תקשורת ומדיה

"תג המחיר" של ש"ס: לא מתראיינים לרדיו 'קול ברמה' - ואת הכסף שמים ב'קול חי'

היחסים בין ש"ס לתחנה הורעו בבחירות עם פרישתו של אלי ישי מהמפלגה. המשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשו עומד דרעי, בחר בחודשים האחרונים לפרסם רק בקול חי
אלכסנדר כץ |  3
קול ברמה (צילום יח"צ)
הפיצול בש"ס שבא לידי ביטוי עם פרישתו של אלי ישי לפני הבחירות האחרונות והקמת מפלגת יחד שכשלה במבחן הקלפי, הוביל גם לשינוי לרעה ביחסים בין ש"ס לרדיו קול ברמה, שעד לשנה שעברה היה "תחנת הבית" של התנועה בתקופה בה עמד ישי בראשה. בעוד ישי זכה ליחס אוהד בקול ברמה, אריה דרעי וש"ס מצאו אכסניה מפנקת בקול חי.
אדם המעורה במגזר החרדי סיפר לאייס כי מאז החורף שעבר קיים נתק מוחלט בין דרגי תנועת ש"ס, מרמת השרים וחברי הכנסת, חברי מועצות ערים, ועד הפקידים הבכירים והזוטרים יותר, לבין קול ברמה, וכי אנשי ש"ס אינן מתראיינים בתכניות השונות של התחנה המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי, ולמעט מספר קטן ביותר של חריגות שש"ס ידעה לגדוע בבוא העת.
בעוד גורמים כאלה ואחרים טוענים כי מדובר בהנחיה של יו"ר התנועה דרעי, הרי שלדברי אותו אדם, "אין הוראה פורמלית כדי שלא תהיה כותרת בתקשורת, אבל יש סירוב תמידי".
גורם המקורב לתחנה אמר לאייס: "היו כמה שהתראיינו לתחנה עד שכולם התיישרו לפי ההוראה שניתנה - כולל שרים, חברי כנסת ואחרים, והמטרה היא להחליש את הרדיו ולצייר אותו כאילו נגד ש"ס". עובד בתחנה סיפר לאייס כי באופן קבוע מסרבים פוליטקאים ופקידים מש"ס לעלות לשידור.
 

איך מנותבים תקציבי הפרסום?

 
סוגיה מעניינת נוספת היא תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה בראשם עומדים נציגי ש"ס. דרעי מחזיק במשרדי הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל, ואילו שר הדתות הוא דוד אזולאי. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי מאז כינונה של הממשלה החדשה בחודש מאי השנה, אז חזרה ש"ס לממשלה מהמדבר האופוזיציוני, רדיו קול ברמה נפגע לפחות בכל הנוגע לתקציבי פרסום של המשרד לפיתוח הנגב והגליל.
נתחיל עם משרד הכלכלה. בעוד שבין החודשים מאי עד אוקטובר 2014 המשרד הפנה 211 אלף שקלים במחירי מחירון לרדיו קול ברמה מול 125 אלף שקלים לקול חי, הרי שב-5 החודשים האחרונים פריסת המדיה דווקא עשתה חסד עם קול ברמה, שנהנתה מ-217 אלף שקלים, מול ירידה חדה בפרסום בקול חי ל-73 אלף בלבד. משרד הדתות בראשתו של אזולאי לא פרסם כלל בחודשים האחרונים לעומת 31 אלף שקל שהשקיע בפרסום בקול חי ב-2014.
הסיפור המעניין הוא כאמור במשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד השני שדרעי מחזיק. באותם 5 חודשים בשנת 2014 לא פרסם המשרד כלל ב-2 התחנות, אולם מאז כינונה של הממשלה הנוכחית פרסם המשרד רק בקול חי – בסכום של 278 אלף שקלים במחירים ריאליים.
דוגמא מעניינת היא סדרת שידורים בקול חי בסוכות האחרון, שזכו לחסות המשרד לפיתוח הנגב והגליל, למרות שבפועל התחנה כלל לא נקלטת באזורים אלו. באותם 6 ימי החג שודרו בקול חי 353 ג'ינגלים של קמפיין "בואו לחיות בגליל" באמצעות משרד הפרסום אשכנזי זלצמן, בתקציב שנאמד על פי בדיקת יפעת בקרת פרסום, ב-134 אלף שקלים, מחצית מהתקציב שהפנה המשרד לפרסום בקול חי ב-5 החודשים האחרונים.
אגב, אחד השידורים בסוכות היה אירוע "הקבלת פני רבו" שארגנה תנועת ש"ס, שלרדיו קול ברמה לא אושר לשדר אותו והוא שודר רק בקול חי. במשדר שנמשך לא פחות מ-3 שעות, נאם גם יו"ר ש"ס אריה דרעי.
במשרד לפיתוח הנגב והגליל סירבו להגיב. מש"ס נמסר לאייס: "תפנו לקול ברמה". מרדיו קול ברמה נמסר כי "על פי הנתונים שבידינו, מתבצעת לכאורה הטיית תקציבי פרסום מהמשרדים האמורים שלא על בסיס ענייני, תוך שימוש בכספי ציבור לקידום אינטרסים שאינם ממין העניין והדברים מקבלים משמעות מיוחדת נוכח היסטוריית הפרסום של משרדים אלו ואזור הזיכיון של התחנות הרלוונטיות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק אני מופתעת כל פעם מחדש
    רק אני 11/2015/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שככה מתנהגים אנשים כאילו יראי ה'?! סופה של ש"ס לאבד את כוחה. כל מוסדות ש"ס אינם מחזירים עטרה ליושנה - אלא מחקים בחיקוי זול את האשכנזים. היחיד שהקים מוסד חרדי שממש מחזיר עטרה ליושנה (מלבד הלבוש החימוני) הוא הרב מאזוז שליט"א. כל עוד לא יקימו ישיבות עם ייחוד ספרדי. בגישה, בהלכה, בהגיה ואפילו בפיוטים : אז עדיין יברחו העילית שבספרדים לישיבות האשכנזיות ואילו הספרדיות ישארו עם הפחות טובים. זו האמת.
    סגור
  • 2.
    קול בעורמה
    חרדי ספרדי 10/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    התחנה הזאות קול בעורמה נהפכה לתחנה של הימין הקיצוני שעולה להר הבית כמעט אין רבנים חרדים שתראינים בה למעט תלמידיו של הרב מזוז שקול בעורמה יפנו לצבי עמר שיתקצב אותם בהמשך יש לו הרבה כסף הוא גם מימן את ההזוי אלי ישי
    סגור
  • 1.
    דרעי
    ראובן 10/2015/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השר דרעי יודע את כללי המשחק תעשה מה שאתה רוצה אין דין ואין דין פשוט עבריין היה ונשאר הבעיה היא הרשות להכיפת החוק משאבי המדינה חייבים להתחלק בשווה ללא חיסול חשבונות לא תמכתם בשס אין תקציבים איפוא התנועה לאכות השילטון אם זו איכות אז לא צריך שילטון דרעי יודע שלא יעונה לו רע למרות שזה לא תיקני חבלללללל
    סגור