תקשורת ומדיה

בצל פרשת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה: אבירם זינו צפוי לעזוב את מעריב

כתב המשפט של מעריב יצא לחופשה בתשלום עם היוודע דבר התלונה שהגיש נגד ברכה ז"ל למח"ש, ועל פי גורמים, כבר בשבועות הקרובים יסיים דרכו בעיתון
אלכסנדר כץ |  5
אבירם זינו (צילום מתוך דף הפייסבוק של אבירם זינו)
האם פרשת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה וחשיפת מקורות לכאורה למח"ש, תוביל לעזיבתו של אבירם זינו את מעריב? לאייס נודע כי כתב המשפט של העיתון צפוי לסיים את דרכו בעיתון כבר בשבועות הקרובים, ועל פי גורמים, הוא לא יחזור מהחופשה אליה הוצא.  
זינו החל לעבוד במעריב לפני כשנה באותו תפקיד אותו מילא לפני כעשור באתר ynet. בין לבין הוא ביצע גיחה לעולם הייעוץ התקשורתי, כשעזב את האתר מבית ידיעות אחרונות לטובת משרת דובר מפלגת צדק חברתי של ארקדי גאידמק. בהמשך עבד אצל מוטי מורל כמנהל המחלקה המשפטית. 
שמו של זינו עלה לתודעה לאחר התאבדותו של ברכה לפני כחודשיים וחצי. נגד זינו נטען כי חשף את ברכה כמקור משום שזעם על מידע מוטעה שהעביר לו ברכה לכאורה אודות חקירה נגד התנהלותה שרה נתניהו במעון ראש הממשלה. בעקבות כך, פנה זינו למחלקה לחקירות שוטרים וחשף התכתבויות בינו לבין ברכה באפליקציית הוואטסאפ. בהמשך הושמעו קריאות להביא את זינו לדיון בעניינו בפני בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, אולם תלונה שוגשה נגדו נגנזה בסופו של דבר.
 
גורמים במעריב מעריכים כי התנהלותו של זינו לא גרמה לנחת בתוך העיתון, וגם ההתנהלות התקשורתית לא הורידה את גובה הלהבות בפרשה. למשל בשבת שודרה כתבה של יוסי מזרחי בחדשות השבת בערוץ 2 בו עומת זינו עם הטענות נגדו.

מאז שפורסמו פרטים על העברת המידע על ברכה למח"ש על ידי זינו, חדל זינו לכתוב עבור העיתון, אולם הוא עדיין מקבל שכר מלא למרות שאינו עובד קבוע אלא פרילנס של מעריב.
את תגובותיהם של מעריב ושל אבירם זינו לא ניתן היה להשיג. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עיתונאי שמבזה את מקצוע העיתונות
    עיתונאי קטן ושפל 09/2015/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ראיתי את הכתבה והתביישתי עבור העיתונאים שהאיש הזה הוא חלק מהם
    סגור
  • 3.
    ברכה היה מושחת ולכן התאבד
    ירושלמי ציני 09/2015/17
    הגב לתגובה זו
    1 5
    העלים את הפלאפון שלו כדי שלא יגלו כמה היה מושחת היה חבר של עדי מאירי מרשת ב שכל הזמן הגנה עליו שהוא צדיק גם כאשר יואב יצחק חשף את השחיתויות של ברכה אם הוא צדיק כמו שכינתה אותו מאירי הוא לא היה צריך להתאבד ולהעלים את הנייד שלו ולגרום סבל למשפחה שלו. סוף גנב לתליה
    סגור
  • 2.
    לא עיתונאי אבל לא אשם בהתאבדות (ל"ת)
    אברי 09/2015/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    קארמה איז אה ביץ', לעולם הדם של ברכה יהיו על ידייך.
    מה חשב 09/2015/17
    הגב לתגובה זו
    8 4
    ואל תספר סיפורים, גועל נפש ..תעשה עם עצמך חשבון נפש ביום כיפור, וכל חייך תקדיש רק למעשים טובים כי את הרע עשית בשביל כל החיים. לעולם לא מאוחר לתקן את העוול לפחות כלפי עצמך ומצפונך אם נישאר לך דבר כזה ביכלל.
    סגור
  • שום קארמה ושום שיט
    אייל 09/2015/17
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אסור להאשים אותו בהתאבדות ברכה ז"ל. הוא נהג בצורה לא עיתוןנאית ולא אתית, אבל ברכה נטל את חייו בידיו
    סגור