תקשורת ומדיה

רשות השידור תעבור למתחם ש-ynet יפנה במזרח ת"א; המבקר יבדוק את העסקה?

הכנ"ר צפוי לסגור עם 'אמות' על העברת מתחם הרשות מהקריה לרחוב קרמנצקי, למשרדים בשטח 1,500 מ"ר בו שוכן ynet. באומ"ץ פנו ליועמ"ש בטענה ל"מכרז תפור"
אלכסנדר כץ |  6
מערכת ynet (צילום לע"מ)
רשות השידור צפויה בתקופה הקרובה לחתום על הסכם להעברת אולפני ומשרדי ערוץ 1 וקול ישראל ממתחם שרונה בקריה בתל אביב, לבניין משרדים בשכונת ביצרון. בבניין זה שוכנת מערכת ynet שצפויה בתחילת 2016 לעבור לראשון לציון, לבניין שיאחד את כל זרועות קבוצת ידיעות אחרונות. כבר הבוקר (יום א') הוגשה פנייה למבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, לבדוק את פרטי העסקה, לאחר שהוא כבר פתח בהליך קדם-בדיקה לבחינת הליך פירוקה של רשות השידור. 
במסגרת חוק השידור הציבורי החדש, אמורה הרשות להודיע לאוצר עד תחילת דצמבר על הלוקיישן החדש אליו היא תעבור, וזאת על מנת לשחרר את השטח בקריה למכירה שתממן את פירוק רשות השידור והקמת התאגיד החדש. ברשות קיימו מגעים עם גופים שונים, להעברת האולפנים והמשרדים, הן של הטלוויזיה והן של הרדיו. הלוקיישנים האפשריים היו בין היתר מתחם הטלוויזיה החינוכית ברמת אביב, אולפני ברודקאסט בחולון ואולפן מזמור הפקות, שלדברי הבעלים דניאל לנקרי, אופציה זו ירדה לחלוטין מן הפרק.


מתחם רשות השידור בקריה בתל אביב
ynet צפוי לעזוב את הבניין שבבעלות חברת אמות ברחוב יונה קרמנצקי 6 פינת יוסף בוקסנבאום, בחודש פברואר 2016. השטח המדובר כולל 2 קומות בות 750 מ"ר כל אחת, ובסך הכל 1,500 מ"ר שאמורים לשמש את אולפני הטלוויזיה של ערוץ 1 והרדיו של קול ישראל.
הבוקר פנה אריה אבנרי, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, למבקר המדינה שפירא, בו ביקש לעצור את ה"מכרז להעברת מתקני הטלוויזיה והרדיו בתל אביב". לטענתו, "על פי מידע בדוק שהגיע בימים האחרונים לאומ"ץ, יש כוונה מחר 'לתפור' מכרז להעברת אולפני ומשרדי הטלוויזיה והרדיו השוכנים במתחם שרונה לבניין שבבעלות חברת אמות... שבו שוכנים כיום משרדי ואולפני ynet". אבינרי הוסיף כי "כהוכחה לצעד הנ"ל יש לראות בעובדה שנציג החברה המשכירה הוזמן מראש לפגישה שאמורה להתקיים מחר אחרי ישיבת ועדת המכרזים".
בעוד אומ"ץ טוענת כי התקיים מכרז, הרי שבפועל הכנ"ר לא קיים הליך מכרזי, ולדברי גורמים, משום שחוק חובת המכרזים מעניק פטור מחובה זו בנושאי נדל"ן במידה ומוכח כי הנכס הנדל"ני מתאים לדרישות הגוף הממשלתי. הכנ"ר פנה בחודשים האחרונים למספר גופים שאמורים היו לעמוד בתנאים מסויימים כגון גודל המתחם שבבעלותם, האפשרות להקים במקום אולפני טלוויזיה, זמינות המקום לקלוט במהירות את ערוץ 1 וקול ישראל במהירות למקום ועוד.
באומ"ץ טוענים עוד כי עסקת השכירות נעשית "בתנאים כספיים מופרזים שעולים בהרבה על ההצעות האלטרנטיביות שבחנו לאחרונה נציגי הכנ"ר ואלה הובאו לידיעת הכנ"ר עו"ד דוד האן ולמנכ"ל הפורש יונה ויזנטל", והוסיפו כי "חברת ynet אמורה לקבל סכומים מופרזים עבור המשרדים והאולפנים שהיא מפנה". גם כך אמור ynet, שאינו בעל הנכס ברחוב קרמנצקי לפנות את הבניין ולעבור לראשון לציון, אולם באומ"ץ טוענים בשיחה עם אייס כי ההצעה הכספית שהגיש הכנ"ר עבור האולפן ש-ynet ישאיר לערוץ 1, היא גבוהה במיוחד.
לגבי הטענה על גובה השכירות, גורם המכיר את הפרטים יודע לספר כי בית אמות הציע את עסקת השכירות מהזולות שהוצאו, וכי טענת אומ"ץ לגבי "התנאים המופרזים שעולים בהרבה על ההצעות האלטרנטיביות" אינה נכונה. פניה של אייס לכנ"ר בבקשה לקבל את ההצעות הכספיות שהוגשו, לא נענתה בשלב זה.
אבינרי טוען עוד כי לאומ"ץ הגיע מידע על פיו עו"ד תומר קרני מהמחלקה המשפטית של רשות השידור, שלח לפני מספר ימים אזהרה מפורשת בכתב לגבי המכרז "התפור", שלדבריו עומד בניגוד להגיון כלכלי ומקצועי ושל הצורך להכשיר את האולפנים ליעדם. אייס לא הצליח לאתר מכתב כזה, ולא ניתן היה לקבל מכתב כזה מאומ"ץ או מרשות השידור.
 

