תקשורת ומדיה

בין זוכי פרס מפקד גל"צ: יעל דן והתכניות 'יהיה בסדר' ו'האוניברסיטה המשודרת'

יונה לייבזון תקבל את הפרס ותעזוב ל'חדשות 2'. עוד בין הזוכים: הכתבה 'מהאולטרסאונד לבקו"ם', פרס ביכורים לתכנית 'אמא'לה, אני פמיניסטית' וציון לשבח ל'זאת המנגינה שלנו'
אלכסנדר כץ |  1
גל"צ (צילום: אייס) (צילום אייס)
מפקד גל"צ פרסם לפני שעה קלה (יום א') את הזוכים בפרס מפקד גל"צ לשנה החולפת. פרס זה ניתן השנה ל-6 תוכניות שבלטו והצטיינו. התחרות מתקיימת מאז שנת 1980, והשנה בחבר השופטים ישבו האלופה במיל' אורנה ברביבאי, אודי סגל מחדשות 2 וצביקה ארן - מנהל 'מיזם 929 - תנ"ך ביחד'.
במהלך השנים זכו בפרס המפקד, בין השאר, גידי גוב ואורי אורבך ז"ל על תכניתם 'המילה האחרונה', רזי ברקאי, אביגדור קהלני, התכנית 'קולה של אמא', התכנית 'עוד מעט נהפוך לשיר' וכן מפקד גלי צה"ל הנוכחי ירון דקל שזכה בעבר פעמיים בפרס.
התכניות הזוכות השנה הן: יהיה בסדר - מדריך להישרדות בג'ונגל החברתי ישראלי בהגשת אביב לביא, לינוי בר גפן ויונה לייבזון, שעוזבת ל'חדשות 2'. את התכנית עורכות תמר אמיר, יובל עומר ונטלי מתוקו, ומפיקות עפרי לוז, נועה באום ואור לוי. התכנית עוסקת בעוולות שנעשות לאזרח הקטן.
זוכה נוספת היא האוניברסיטה המשודרת החדשה בהגשת קובי מידן, בן שני וד"ר ליעד מודריק. העורכת הראשית שלה היא מאיה להט-קרמן, עורכים ליאור פרידמן ואורן הוברמן, מפיקה ראשית גאיה עופר, תחקיר והפקה על ידי עלמה רותם, ניב ורובל, דרור שדות, נדב הלפרין ואביגיל קוש, ועורכת דיגיטל נגה קליין. מדובר על שדרוג של התכנית היומית שהחלה עוד ב-1977, ולפני שנה עברה מתיחת פנים שזכתה בזמנו גם לביקורת בין כותלי התחנה.
התכנית עושים צהריים עם יעל דן בהגשתה של העיתונאית הוותיקה, זוכה אף היא בפרס מפקד גל"צ. את התכנית עורכת נורית לויליכט לחיאני, מפיקות נטע קינד לרר, נינה בסר אילן ורינת גחמן, וטכנאי ראשי אדר ענקי. התכנית מסקרת את אירועי היום, אבל גם משדרת תחקירים. בחודשים האחרונים קוצרה התכנית משעתיים לשעה, מה שעורר מרמור בתוך התחנה.
הכתבה 'מהאולטרסאונד לבקו"ם' ששודרה במסגרת יום הזיכרון בתשדיר על הזיכרון, זכתה אף היא בפרס. את הכתבה קריינו אורלי יניב ויונה אליאן. השתתפו עליזה ארז, מנואלה דבירי, חגית ריין וד"ר חנה מן שלוי. על הכתבה היו אחראים נועם איפן ועפרי לוז, שעסקה בתחושות ובדילמות של אמהות לבנים במדינה, מהרגע שבו האם יודעת שהיא נושאת בן ברחמה ועד לגיוסו ושירותו בצה"ל.
אחד מהפרסים מוענק בקטגוריה ייחודית של "פרס ביכורים" לתכנית בה רק חיילים היו מעורבים בהכנתה ובשידורה. השנה הפרס הוענק לתכנית אמא'לה, אני פמיניסטית - תכנית מיוחדת ליום האישה שבה תמר עמית יוסף נוסעת יחד עם אמה, השחקנית יעל עמית, לדבר עם 5 נשים מרתקות וחזקות - בילי מוסקונה לרמן, אורטל בן דיין, מלכה פיוטרקובסקי, שלומית הברון ונגה כהן.
בפרס "ציון לשבח" זכתה זאת המנגינה שלנו - יום שידורים מיוחד לזכר חללי צוק איתן בעריכתה של דלית עופר. במשדר שנמשך 10 שעות רצופות ושודר במקביל בגל"צ ובגלגלצ, משפחות הנופלים סיפרו על יקירם ובחרו שיר שהנופל אהב במיוחד.
מפקד התחנה ירון דקל מסר כי "גם השנה ניתן לראות את הפסיפס המיוחד שבגל"צ, זוכים מתחומים שונים, בהם האוניברסיטה המשודרת ויהיה בסדר וזוכה ותיקה וראויה כיעל דן לצד תמר עמית יוסף, חיילת צעירה. אנחנו כאן כדי להמשיך ולקיים רדיו ציבורי, ישראלי חזק ומשפיע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוזר, התחנה הזאת עוד קיימת?? (ל"ת)
    חייל 09/2015/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור