תקשורת ומדיה

צפו: כתב 'חדשות 10' רועי שרון וצלם הותקפו, אנשי תקשורת אחרים נפגעו

שרון וצלם 'חדשות 10' הגיעו לביה"כ בו מתבצרים עשרות פעילים. חלקם זעמו על שרון וניסו להכותו. על הדרך נפגעו כתב סוכנות TPS וצלמת 'מקור ראשון'. שרון לאייס: "הופתעתי מאיבוד השליטה"
אלכסנדר כץ |  1
רועי שרון במהלך האירוע האלים בבית הכנסת בגבעת זאב (צילום באדיבות 'חדשות 10')
עשרות אנשים תקפו היום (יום ד') צוות של חדשות ערוץ 10 שהגיעו לסקר את התבצרותם של פעילי ימין בבית כנסת בגבעת זאב, שבית משפט הורה להורסו. בצוות היו כתב 'חדשות 10' בשטחים רועי שרון, והצלם איוואן אלכסייביץ', שהותקפו אך לא נפצעו.
המאבק על בית הכנסת לבש ביממה האחרונה גוונים אלימים, כאשר פעילים מתבצרים בו עם בלוני גז ומאיימים לפוצצם. הבוקר גם רוססו כתובות על קיר בית המשפט העליון, שאמור לדון בהרכב בג"צ, בסוגיה.
עם הגעת של שרון היום לבית הכנסת, הטיחו בו פעילי ימין, כך לדברי 'חדשות 10' - "אתה עובד עם השב"כ, בגללך מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא, עצור במעצר מנהלי, בגלל השידורים שלך עשרות יהודים יושבים במעצר". 
  
במקום החל להתפתח עימות אלים, שבמהלכו פעילים לקלל את שרון, לדחוף את הצוות ולהכות את השניים. במהלך הניסיון להכות את שרון, ספג אהוד אמיתון מסוכנות ידיעות TPS אגרוף בפניו. לאייס אמר אמיתון: "אני מרגיש טוב, קצת כואב לי בלסת". גם הצלמת מירי צחי ממקור ראשון ואתר NRG ספגה את נחת זרועם של המתפרעים כשחטפה ביצים שיועדו במקור לרועי שרון.
המתפרעים תלשו חוטים ממצלמת השידור, וניסו למנוע את המשך הסיקור של צוות 'חדשות 10'. הצוות המותקף יצר קשר עם המשטרה, ולאחר כ-15 דקות נרגעו הרוחות במקום, ושרון המשיך לסקר את האירוע.
לאחר האירוע, הנהגת המאבק ומתפללים קבועים בבית הכנסת פנו ישירות אל שרון וביקשו להתנצל על האירוע עצמו, ואמרו לי כי הפורעים לא אינם נמנים עם אנשי בית הכנסת, ולמעשה מדובר באנשים מחוץ ליישוב שאין להנהגה שליטה עליהם.
צוותי תקשורת עומדים בחודשים האחרונים במרכזם של תקיפות נגדם. שרון עצמו הותקף לפני כ-4 חודשים בבית אל בעקבות כתבה על בתי המריבה בישוב. לפני מספר שבועות הותקף פוראת נאסר מחדשות 2 במהלך דיווח על פיגוע דקירה בעפולה. 
 

שרון לאייס: התביישתי שכך מתנהל מאבק


רועי שרון נשמע נסער בשיחה עם אייס. "הופתעתי מאיבוד השליטה של קומץ ביריונים, הופתעתי מאיבוד השליטה של מנהלי המאבק על בית הכנסת בגבעת זאב, ובעיקר התביישתי שכך מתנהל מאבק על בית כנסת".
מנכ"ל 'חדשות 10' גולן יוכפז, מסר כי "ההסתה המסוכנת כלפי עיתונאים הולכת ומחריפה ואינה זוכה לשום טיפול מצד מערכות אכיפת החוק. לא רחוק היום שבו עיתונאי ייפגע מאלימות שתופנה נגדו בשטח".
לאחר האירוע שוחחה יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', עם יוכפז והביעה דאגה חמורה נוכח היקפי האלימות נגד התקשורת בתקופה האחרונה. מדז'יבוז' מסרה: "עם כל הרגישות והכעס, פשוט אסור לאפשר מצב שבו אנשי תקשורת נאלצים לחשוש לשלמות גופם ונפשם על מנת לבצע את עבודתם, שהיא לטובת הציבור כולו. זהו מדרון חלקלק והיום שבו כתבים יחששו לעסוק בנושאים רגישים ושנויים במחלוקת כי יפחדו מפגיעה פיסית מתקרב, והוא יהיה יום שחור ומסוכן לדמוקרטיה הישראלית. על רשויות אכיפת החוק לטפל במקרה זה, כמו במקרים שקדמו לו, בחריפות ובצורה הקשה ביותר על מנת להבטיח שלא ישנה. ההסתה נגד אנשי התקשורת גולשת מהרשתות החברתיות למרחב הפיסי ויש לעקור את התופעה הזו מן השורש". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    והם עוד מתלוננים על הערבים שהם אלימים
    חתול 11/2015/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתם בדיוק אותה חייה בורה רק בשינוי כלוב
    סגור