תגובות
 

ברשות השידור מגלגלים את הנושא לפתחו של הכנ"ר. מחברת אמות טרם התקבלה תגובה.
למרות בקשה לתגובה מסודרת שכללה סדרת שאלות ובקשה לקבל את נתוני ההצעות שהוגשו על ידי גורמים שונים, במשרדו של כונס הנכסים הרשמי התעלמו מכך ובחרו להגיב בצורה כללית: "רשות השידור בדקה מספר חלופות למעבר של מתחם שרונה ואת התאמתן לצרכים של רשות  השידור בין השאר ברכיבים הבאים: נגישות המתחם זמינותו ועלויות המעבר. בין לבין נחקק לאחרונה תיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי הדורש להמציא לידי משרד האוצר חוזי שכירות עד 1.12.2015 כחלופה למתחם שרונה בתווך זמן מהיר כתנאי למימון רשות השידור. מפרק רשות השידור פועל בהתאם למצוות החוק בתיאום עם משרד האוצר והנהלת התאגיד החדש כדי לקדם את פינוי מתחם שרונה למתחם חלופי. כל התקשרות שיוסכם עליה לסוף תובא על ידי המפרק לאישור בית משפט של פירוק".
אריה אבינרי אמר לאייס כי "כל הסיפור הזה מסריח, ואנחנו מציפים אותו לפני שזה ייחתם. אולפני ברודקאסט בחולון נתנו הצעה טובה יותר, עבור שטח גדול יותר. מדוע לא חותמים איתם למשל? מדוע יונה ויזנטל עסוק בנושא כשעוד כמה שבועות הוא גם כך עוזב את רשות השידור?".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חוסר מקצועיות
    שחר 09/2015/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בלי ספק החלטה מוזרה מאוד לשכור בניין ישן ורעוע שדורש שיפוץ והתאמה מסיבית עבור רשות השידור ולבנות בתוכו אולפן אם תקרה בגובה של 280 סמ, לא הגיוני נשמע מוזר עך פניו נראה שהבחירה בבניין הזה היא בגלל שהוא צמוד למתחם של מזמור הפקות דני לנקרי. ערוץ 1 ישכור ממנו את האולפן בהמשך זוהי הקומבינה כנראה שזה מאוד מסריח כמו כל התנהלות רשות השידור
    סגור
  • 3.
    הערוץ מושחת
    איציק 09/2015/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה הערוץ שוכר מצלמות במחיר מופקע לתפעול מתחם שרונה ללא מכרז כאשר בעלות השכירות עד עכשיו יכלו לקנות את המצלמות פעמיים
    סגור
  • 2.
    הליכי פירוק אינם בסמכות המבקר. רק בית המשפט
    עו"ד 09/2015/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבקר המדינה יכול לבזבז את זמנו ככל שירצה, אבל המפרק חייב דיווח רק לבית המשפט ושם הוא יקבל אישור או איסור. הפניה למבקר מעידה על בורות במקרה הטוב.
    סגור
  • 1.
    אורי אבנרי תבדוק את המקור שלך ואיזה אחוזים הוא יקבל מברודקסט (ל"ת)
    אילנה 09/2015/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • השמצה פרועה
    דני 09/2015/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אילנה נא לא להשמיץ סתם ברודקאסט תמיד פעלה ותפעל ביושר ולא נתנה או תיתן שוחד או אחוזים לאף אחד ברודקאסט לא פנתה לאומץ ברור לחלוטין שלא נלקחת פה החלטה על בסיס מקצועי
    סגור
  • קוראים לו אריה אבנרי... (ל"ת)
    גיל 09/2015/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור