תקשורת ומדיה

קוריצה בהלם: תביעות לשון הרע הדדיות בין 2 בעלי עיתונים ישראלים ברומנית

הקהילה הרומנית סוערת: בעלי 'גאזטה רומסקה' ו'ז'ורנלו ספטמנה' הגישו תביעות הדדיות בסך מאות אלפי ש' בשל פרסומים דיבתיים לכאורה זה על זה
אלכסנדר כץ | 
שמח בתקשורת הרומנית בישראל: בית משפט השלום בתל אביב דן בימים אלו ב-2 תביעות לשון הרע הדדיות שהוגשו על ידי מו"לים של 2 עיתונים היוצאים לאור בשפה הרומנית, וביניהם זורם הרבה מאד דם רע.
תחילת הפרשה עם הקמתו לפני כשנתיים של עיתון חדש בשפה הרומנית בשם גאזטה רומנסקה שעורכו הוא נלרסה דרגוש. העיתון החדש הצטרף לעיתון הוותיק זו'רנלו ספטמנה בעריכתה של דוינה מייסלס ושקיים מזה כ-7 שנים. בין 2 העיתונים קיימת מתיחות רבה על רקע מסחרי כאשר שניהם פונים לאותו פלח שוק – יוצאי ודוברי רומניה בישראל.
את התביעה הראשונה הגיש דרגוש באמצעות עו"ד דוד סער, נגד מייסלס וכתב העיתון זאן שטיגר. "עניינה של תובענה זו הינה במעשים (של) פרסום לשון הרע כנגד התובע על ידי הנתבעים, אשר פעלו באופן מכוון, זדוני מחושב ומרושע, במטרה לבזות ופגוע בפרנסתו, בתדמיתו, במוניטין שלו ובשמו הטוב ולהשפילו בפני קהל רב ופורום רחב של בני אדם, וכתוצאה מכך נגרמה לו עוגמת נפש רבה ואף נקי ממון".
דרגוש טען כי הוא כונה על ידי מייסלס במאמר מ-13 במארס "האדם המפוקפק והחשוד הזה" וכי למעשה מרגע שהקים את העיתון, פורסמו ב'אולטימה אורה' מספר כתבות שהוציאו דיבתו רעה ופגעו קשות בשמו הטוב, לאחר שהוצג כאדם שקרן, קטנוני, מניפולטיבי, מפוקפק ואחד שמעל בתפקידו. בעקבות כך דרש פיצוי של 150 אלף שקלים בגין לשון הרע, ופרסום תיקון של הדברים נגדו.
בעקבות תביעה זו, הגישו מייסלס וזאן כתב הגנה וכתביעה שכנגד באמצעות עו"ד רפי שפטר, בה חשפו לכאורה התבטאויות קשות ביותר של דרגוש אותן הסתיר לכאורה לטענתם מבית המשפט. בתביעתה ציינה מייסליס כי דרגוש וכן עו"ד מוסרי גולדברג, כתב 'גאזטה רומנסקה, כינו אותה במאמרים שונים שפורסמו ב-2014 ו-2015 "דמות מקיאוולית", "פלגיאטורית", מי ש"בושה וחרפה שהייתה לבעלת עיתון", "גרועה מאלנה צ'אושסקו (רעיית הרודן ניקולאי צ'אושסקו, א"כ), "מסמלת את כל הרע בעולמנו", "עוסקת בהסתה כ"כלבים חולי כלבת היוצאים בלילה לרחוב ונובחים לירח". מייסלס אף טוענת כי ה'גאזטה רומנסקה' הציע לה מעל דפי עיתונו לשנות את כתובת הדואר האלקטרוני שלה שלה ל"אני מטומטמת@עמותת המתנשאים רומניה". שטיגר מצדו טוען כי דרגוש כינה אותו "חוליגן" מעל דפי ה'גאזטה רומנסקה'.
מייסלס ושטיגר תובעים מדרגוש, יואנה טוף ועו"ד גולדנברג פיצויים של 400 אלף שקלים ודורשים כי תפורסם ב'גאזטה רומנסקה' התנצלות על אותן הכפשות. לעניין כינוי נלרסה "טיפוס מפוקפק", טוענת מייסלס בכתב ההגנה מטעמה "אמת דיברתי", הואיל וקודם לכן הכפיש אותה נלרסה ובנוסף אף הכפיש לכאורה את הסופר הוותיק הארי רוט, שכל חטאו - כך לדברי מייסלס - בכך שסרב לכתוב ב'גאזטה'. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה