תקשורת ומדיה

מתחילים לחפש אלטרנטיבות: עיתונאים ועובדים בקול ישראל מגששים בתחנות האזוריות

מגישי תכניות, כתבים וטכנאים פונים ישירות, או באמצעות סוכנים וקרובי משפחה, בניסיון למצוא לעצמם את מקום העבודה הבא לאחר שיפרשו רשמית מרשות השידור
אלכסנדר כץ |  3
קול ישראל (צילום יח"צ)
מצבה של רשות השידור והאפשרות לפרישה מוקדמת בתנאים מועדפים, שולחת עובדים בקול ישראל, בהם מגישי תכניות, כתבים, טכנאים, מפיקים ועוד, לגשש בתחנות הרדיו האזוריות לגבי אפשרות לעבור לעבוד אצלן.
גורם באחת התחנות האזוריות הגדולות סיפר הבוקר (יום ב') לאייס בשבועות האחרונים קיבל פניות ממספר עובדים, הן ישירות והן באמצעות סוכנים ואף בני משפחה, לגבי האפשרות להצטרף לתחנה. "עם כמה מהם יש מגעים ראשוניים, אבל אין שום סיכום או משהו שמתקרב לכך", אמר הגורם.  
גם בתחנות נוספות המציאות דומה. "היו אליי פניות ישירות מצד עובדים, אבל לא הבכירים ביותר של קול ישראל", אמר מנכ"ל באחת התחנות. "אפשר להעריך שהפורשים מקול ישראל יגיעו בסופו של דבר לתחנות האזוריות הגדולות, שיכולות לקלוט עוד עובדים". מנהל בכיר בתחנה במרכז הארץ, סיפר כי היו גם אצלו גישושים מצידם של עובדים ברדיו אותם הוא מכיר תקופה ארוכה.
עיתונאי בכיר ברשת ב', שאמור לפרוש בגל הנוכחי, הודה בשיחה עם אייס כי הוא כבר מחפש עבודה באחת התחנות, אבל אמר כי המגעים הם רק בשלב התחלתי. 
עד כה חתמנו כ-200 עובדים ברשות השידור על פרישה מרצון, מרביתם בני 50 ויותר, שיזכו בנוסף לפיצוי הפרישה, גם לפנסיית גישור עד לגיל הפנסיה. עשרות נוספים נמצאים ברשימת ההמתנה, אומר לאייס משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים בערוץ 1 וממובילי מאבק העובדים. "יש עוד 10 ימים לדד-ליין הפרישה בתנאים טובים, אבל אני מעריך שתאריך היעד יוארך. בכל מקרה הרבה עובדים של הרשות יחפשו עבודה במקום אחר".
העזיבה ההמונים המתוכננת כבר בשבועות הקרובים, פוגעת קשה בקול ישראל. מזה יותר משנתיים שיש מחסור גדול בטכנאי רדיו, שהולך ותופח כעת. במהלך ראש השנה, רשתות קול ישראל שודרו ממחשב ומתקני הרדיו היו שוממים. אבל המחסור לא מורגש רק אצל הטכנאים. גורם ברדיו אמר לאייס כי "בסוף החודש, עקב פרישה המונית, הרדיו יוותר ללא מפיקות, למשל של הכל דיבורים וסדר יום, וכן ללא אנשי המיחשוב וכמובן דילול נוסף בטכנאים".
הרשות אינה יכולה לגייס עובדים במקום הפורשים, אולם בתאגיד השידור הציבורי החדש יתחילו להוציא בתקופה הקרובה מכרזים לתפקידים בכירים, כחלק מההחלטה לאפשר למנכ"ל הזמני אלדד קובלנץ לגייס 400 עובדים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי יעסיק אותם? מושחתים, משעממים, יהירים..פוי (ל"ת)
    בני 09/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    תפוחים שמאלנים רקובים. לא לגעת באף אחד מהמצורעים! (ל"ת)
    רקובים לגמרי 09/2015/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    חשבתי שיש סולידריות. טעיתי
    לכו לעזעזל 09/2015/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אנחנו נישאר ונשמור על השידור הציבורי. אתם תעזבו את הספינה הטובעת בגללכם. בגלל החמדנות שלכם. בגלל כעיניים הגדולות שלכם. בגלל מוסר העובדה הלקוי שלכם. אנחנו נישאר ונמשיך לשדר.
    סגור