצד ערוץ 10 שהוא חדל מהפקה ושידור של תכניות ראליטי. השלב השני - ויתור פומבי על הזכויות של ערוץ 10 להפיק ולשדר את הישרדות (דווקא לאחר התנהלות משפטית מול 'רשת', א"כ) והיפה והחנון, 2 תכניות ראליטי מצליחות שהיו מזוהות עם הערוץ. 
במישור נוסף התנהל קמפיין פרסום "יש דברים חשובים יותר מטלוויזיה" שכלל 8 תשדירי טלוויזיה, המרכזי בהם הציג את התפיסה הציבורית והערכית שערוץ 10 אימץ ביחס לעשייה הטלוויזיונית, לצד 7 תשדירים נוספים עם דמויות מרכזיות מהערוץ. התשדירים נועדו להבהיר את החיוניות של הטלוויזיה ככלי שינוי ושיפור החיים בישראל ומצד שני העביר מסר של מודעות עצמית והכרה בסוגיות חברתיות בישראל. המטרה הייתה להבהיר שערוץ 10 חותר לספק ערך מוסף מעבר לבידור ואסקפיזם.
מהודעת האיגוד עולה עוד כי ברמת התוצאות, המהלך נחל הצלחה כששינה את תדמית הערוץ בקרב הציבור ונתח השוק צמח למרות השינוי הדרמטי בהיקף ההשקעה בתוכן. היקף ההוצאה על תכניות ירד בכ-40% אך נתוני הצפייה ונתח השוק שומרו. לדברי האיגוד, המהדורה המרכזית של הערוץ רשמה התחזקות משמעותית מבחינת הרייטינג ובחציון הראשון של 2015 עמד על 10.8% מול 9.9% בחציון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תותח ב PR. כולם מחפשים פה עבודה. ברור שפרידמן לא מת עליו יותר.
    עובד מעשר 08/2015/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אנחנו בדרך להתרסקות
    סגור
  • 1.
    פשוט תותח ! (ל"ת)
    עובדי הערוץ 08/2015/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור