מדיה

תחנת הרדיו האינטרנטית Voice Of Israel נסגרה; 30 עובדים פוטרו ולא קיבלו שכר

אחרי שנת פעילות, תחנת הרדיו שביקשה להציג לעולם את הפנים היפות של ישראל, נקלעה לקשיים בגיוס תורמים והכנסות מתשלום עבור תוכן, וסגרה את שעריה
אלכסנדר כץ |  2
Voice of Israel (צילום צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק)
תחנת Voice Of Israel סגרה את שעריה לפני שבועיים. לאייס נודע כי 32 עובדי תחנת הרדיו האינטרנטית פוטרו וטרם קיבלו את משכורת חודש יולי. בימים הקרובים אמורים העובדים לקבל  את משכורת אוגוסט, אולם גם היא בסימן שאלה.
הסימנים למצבה הכלכלי הרעוע של התחנה הופיעו כבר לפני מספר חודשים, כאשר במועד תשלום המשכורות הודיע מנכ"ל התחנה גלן לדאו כי אין באפשרותו להעביר בשלב זה כספים לעובדים. שבועיים לאחר מכן הועברו המשכורות. לפני כשבועיים כינס לדאו את העובדים והודיע להם על סגירתה. "היה במפגש הזה הרבה כעס", אומר גורם בתחנה בשיחה עם אייס. "צעקו עליו מדוע לא שולמו משכורות, מדוע ההנהלה מתנהלת בצורה כזו".

יום למחרת המפגש הופיעה באתר האינטרנט של התחנה הודעה בה נכתב כי "בשל קשיים, נאלצנו להפסיק זמנית את העברת השידורים. אנחנו עושים כל מה שניתן כדי לחדש את השידורים". לפני כשבוע ספק הציוד האלקטרוני הגיע למקום ולקח בחזרה את הציוד לאחר שגם הוא לא קיבל עליו תשלום. בהמשך, לאחר לחצם של עובדי התחנה, הם גם קיבלו מכתבי פיטורים, מה שמאפשר להם לפנות לביטוח הלאומי. לדברי גורמים, התחנה הכריזה על פשיטת רגל.


סרטון על תחנת Voice Of Israel

Listen to the people land and nation of Israel on Voice of Israel! News and talk radio from the Holy Land straight to you.

Posted by Voice of Israel on Monday, August 17, 2015

  
Voice Of Israel הוקמה לפני כשנה על ידי יזמים מפלורידה, ואחד ממנהליה הוא דניאל סימן, מי שהיה בעבר ראש לשכת העיתונות הממשלתית. לדאו הוא כאמור המנכ"ל. היא שכרה את משרדיה מחברת המדפיס הממשלתי ושידרה ממתחם רובע המדיה JVP בירושלים.
התחנה שידרה חדשות סביב השעון בשפה האנגלית והתמקדה גם בהצגתה של ישראל מעבר לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולמעשה הצגת מעלותיה, בין היתר בתחום הטכנולוגי, היותה מעצמת סייבר, התיירות והנופים שבה, הכלכלה ועוד. אחד ממגישי התחנה הוא ח"כ לשעבר דב ליפמן מיש עתיד, שרק במארס האחרון סיים קדנציה קצרה בת שנתיים בכנסת.  
Voice Of Israel פעלה בעזרת תרומות של נדבנים יהודים-אמריקאים, והסתמכה גם על חומת תשלום - בין 5.90 דולר לחודש ועד 59 דולר לשנה. גורם נוסף בתחנה מציין כי כמה מאות לקוחות שילמו עבור מינוי לתחנה, והוסיף כי תורמים עליהם התבססה פעילות התחנה, הפסיקו בשלב מסוים להעביר כספים, מה שהוביל להפסדים ובתקופה האחרונה לחובות לספקים ולעובדים.
לאחרונה ניסו אנשי התחנה להשיג תמיכה מצד גורמים שונים. בין היתר פנתה אחת ממגישות התחנה ישירות אל ראש לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן, שכבול באפשרותו לעזור לה. "כל מיזם מהסוג הזה שעוסק בהסברה הישראלית הוא מבורך", אומר חן לאייס. "אנחנו מנסים לתמוך כמה שאפשר, אבל לא יכולים לתמוך כלכלית או לרתום תורמים כי אין זה מתפקידנו. המיזם הזה בהחלט חשוב, מקצועי וסייע לשיפור תדמיתה של ישראל".

את תגובתו של דניאל סימן לא ניתן היה להשיג. גלן לדאו אמר: "זה לא זמן נוח לדבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בקיצור דיברו לעצמם. תחנה ללא מאזינים.
    אלון 08/09/2015 23:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עצוב. עצוב מה שקורה לענף התקשורת.
    סגור
  • 1.
    שיעורי בית
    oferdesade 08/09/2015 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כמות בלתי אפשרית של תחנות רדיו אינטרנטית והרבה מהם מצליחים להתקיים בלי שאיז נדבן יהודי יצבע אותם בצבעי פוליטיקה שנוחה לו אבל גורמת למאזינים לברוח. אם המוצר טוב, אפשר למצוא מימון גם בלי חומת תשלום. אבל אם פונים ליהודים בחו"ל - אל תתפלאו אם הם לא מוכנים לשלם עבור משהו שהם לא רואים את השם שלהם ממוסמר לקירותיו לדורי דורות. ובטח שלא אם משיהו מעז להטיל ספק באמונות שלהם.
    סגור