תקשורת ומדיה

לאחר שהורשע בפלילים: האם ג'קי בן זקן יחויב לוותר על הבעלות על רדיו ירושלים?

הרשות ה-2 תפנה ליועמ"ש כדי שיקבע אם יש קלון בעבירות בהן הורשע בן זקן, מה שעשוי למנוע ממנו לכאורה להחזיק בתחנה. ומה דווקא עשוי לעמוד דווקא לזכותו של בן זקן?
אלכסנדר כץ | 
הרשעתו של ג'קי בן זקן בפלילים עשויה להשפיע זהות הבעלים של תחנת הרדיו שבבעלותו. לאייס נודע כי הרשות השנייה תפנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון האם יש קלון בהרשעתו של בן זקן מה שיחייב אותו להיפטר מאחזקותיו בתחנה האזורית רדיו ירושלים.
הבוקר (יום א') הורשע בן זקן, לשעבר בעל השליטה במנופים פיננסים, בהרצת מניות החברה. בן זקן הורשע יחד עם פעיל שוק ההון איתן אלדר. בקרוב בית המשפט גם יגזור את דינו של בן זקן, שהעבירות בהן הורשע – הרצת מניות וקשירת קשת לביצוע פשע, עשויות לשלוח אותו למאסר. בעוד כחודש יוקרא גזר הדין בתיק זה, ואז הוא צפוי יהיה להגיש ערעור לעליון, הליך שיימשך עוד מספר חודשים.
למרות ההרשעה, טרם נקבע האם במעשיו של בן זקן יש קלון, מה שעשוי למנוע מהמשך החזקת תחנת רדיו ירושלים הפועלת תחת פיקוחה של הרשות השנייה. סעיף 41 א' לחוק הרשות השנייה קובע כי במכרז לקבל רישיון יכול לגשת אדם ש"לא הורשע בעבירה שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון, ואם הוא תאגיד - מנהלו או אדם שהוא בעל עניין בתאגיד, לא הורשע כאמור".
ברשות השנייה מפרשים את הסעיף זה - הנוגע לאדם הניגש לקבלת רישיון, גם כאדם המחזיק כבר ברישיון, אולם נקודה זו ניתנת לפרשנות משפטית מה שעשוי להוביל את הצדדים לבית המשפט.
 

אז מי מחזיק בתחנה - בן זקן או 'רדיו הבירה'?


ברישיון ב-2008 זכתה קבוצת רדיו הבירה בראשה עמד בן זקן, ובה היו חברים משרד הפרסום אדלר חומסקי, רשת בתי הקפה ארומה ישראל, המפיק והסוכן שי נשר, וחברת לוגיה. בתום הליך הרישיון ולאחר מכן הליך משפטי לא קצר, נקבע כי רדיו הבירה היא זו שזוכה ברישיון על פני החברה שהפעילה עד אז את התחנה - קבוצת שידורי זהב.
בתחילה החזיק בן זקן 51% ממניות התחנה, אולם בהמשך רכש את שאר הבעלות וכיום הוא מחזיק ב-100% מהתחנה, באמצעות 2 חברות - 'ג'קי בן זק יזום ופיתוח בע"מ', וחברה בת 'מכרז ירושלים 2007 בע"מ'. ועדיין, היישות המשפטית המחזיקה בתחנה היא חברת רדיו הבירה שותפות מוגלת, ולא בן זקן עצמו, עוד סעיף שעשוי לעמוד לזכותו של בן זקן כאשר תגיע דרישת הרשות השנייה ממנו להיפטר ממניותיו בתחנה. 
ההרשעה היום טורפת את הקלפים מבחינתה של הרשות השנייה, שקוראת בעיון את הידיעות בנוגע להחלטות ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגה שהודיעו כי הוא יודח מתפקידיו (כחבר התאחדות נוכח היותו הבעלים של קבוצת מ.ס. אשדוד, א"כ) ברגע שפסק הדין יהיה חלוט, דהיינו לאחר שניתן גזר דין והוגשו ערעורים. הנהלת הרשות והייעוץ המשפטי שלה החלו בבדיקת הנושא, וגורמים ברשות טוענים כי ייתכן שעוד לפני גזר הדין, תהיה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה שייקבע האם מדובר בעבירה עם קלון.
ברשות השנייה לא התקבלה תגובה. מרדיו ירושלים נמסר: "מיד לאחר הקראת גזר הדין צפוי להיות מוגש ערעור לעליון, וברגע שיהיה גזר דין חלוט על ידי כל הערכאות, יהיה על מה לדבר. כרגע זה מוקדם מדי". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה