תקשורת ומדיה

למרות פרשת ההטרדות: 'הפלס' מפגיז בסקר TGI החרדי - עם זינוק מדהים בחשיפה

חרם מודעות, חקירת משטרה ומעצר פעילים – כל אלה רק מחזקים את הפלס שנוגס בפער מיתד נאמן, ויוצא נגד משרדי הפרסום. המבשר והמודיע בפורמה טובה. ובגזרת הרדיו: קול חי משחזר את ההישג מה-TGI הכללי
אלכסנדר כץ |  6
TGI חרדי (צילום אילוסטרציה)
סקר TGI החרדי שמתפרסם היום (יום ה') מספק כמה דרמות מטורפות, כפי שהוא עושה כמעט בכל חציון. גם הפעם במוקד נמצא עיתון הפלס במלחמתו הבלתי מתפשרת ביתד נאמן, והמלחמה בין תחנות הרדיו החרדיות קול חי הוותיקה וקול ברמה הצעירה יותר.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ- 30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין יולי 2014 ליוני 2015 בהשוואה לינואר עד דצמבר 2014.
 

הפלס נוגס בפער מיתד נאמן

 
ולמספרים: 'יתד נאמן', המזוהה עם הזרם הליטאי, נחלש בסקר הנוכחי לחשיפה השלילית ביותר שלו מאז תחילת המדידה - 19.2% מול 20.4% בסקר הקודם לפני חצי שנה, אז זו הייתה דווקא התחזקות ביחס לסקר לפני שנה. להזכירכם – החשיפה לעיתון עמדה על 36.8% לפני שנתיים, 41% לפני שנתיים וחצי, ו-43% לפני 3 שנים.
ומדוע החשיפה לעיתון הכי חזק במגזר נחתכה ב-45% בתוך 3 שנים? הקמתו באותה עת של עיתון הפלס המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, שסובל מאז מחרם מודעות במגזר החרדי, אבל תחושת הנרדפות הצליחה רק להגדיל את החשיפה אליו. למרות פרשת המעצרים של מקורבי הפלס בשל הטרדתם של בכירים בעולם הפרסום והחברות המסחריות – תופעה שנחשפה לראשונה באייס – העיתון מתחזק ומתחזק. בסקר הנוכחי החשיפה עליו עמדה על 15.4%, מול 11.9% בסקר הקודם, 11% לפני שנה, ו-9.9% בפעם הראשונה שנדגם - לפני שנה וחצי. למעשה, הפער בין 2 העיתונים היריבים עומד כעת על 3.8% בלבד, מול 8.5% לפני חצי שנה.


עיתון המודיע המזוהה עם קהילת גור, ממשיך לרשום התחזקות והחשיפה אליו עומדת על 17.9%, מול 16.6% בסקר הקודם ו-15.6% לפני שנה. גם בהמבשר, עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, יכולים להיות מרוצים. החשיפה לעיתון שהפצתו החלה לפני 6 שנים, זינקה בתוך שנה מ-8.3% ל-12.1%, שבסקר לפני חצי היא עמדה על 10.7%.
גם בגזרת החינמונים, הפער בין 2 הצ'ילבות מצטמצם, אם כי הפער עדיין גדול במיוחד. החשיפה לחינמון של יתד נאמן שמחולק ביום שלישי עומד על 57.4%, ירידה קלה מ-57.9% לפני חצי שנה. החינמון של הפלס שמחולק ביום שישי, זוכה לחשיפה של 18.6%, התחזקות ביחס ל-16.7% שרשם בסקר האחרון.
ומה קורה עם עיתוני סוף השבוע? משפחה ממשיך להוביל, אבל יורד מ-19.5% ל-16.8%. יתד נאמן נחלש קלות ל-16.4%, המודיע עם 16.2%, המבשר עם חשיפה של 9.9% (והתחזקות מ-8.4% לפני חצי שנה), בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, נחלש מ-8.3% ל-7.2%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, מאוזן עם 4.6%, ושעה טובה שנחתך מ-2.5% ל-1.8%.
מגזין קטיפה נשאר עם אותו נתון חשיפה של הסקר האחרון ועומד על 12.4%, הירחון זמן נחלש קלות מ-19.6% ל-18.6%, וטעימות התחזק מ-6.8% ל-8.7%.
לראשונה נשלם מהפך בגזרת המקומונים. רק לפני שנה הפער בין קו עיתונות דתית למרכז העניינים עמד על יותר מ-5%, ועכשיו מרכז העניינים עקף עם חשיפה של 28.2% (מול 25.3% לפני חצי שנה ו-20.2% לפני שנה), בעוד שקן עיתונות דתית רשם חשיפה של 27.8%, התחזקות גם כן (מ-26.6% לפני חצי שנה, ו-25.3% לפני שנה).
 

הפלס: משרדי הפרסום החרדיים פוגעים באינטרס של הלקוחות שלהם

 
במערכת הפלס אומרים כי "הנתונים מדברים בעד עצמם. האחוזים הגבוהים מצביעים על עליה עקבית ומדהימה בשיעורי החשיפה, וממחישים בצורה חד-משמעית כי משרדי הפרסום החרדיים הממליצים ללקוחותיהם להחרים את העיתון, פועלים משיקולים בלתי עניינים, פוגעים באינטרס של הלקוחות ובוגדים בשליחותם המקצועית".

 
משרדי הפלס בירושלים (צילום: אלכסנדר כץ)
העיתון טוען כי "ההישג בולט במיוחד לנוכח העובדה כי מאז הקמתו סובל ביטאון עולם התורה מהתנכלות חסרת-תקדים, שורה של פעולות יזומות ומתוכננות שנועדו לשבש באלימות את סדרי ההדפסה וההפצה של העיתון, כולל ניסיונות להטלת 'חרמות' מתוך מאמצים כבדים שנועדו להניא מפרסמים פוטנציאליים ליהנות מהפוטנציאל השיווקי של העיתון. המתקפה הגיעה לשיאה בדצמבר 2012 כאשר 2 צעירים נשלחו לתקוף את עורך הפלס ופצעו אותו באכזריות. אחד התוקפים שנתפס, הואשם בתקיפה בנסיבות מחמירות ונגזר עליו מאסר בפועל".
"המאבק מנוהל באופן רשמי וחזיתי על ידי יתד נאמןהחושש מפני ההישגים המרשימים של העיתון, ההולך ותופס את מקומו בציבור החרדי ובציבור הליטאי בפרט. העיתון יתד נאמן פרסם ללא בושה מעל דפיו הודעה רשמית הקוראת לפגיעה בעיתון הפלס, הכוללת פניה מפורשת לנאמניו כי יתקשרו למפרסמים ויאמרו להם שלא לפרסם בעיתון – תופעה חריגה בכל קנה מידה במשק הישראלי ובעולם המדיה בפרט".


סיפורו של מהפך רדיופוני

 
וכעת הגענו לדרמה המרכזית השנייה של TGI, והיא האזנה לרדיו החרדי. הנתון הדרמתי בסקר TGI הכללי על כך שקול חי עקפה את קול ברמה, זוכה לחיזוק גם בפריזמה החרדית גרידא. גם בסקר זה תחנת קול חי סוגרת את הפער ורושמת 28.6% מול 24.8% בסקר הקודם ו-22.9% לפני שנה.
החשיפה לקול ברמה עומדת על 2 עשיריות פחות מזו של קול חי, ואפשר לומר שהיא בטווח הטעות הסטטיסטית, ואולם הפער בין 2 התחנות לפני חצי שנה – 3.2% נמחק. לזכותה של קול ברמה אפשר לומר כי גם בסקר זה היא עלתה בחשיפה ל-28.4%, מול 27.1% לפני חצי שנה ו-26.4% בקיץ שעבר.


 מהפך (צילום: אלכסנדר כץ)
מנכ"ל קול חי, אבי רוזן, מסר: "בעזרת השם, תחנת קול חי מובילה וקובעת סדר יום במגזר החרדי והדתי, זאת הודות לצוות המוביל והמקצועי של התחנה ומאזינינו הנאמנים. נמשיך לייצר תקשורת איכותית וחסרת פשרות".
למרות הפסד הבכורה, בקול ברמה רואים נקודה חיובית. "קול ברמה מברך על תוצאות הסקר המראות על המשך התחזקות ועלייה במגזר החרדי, תוצאה של עבודה עיתונאית מקצועית בלתי תלויה, תוך חיבור  בלתי אמצעי לקהילה החרדית על כל גווניה ורבניה", כדברי התגובה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אנשי שס לא מתראינים בקול ברמה
    יוני 09/2015/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך זה גרם לנדידה של האנשים שעזבו את קול ברמה גם המעבר של אבי מימרן הוסיף לנתונים ותוכנית הבוקר של מדברים עם בצלאל קהן ודוד חכם הורידה את האזנה לתחנה של מפלגת יחד
    סגור
  • 4.
    תגובה ל"אחד שיודע"
    מרדכי 09/2015/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לזה אתה קורא "אחד שיודע", מזה אצלך לא יודע? אתה מדבר שטויות, תעקוב אחרי הסקר , ואחר כך תדבר. מאז ומעולם היה סיקור נפרד ליום שלישי, ולשאר ימות השבוע. ואכן לפני כ3 שנים היה ל"דתי נאמן" בימות השבוע 43%, והיום?????.....
    סגור
  • 3.
    משרדי הפרסום מקבלים עמלות גדולות מעיתון
    שירה 09/2015/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובתנאי שיחרים ולא יפרסם בעיתון יריב זה כנראה מה שקורה גם במגזר החרדי שמשרדי הפרסום מטעים את הלקוחות ולא חושפים את המוצרים למקסימום חשיפה.
    סגור
  • 2.
    אני רואה את עיתון הפלס כל יום שישי בירושלים
    נתי 09/2015/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להערכתי זהו עיתון מושקע עם תוכן איכותי. אני מבין שהוא מייצג את האליטה של הליטאים. מדהים שהאוכלוסיה החרדית עם 4 עיתונים יומיים וכל חוג קורא רק את העיתון שלו.
    סגור
  • 1.
    עריכה מגמתית של נתונים
    אחד שיודע 09/2015/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יתד נאמן הוא העיתון החזק ביותר במגזר החרדי. 19.2% ביום חול ו-16.4% בסוף שבוע (כמעט שווה למשפחה). זה הנתון העיקרי. העיוות שמוצג בכתבה כאילו נחתכו המספרים של העיתון ב-45% נעוץ בחוסר הבנה של המדיה והסקר. לפני שנתיים פורסם הסקר כשנתוני יתד נאמן מבוססים על נתוני יום שלישי. אז יתד נאמן הראה את כוחו עם 41% ו43%. אולם בעקבות טענות של שאר העיתונים העיתון החל להמדד מאמצע 2013 לפי המהדורה הרגילה שלו ביום חול והתוצאות צנחו בהתאם. לעיתון חשיפה של 24%-20% ביום חול כך היה מאז ומעולם. אין שום ירידה בכוחו. בנוסף יש לתמוה על עורך הכתבה שלקח רק תגובה אינטרסנטית מעיתון הפלס ולא נתן במה לצד השני להגיב
    סגור
  • סיקור הוגן
    אלי 09/2015/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף יש אחד שמסקר בצורה הוגנת את שני הפלגים, ובאמת מחמיא למי שמגיע, לאחר העוולות החוזרות ונשנות אצל אחרים.
    סגור